Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fatbike på norefjell

Fatbike på norefjell #2046126 05/01/2016 18:52
T
Tommy strandvold Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Hei.

Skal til norefjell til neste uke og har mer lyst til å kjøre fatbike enn langrenn. Er det akseptabelt å kjøre fatbike i langrennsløypene der?(selvfølgelig mellom sporene eller i skøytesporet) Tenkte å starte på bøseter.

Jeg har skodd med dillenger4(pigg) i østmarke om dagen. Bør jeg heller bytte til bud/nate kombo på norefjell der det er mer snø?

/Tommy

Re: Fatbike på norefjell [Re: Tommy strandvold] #2046131 05/01/2016 19:03
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: Tommy strandvold
Hei.

Skal til norefjell til neste uke og har mer lyst til å kjøre fatbike enn langrenn. Er det akseptabelt å kjøre fatbike i langrennsløypene der?(selvfølgelig mellom sporene eller i skøytesporet) Tenkte å starte på bøseter.

Jeg har skodd med dillenger4(pigg) i østmarke om dagen. Bør jeg heller bytte til bud/nate kombo på norefjell der det er mer snø?

/Tommy

Har aldri sykla på Norefjell, men hvis du litt hensyn så burde det vel gå greit å prøve i det minste.

Jeg ville bytta dekk, på skikkelig snøføre biter Nate og Bud mye bedre enn D4.

Re: Fatbike på norefjell [Re: Tommy strandvold] #2046138 06/01/2016 01:02
L
Lunix Offline
Entusiast
Entusiast
L
Sykler masse fatbike på Norefjell. Har aldri opplevd sure miner eller klager, men jeg sykler ikke når jeg synker nedi og jeg holder meg unna området rundt Bøseter på lørdager pga mye folk i løypene.
Husk bare at man oppfører seg som en forsiktig gjest i preppa løyper så ødelegger man hverken for skifolket eller andre som sykler.
Høgevardeløypa er vel ikke kjørt opp ennå (den som går på toppen av fjellet) da det er litt lite snø på toppen, ellers er alt kjørt opp, det kom bra med snø sist helg.
Det pleier faktisk faktisk å være noen som går opp T merka stien til Høgevarde over fjellet til fots helt frem til det er nok snø til å kjøre preppemaskin. Anbefaler å teste denne, mye morsommere enn skiløyper. Sist vinter fikk vi ikke lenger henge på T heisene med sykkel selv om man har kort, så man må gjøre jobben selv.
Som Krankdrev sier er Bud/Lou/Nate å foretrekke på snø. Har aldri hatt behov for pigg på fjellet.
Et par stemningsbilder fra fjellet:

-------------------------------
NOTS
Re: Fatbike på norefjell [Re: Tommy strandvold] #2046139 06/01/2016 05:00
T
Tommy strandvold Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Takk for tips. Gleder meg.

Jeg syklet opp til høgevarde i sommer og da syklet jeg den stien som går fra skisenteret og langs stolheisene oppover. Jeg får vel finne en annen vei opp nå.

/Tommy

Moderator  support