Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Turtips Canada/Revelstoke

Turtips Canada/Revelstoke #2047303 09/01/2016 12:44
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Hei!

Det er jo en del likesinnede her så kanskje noen har tips til meg ICON_SMILE Drar til Canada om tre uker for å besøke kamerat som jobber der (men som ikke har fått muligheten til å utforske skimulighetene der foreløpig så han er ikke veldig kjent med do's and dont's). Skal tilbringe et par uker og har booket noen netter i starten i Revelstoke. Deretter er planen å kjøre nedover mot Vancouver Island, hvor han bor, og ta stopp på interessante punkter langs veien. Jeg har selvfølgelig ikke fått ut fingeren til å google meg fram til en plan så tenkte jeg like gjerne kunne forhøre meg med andre her om tips. Er det steder man bør oppsøke på strekningen Revelstoke - Vancouver Island? Er det noe man bør gjøre eller få med seg? Tenker både på andre skianlegg å oppsøke, aktiviteter man kan gjøre osv. Både i Revelstoke og på turen. Turen blir avsluttet med noen dager stisykling på Vancouver Island.

Er det f.eks. noe sportsutstyr eller elektronikk man bør vurdere å kjøpe på turen, eller er dette uansett såpass rimelig i Norge at det ikke er noe å stresse med?

Håper noen kan forenkle planlegginga for turen og gi noen uvurderlige kjentmannstips for å gjøre dette til en uforglemmelig tur. smile

Re: Turtips Canada/Revelstoke [Re: Larsemannen] #2048152 12/01/2016 15:33
Jokis Offline
Ivrig
Ivrig
Ikke så mye omvei for å dra til the Monashees:) google og hør om de har ledig i caten.
Ellers er det heller ikke lang til Mustang powder Skiing.

Monashee er klart best. Og dyrest.

Re: Turtips Canada/Revelstoke [Re: Larsemannen] #2052454 15/01/2016 14:50
Heathen Offline
Fersking
Fersking
I hope you are bringing your bike, I grew up on Vancouver Island and the riding is amazing!!!
What dates are you going to be there? Might be able to get a friend to show you around the trails. Frisby Ridge in Rev is and amazing trail. I cannot help you with skiing but biking I can tell you all you need to know

Re: Turtips Canada/Revelstoke [Re: Larsemannen] #2054557 22/01/2016 22:08
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Takk for innspill! Har ikke rukket å sette meg mye mer inn i turen, men satser på å lese litt på flyet og få tips av kamerat sine bekjente og lokale.

Frisby Ridge for sykling er notert ICON_SMILE Mange takk for tilbud! Har allerede avtalt å møte noen folk for å sykle litt så ser hvordan det blir når jeg kommer over ICON_SMILE

Re: Turtips Canada/Revelstoke [Re: Larsemannen] #2054709 23/01/2016 21:19
W
wika Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
W
Om du er interessert i å gå topptur er Rogers Pass meget bra. Det er daglige varslinger for skredfare og mange som går topptur her. Flere hytter man kan bo på (som DNT) også.

Kicking Horse skal være veldig bra, men har aldri vært der selv. God tur!

Re: Turtips Canada/Revelstoke [Re: Larsemannen] #2054879 24/01/2016 21:08
Heliboy Offline
The Photographer
The Photographer
En del sportsutstyr er faktisk utrolig billig i Canada, særlig etter som CAD fortsatt vaker på drøyt 6 kr (mot +8,50 for USD). Har sett historiens rimeligste pudderplanker i sportsbutikkene der.

Har du noe $$$ til overs, og været er bra, så bør du vurdere en dag med heliskiing. Kingfisher ligger langs ruta di, rett etter Vernon / før Kelowna, og kjører dagspakker til hyggelig kostpris. Hils fra Endre, og du får garantert maks utbytte.

Den raskeste veien mellom Revelstoke og Vancouver er ikke særlig spennende, men vurder heller "omveien" via Whistler - selv om den er litt lenger og mer kronglete. Mer å se, pluss muligheter for bra skikjøring. Bra randoterreng rundt Pemperton, masse folk med scooter som du kan hooke opp med. En dag i Vancouger bør du jo også legge inn. Har du/dere et par dager til overs og ETA i orden, så stikk over grensa til og et par timers biltur ned til yankeene og drukne i pudder. Alpental / Stevens Pass / Mt Baker osv.

Løvsteika

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå