|
Oppussingsobjekt, vårprosjekt
|
Oppussingsobjekt, vårprosjekt
28/12/2015 22:58
|
Eplemosten
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
En høst uten særlig trening har satt dype, eller tunge spor, langt unna ritt-form, -vekt, -styrke og så videre. På tide at noe må gjøres. For å unngå at dette blir ett nyttårsforsett så får jeg bare sette i gang på denne siden av årsskiftet.
Vurderer å spandere på meg et par måneder på SATS til 680 kr mnd, frem til det frister å sykle ute igjen, men synes egentlig det er hinsides dyrt. Rekker kansje 6 spinninger innimellom familie og jobb i måneden. Da er det jo over 100 kr pr gang, hinsides all fornuft!
Nei, får vel finne frem joggesko, etter som vi ikke vet hva snø er i denne delen av landet, men guuu så kjedelig det er å jogge.
Får sette som mål å komme inn under 3 timer i garborgriket rundt og 3:15 på nordsjørittet. Skal være innenfor rekkevidde om formen kan spoles tilbake til 2013.
|
|
|
Re: Oppussingsobjekt, vårprosjekt
[Re: Eplemosten]
29/12/2015 11:15
|
altitude
Avhengig
|
Avhengig
Om du bor et sted i landet uten snø ville jeg ha investert "SATS-pengene" i klær og utstyr for å sykle ute i. De kan du bruke flere sesonger og det er ikke så ille å sykle ute om vinteren om en har greie klær og utstyr ellers. En grei enkel rulle koster heller ikke all verden.Om det er sykkel du ønsker å trene vel og merke.
|
|
|
29/12/2015 12:59
|
Girona
Ringrev
|
Ringrev
Løping kan bli morsommere dersom du får litt tall på det, og kan se framgang. En GPS-klokke er en god investering. Da kan du følge med på hvor langt du løper, tempo, etc. Hvis du i tillegg kombinerer dette med tall fra badevekta, så er det lett å kvantifisere framgangen, og å sette seg mål å strekke seg mot.
Husk også at løping er svært effektiv trening. Utstyret krever lite vedlikehold, og det går raskt å komme seg ut døra. Fra du har bestemt deg for å trene, og til du står i dusjen kan det ha gått kun en time, og du kan likevel ha hatt godt treningsutbytte, feks ved å kjøre en intervall.
|
|
|
29/12/2015 18:44
|
Eplemosten
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Rulle, been there.. aldri mer, da jogger jeg heller:)
Gjerne bruke SATS-pengene på ny garmin-computer. Min nåværende er inne i sitt 5 år.
Vurderer også å hoppe på premium på Strava, er det noe tess?
Forholdene for jogging ligger meget godt til rette i nærområdet flust av turstier. Mulig jeg må investere i en sag for å gjøre dørstokken litt lavere slik at det ikke blir så himla slit å komme seg ut. Mila over dørstokken er lang. Har en runde på 4 km rett utfor døra, den gjøres unna på ca 20 min. Totalt 40 min fra påkledning til man er påkledd etter dusjen. Finnes jo ingen unnskyldninger for å ikke ta denne runden et par ganger i uka, minst.
Det skal heller ikke stå på utstyret, slynger, vektstenger, skiver, manualer og spinningsykkel (rulla ble byttet ut med spinningsykkel) er i hus.
|
|
|
29/12/2015 18:53
|
Eplemosten
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Etter en avlesning av Garmin Trainingcentre, ser jeg at 2015 har vært all time low siden jeg starta loggingen av treningen.
Blant annet 1000 km mindre enn foregående år, og 60 timer mindre trening totalt sett.
|
|
|
30/12/2015 08:58
|
Girona
Ringrev
|
Ringrev
Hvis du løper 4 km på 20 minutter, så gir det et snitt på 5.00 pr km. Det er et bra grunnlag for å øke mengden. Hva med to runder neste gang?
|
|
|
23/09/2016 20:39
|
Eplemosten
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Får dra opp denne igjen for å se om det hjelper på motivasjonen mot en ny sesong...
Blir mindre og mindre trening, mens sofatiden øker. I år har det kun blitt ett ritt, nordsjørittet som ble gjort på ca 3.20 uten særlig mye trening. Egentlig en god gjennomføring, men bør med litt seriøs trening presses ned i 3 timer. Beste tiden er 3.15.
Får vel slenge inn noe oppdateringer fra økter også etter hvert. Frem mot jul nå blir det hovedsakelig sti-kos, løping og noen fjellturer.
|
|
|
|
|