Etter å ha kjørt med Garmin Vector2 pedaler en stund ble det endelig oppgradering fra Edge500 til 520 i jula, og brått ble det enda mere tall og forholde seg til med Garmin sin sykkeldynamikk.
Er det noen her som har erfaring med disse analysene eller vet om noen bra sider med litt forklaringer av hvordan man forholder seg til dette?
Sikkert ikke all verdens nøye og henge seg opp i dette, men litt mere interessant om man hvertfall forstår det bedre.
Når det gjelder feks pedal-senter-forsyvning så har den de 2 siste øktene vært på -6mm(venstre) og 6mm (høyre) i snitt. Regner med at optimalt er 0mm på begge og at dette kan optimaliseres med å justere cleats.
På dagens intervalløkt ligger venstre på ca -10 i starten, og kryper nærmere og nærmere 0 mot slutten (uavhengig av pause/drag). Mens høyre ligger mellom 0 og 5 på warmup, nesten dødt på 0 på første drag, og rundt 5 på de 3 neste, mens i pausene og på nedkjøring er den stort sett alltid over 15mm.
Noen ideer om hvordan det burde tolkes i forhold til sittestilling/cleats-justering?
Kraftfase er jo greit nok og forstå med diverse vinkler, men jeg har ikke noe formening om hva disse vinklene egentlig sier meg. En kraftfase-buelengde på 226 (v) / 214 (h) sier meg like lite som om jeg skulle kjørt intervall med snittpuls på 160, uten å vite om hverken makspuls eller soner.
Noen som har brukt dette litt og har noen synspunkter å komme med?