hi-fi-svindel
|
Re: hi-fi-svindel
[Re: christ83]
06/01/2016 13:29
|
EgilS
More than words
|
More than words
Om detta slutar med att alla førstærkare ger likt ljud så må jag nog bara hoppa av denna tråden och låta er fortsætta ifred. Om det er din konklusjon etter å ha lest tråden, tror jeg du kan bruke litt mer tid på lese den på nytt. Det er vel ingen som påstår det.
|
|
|
[Re: EgilS]
06/01/2016 13:33
|
christ83
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Om detta slutar med att alla førstærkare ger likt ljud så må jag nog bara hoppa av denna tråden och låta er fortsætta ifred. Om det er din konklusjon etter å ha lest tråden, tror jeg du kan bruke litt mer tid på lese den på nytt. Det er vel ingen som påstår det. Platta-Nål-Arm-Kabel-Riaa-Førstærkare-Kabel-høgtalare. -snip- RIAA er noe ganske annet og er ikke det vi diskuterer. Her vil det kunne være mange målbare forskjeller.
|
|
|
[Re: RoyK]
06/01/2016 13:37
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
|
|
|
06/01/2016 13:49
|
EgilS
More than words
|
More than words
Om detta slutar med att alla førstærkare ger likt ljud så må jag nog bara hoppa av denna tråden och låta er fortsætta ifred. Om det er din konklusjon etter å ha lest tråden, tror jeg du kan bruke litt mer tid på lese den på nytt. Det er vel ingen som påstår det. Platta-Nål-Arm-Kabel-Riaa-Førstærkare-Kabel-høgtalare. -snip- RIAA er noe ganske annet og er ikke det vi diskuterer. Her vil det kunne være mange målbare forskjeller. Jeg tolker det mer som et eksempel. Jeg tror nok de fleste er enige om at forskjellig utstyr uansett type i noen tilfeller gir hørbare forskjeller. Det som mange stiller seg sterkt tvilende til er i hvor stor grad de forskjellene mange hører er faktiske forskjeller (spesielt om de knapt ikke er målbare) eller om det bare er placebo.
|
|
|
[Re: EgilS]
06/01/2016 14:02
|
christ83
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Det som mange stiller seg sterkt tvilende til er i hvor stor grad de forskjellene mange hører er faktiske forskjeller (spesielt om de knapt ikke er målbare) eller om det bare er placebo. Det hade faktiskt varit interessant om alla som har møjligheten att møtas upp i oslo området går in på en hifibutik samman och ber att få testa ett sett høgtalare med olika førstærkare då detta æmnet gør sig bæst praktiskt.
|
|
|
06/01/2016 14:07
|
perbl
More than words
|
More than words
Det som mange stiller seg sterkt tvilende til er i hvor stor grad de forskjellene mange hører er faktiske forskjeller (spesielt om de knapt ikke er målbare) eller om det bare er placebo. Det hade faktiskt varit interessant om alla som har møjligheten att møtas upp i oslo området går in på en hifibutik samman och ber att få testa ett sett høgtalare med olika førstærkare då detta æmnet gør sig bæst praktiskt. Og det merkelige er at når man gjør det praktisk ved å frata testsubjektene informasjonen om hvilket utstyr som spiller, er forskjellene jevnt over marginale, og milelangt unna de meget store forskjeller som visstnok skal være til stede  Mener du seriøst å være i stand til å skille kabler fra hverandre ved blindlytting, er det nok av organisasjoner som tilbyr å sette opp et bra blindet forsøk for deg. Meg bekjent lover James Randi fortsatt ut penger.
Redigert av perbl; 06/01/2016 14:09.
Per B.
|
|
|
06/01/2016 14:16
|
mad_quads
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
James Randi million dollar challenge er faktisk terminert for en tid tilbake. Men det var lang nok tid dealen var tilgjengelig til at det bør slå beina under det meste av udokumunterte påstander av ymse slag.
James Randi har avslørt mange scams og er likevel en helt. Richard Dawkins likeså, på litt andre områder.
|
|
|
[Re: perbl]
06/01/2016 14:32
|
christ83
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Mener du seriøst å være i stand til å skille kabler fra hverandre ved blindlytting, er det nok av organisasjoner som tilbyr å sette opp et bra blindet forsøk for deg. Meg bekjent lover James Randi fortsatt ut penger.
Med mitt system som jag ær vældigt godt kænt med och med de kablarna jag hade och har så hørde/hør jag markant skillnad på nær jag skiftar emellan, Till stor del så har detta med mina høgtalare att gøra som har en vældigt høg detaljrikedom och fungerar dærmed som ett øppet fønster før både bra och dåligt ljud. Hade jag haft dåliga høgtalare så spelar det ingen roll om kabeln ær gjord av blåbær eller guld då ljudet oavsett skulle vara dåligt. Var det en million dollar challenge så kan jag garantera att jag inte skulle kunna høra skillnad då omstændigheterna sækert var bra kabel mot bættre kabel eller kassa høgtalare. Men før en miljon så vore det vært ett førsøk då man kan ha tur.
|
|
|
06/01/2016 14:35
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Var det en million dollar challenge så kan jag garantera att jag inte skulle kunna høra skillnad då omstændigheterna sækert var bra kabel mot bættre kabel eller kassa høgtalare. Men før en miljon så vore det vært ett førsøk då man kan ha tur.
Jeg er sikker på at du ikke hadde hørt forskjell om noen hadde sniket seg inn til deg og bytta ut dine høyt.kabler med en billig variant heller. Det er jo klart at hvis man er så dum (mener jeg) at man svir av flerfoldige tusen på kabler, så VIL man jo at lyden skal bli bedre, og da blir den gjerne det (i eget hode)...
|
|
|
[Re: aug11x]
06/01/2016 14:47
|
christ83
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Var det en million dollar challenge så kan jag garantera att jag inte skulle kunna høra skillnad då omstændigheterna sækert var bra kabel mot bættre kabel eller kassa høgtalare. Men før en miljon så vore det vært ett førsøk då man kan ha tur.
Jeg er sikker på at du ikke hadde hørt forskjell om noen hadde sniket seg inn til deg og bytta ut dine høyt.kabler med en billig variant heller. Och dær ligger problemet, detta tema funkar inte på nett då det handlar om praktiska ting som vi trenger øronen till. Jag litar på mina øron då det ær dem jag anvænder till min ikke relaterade sykkel hobby. Alla kabel diskussioner jag har sett på nett slutar alltid på samma sætt, folk går in med sina åsikter før/emot och efter att ha krånglat i 40 sider så læmnar dom diskussionen med samma uppfattning dom kom med, utan praktiska jæmnførelser så kan man aldrig øverbevisa før/mot sægare av hifi kablar.
|
|
|
06/01/2016 14:47
|
GeirK
More than words
|
More than words
Mener du seriøst å være i stand til å skille kabler fra hverandre ved blindlytting, er det nok av organisasjoner som tilbyr å sette opp et bra blindet forsøk for deg. Meg bekjent lover James Randi fortsatt ut penger.
Med mitt system som jag ær vældigt godt kænt med och med de kablarna jag hade och har så hørde/hør jag markant skillnad på nær jag skiftar emellan, Till stor del så har detta med mina høgtalare att gøra som har en vældigt høg detaljrikedom och fungerar dærmed som ett øppet fønster før både bra och dåligt ljud. Hade jag haft dåliga høgtalare så spelar det ingen roll om kabeln ær gjord av blåbær eller guld då ljudet oavsett skulle vara dåligt. Var det en million dollar challenge så kan jag garantera att jag inte skulle kunna høra skillnad då omstændigheterna sækert var bra kabel mot bættre kabel eller kassa høgtalare. Men før en miljon så vore det vært ett førsøk då man kan ha tur. ' Det er vitenskapelig begrunnet at den mest sannsynlige forklaringen på at du hører forskjell sitter inni hodet ditt og ikke i ustyret. Du må nesten forklare hvorfor ditt tilfelle er et unntak fra vitenskapen - hvis du mener at hodet ditt ikke spiller deg et giga-puss her. Ja - jeg vet at inntrykkene du sitter igjen med etter å ha testet forskjellig utstyr, er veldig overbevisende og det er fordi hørselen din er ekstremt lettlurt. Du har blant annet en medfødt defekt som gjør at du ikke kan høre forskjell på bokstaven B og V i enkelte sammenhenger. Når du blander inn ulineære teknologier som RIAA i diskusjonen, mistenker jeg deg også for å ikke forstå så veldig mye av den signalbehandingsteorien du bør besitte for å kunne påstå det du påstår.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
06/01/2016 14:51
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jag litar på mina øron då det ær dem jag anvænder till min ikke relaterade sykkel hobby.
Og det bør du slutte med, for den er ikke mye å stole på. Alla kabel diskussioner jag har sett på nett slutar alltid på samma sætt, folk går in med sina åsikter før/emot och efter att ha krånglat i 40 sider så læmnar dom diskussionen med samma uppfattning dom kom med, utan praktiska jæmnførelser så kan man aldrig øverbevisa før/mot sægare av hifi kablar.
Nei - og det går sllik når individer som deg selv dismisser den best vitenskapelig begrunnede forklaringen på hvorfor du hører forskjell og fortsetter å hevde at det har med utstyret å gjøre til tross for at det ikke er NOEN grunn til å anta dette. Dersom folk hadde vært åpne for den mest sannsynlige forklaringen og vært villig til å gjøre de enkle testene som bekrefter den, så hadde vi sluppet disse diskusjonene.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
06/01/2016 14:55
|
christ83
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jag litar på mina øron då det ær dem jag anvænder till min ikke relaterade sykkel hobby.
Og det bør du slutte med, for den er ikke mye å stole på. Alla kabel diskussioner jag har sett på nett slutar alltid på samma sætt, folk går in med sina åsikter før/emot och efter att ha krånglat i 40 sider så læmnar dom diskussionen med samma uppfattning dom kom med, utan praktiska jæmnførelser så kan man aldrig øverbevisa før/mot sægare av hifi kablar.
Nei - og det går sllik når individer som deg selv dismisser den best vitenskapelig begrunnede forklaringen på hvorfor du hører forskjell og fortsetter å hevde at det har med utstyret å gjøre til tross for at det ikke er NOEN grunn til å anta dette. Dersom folk hadde vært åpne for den mest sannsynlige forklaringen og vært villig til å gjøre de enkle testene som bekrefter den, så hadde vi sluppet disse diskusjonene. suck... Øverbevisa mig, inte med dina løsa påstander men med lænkar och kællkritik, før just nu så kænns det som om du sæger att vin och vatten ær samma sak før mig.
|
|
|
06/01/2016 14:56
|
gare
More than words
|
More than words
"Next, have someone pinch the power cord near where it plugs into the amplifier while you are seated and listening to music. While you are listening to full-range music, have your assistant slide his fingers away from the amp (down the cord) while maintaining pressure on the cord. As the persons fingers slide down the cord, you will hear the sound change; it usually is not subtle either. What you will hear is less emphasis on the midrange and a sliding emphasis going deeper and deeper into the bass region as the squeezing fingers get farther and farther away from the amp." Snippet fra denne , riktignok er jeg en skeptiker, men dette MÅ da være tøys av beste kaliber?? Jeg skal selvsagt forsøke å sjekke dette når jeg kommer hjem, men det blir i første omgang uten en assistent.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
[Re: gare]
06/01/2016 15:06
|
christ83
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
"Next, have someone pinch the power cord near where it plugs into the amplifier while you are seated and listening to music. While you are listening to full-range music, have your assistant slide his fingers away from the amp (down the cord) while maintaining pressure on the cord. As the persons fingers slide down the cord, you will hear the sound change; it usually is not subtle either. What you will hear is less emphasis on the midrange and a sliding emphasis going deeper and deeper into the bass region as the squeezing fingers get farther and farther away from the amp." Snippet fra denne , riktignok er jeg en skeptiker, men dette MÅ da være tøys av beste kaliber?? Jeg skal selvsagt forsøke å sjekke dette når jeg kommer hjem, men det blir i første omgang uten en assistent. Hehe " it usually is not subtle either" det tror jag først på nær jag hør det sjælv. Strømkabeln ær nog det sista jag skulle investera i vad gæller anlægget.
|
|
|
06/01/2016 15:06
|
GeirK
More than words
|
More than words
suck... Øverbevisa mig, inte med dina løsa påstander men med lænkar och kællkritik, før just nu så kænns det som om du sæger att vin och vatten ær samma sak før mig.
Jepp - og slik blir det når du ikke forstår de underliggende teoriene bak analog signalbehandling. Her skal jeg gi deg en kilde. De som snakker i denne videoen har mye mer greie på signalbehandlig, akustikk og hørsel enn deg og meg. Du må gjerne argumentere med hvorfor de tar feil. Hva Ethan Winer og James JJ Johnson ikke vet om akustikk og hørsel, er kanskje ikke verd å vite. Hør hva de sier her: https://www.youtube.com/watch?v=BYTlN6wjcvQHør spesielt på eksemplet som presenteres 7:55 og utover. "What that basically means is that you HAVE to do a blindtest. Because if you know what those two things are, your brain is going to use that information. I don't care how smart you are, how trained you are, who you are. There hasn't been an example yet of someone who can avoid it. It's just life." James "JJ" Johnston (https://home.comcast.net/~retired_old_jj/)
|
|
|
06/01/2016 15:09
|
GeirK
More than words
|
More than words
Av en eller annen grunn starter videoen litt uti, så du må spole tilbake til begynnelsen for å få med alt. Lykke til!
|
|
|
06/01/2016 15:20
|
christ83
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Av en eller annen grunn starter videoen litt uti, så du må spole tilbake til begynnelsen for å få med alt. Lykke til! Den videon såg jag før några månader sedan faktiskt, ska se den i kvæll efter jobb igen då minnet sviker mig om vad som sas till fullo.
|
|
|
06/01/2016 15:25
|
GeirK
More than words
|
More than words
Av en eller annen grunn starter videoen litt uti, så du må spole tilbake til begynnelsen for å få med alt. Lykke til! Den videon såg jag før några månader sedan faktiskt, ska se den i kvæll efter jobb igen då minnet sviker mig om vad som sas till fullo. Flott. Og så må du gjerne argumentere for hvorfor det James "JJ" Johnston sier om sammenligning, ikke gjelder deg. "What that basically means is that you HAVE to do a blindtest. Because if you know what those two things are, your brain is going to use that information. I don't care how smart you are, how trained you are, who you are. There hasn't been an example yet of someone who can avoid it. It's just life."
|
|
|
06/01/2016 15:31
|
christ83
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Av en eller annen grunn starter videoen litt uti, så du må spole tilbake til begynnelsen for å få med alt. Lykke til! Den videon såg jag før några månader sedan faktiskt, ska se den i kvæll efter jobb igen då minnet sviker mig om vad som sas till fullo. Flott. Og så må du gjerne argumentere for hvorfor det James "JJ" Johnston sier om sammenligning, ikke gjelder deg. "What that basically means is that you HAVE to do a blindtest. Because if you know what those two things are, your brain is going to use that information. I don't care how smart you are, how trained you are, who you are. There hasn't been an example yet of someone who can avoid it. It's just life." Lænken till den funkade tyværr inte før mig, men utan att veta hela texten eller vad det gæller så kan jag bara sæga att Placebo ær nærvarande før alla våra sinnen men till en viss grad, om skillnaden blir før tydlig så kan det inte vara placebo detta ær något vi borde kunna vara øverens om. Nu pratar jag inte om olika koppar kablar men om olika førstærkare.
|
|
|
06/01/2016 15:36
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Lænken till den funkade tyværr inte før mig, men utan att veta hela texten eller vad det gæller så kan jag bara sæga att Placebo ær nærvarande før alla våra sinnen men till en viss grad, om skillnaden blir før tydlig så kan det inte vara placebo detta ær något vi borde kunna vara øverens om. Nu pratar jag inte om olika koppar kablar men om olika førstærkare.
Foreslår BBC-dokumentaren The power og placebo Kansje den får deg til å endre litt oppfatning om hvordan Placebo bare er til en viss grad tilstede.
|
|
|
[Re: JoachimV]
06/01/2016 15:42
|
christ83
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Lænken till den funkade tyværr inte før mig, men utan att veta hela texten eller vad det gæller så kan jag bara sæga att Placebo ær nærvarande før alla våra sinnen men till en viss grad, om skillnaden blir før tydlig så kan det inte vara placebo detta ær något vi borde kunna vara øverens om. Nu pratar jag inte om olika koppar kablar men om olika førstærkare.
Foreslår BBC-dokumentaren The power og placebo Kansje den får deg til å endre litt oppfatning om hvordan Placebo bare er til en viss grad tilstede. Den skall också ses, så ni menar på fullaste allvar att man inte hør en "riktig" skillnad emellan en 4k HK førstærkare och min 26k vincent førstærkare?
|
|
|
06/01/2016 16:06
|
Morten DMR
Veteran
|
Veteran
En liten avsporing, men muligens relevant. Brille hadde et innslag hvor man fikk høre et lydklipp som bare hørtes ut som støy og fuglekvitter. Etter klippet fikk man vite at det var en tekst/dialog i klippet, og det ble avspilt igjen. Da hørte man tydlig hva som ble sagt. Noen som vet hva dette kalles?
Stisykling har høyere oppløsning enn dataspill.
|
|
|
06/01/2016 16:06
|
GeirK
More than words
|
More than words
Foreslår BBC-dokumentaren The power og placebo Kansje den får deg til å endre litt oppfatning om hvordan Placebo bare er til en viss grad tilstede. Den skall också ses, så ni menar på fullaste allvar att man inte hør en "riktig" skillnad emellan en 4k HK førstærkare och min 26k vincent førstærkare? Det kan jeg fortelle deg når jeg har sett spesifikasjonene (THD, frekvensrespons, utgangsimpedans) på forsterkerne dine samt impedanskurven på høyttalerne. En forutsetning for at de låter likt er at forsterkerne opererer i det lineære området og ikke stresses til å produsere hørbar forvregning.
|
|
|
[Re: gare]
06/01/2016 16:12
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
"Next, have someone pinch the power cord near where it plugs into the amplifier while you are seated and listening to music. While you are listening to full-range music, have your assistant slide his fingers away from the amp (down the cord) while maintaining pressure on the cord. As the persons fingers slide down the cord, you will hear the sound change; it usually is not subtle either. What you will hear is less emphasis on the midrange and a sliding emphasis going deeper and deeper into the bass region as the squeezing fingers get farther and farther away from the amp." Snippet fra denne , riktignok er jeg en skeptiker, men dette MÅ da være tøys av beste kaliber?? Jeg skal selvsagt forsøke å sjekke dette når jeg kommer hjem, men det blir i første omgang uten en assistent. Den jeg lenket til lenger oppe? Der er det en del snacks ja.
|
|
|
06/01/2016 17:21
|
GeirK
More than words
|
More than words
Av en eller annen grunn starter videoen litt uti, så du må spole tilbake til begynnelsen for å få med alt. Lykke til! Den videon såg jag før några månader sedan faktiskt, ska se den i kvæll efter jobb igen då minnet sviker mig om vad som sas till fullo. Flott. Og så må du gjerne argumentere for hvorfor det James "JJ" Johnston sier om sammenligning, ikke gjelder deg. "What that basically means is that you HAVE to do a blindtest. Because if you know what those two things are, your brain is going to use that information. I don't care how smart you are, how trained you are, who you are. There hasn't been an example yet of someone who can avoid it. It's just life." Lænken till den funkade tyværr inte før mig, men utan att veta hela texten eller vad det gæller så kan jag bara sæga att Placebo ær nærvarande før alla våra sinnen men till en viss grad, om skillnaden blir før tydlig så kan det inte vara placebo detta ær något vi borde kunna vara øverens om. Nu pratar jag inte om olika koppar kablar men om olika førstærkare. Det finnes en grense for hvor stor forskjell hodet kan legge til, korrekt. Hvordan vet du at forskjellen du opplever mellom forsterkere overgår denne grensen?
|
|
|
[Re: Morten DMR]
06/01/2016 17:25
|
GeirK
More than words
|
More than words
En liten avsporing, men muligens relevant. Brille hadde et innslag hvor man fikk høre et lydklipp som bare hørtes ut som støy og fuglekvitter. Etter klippet fikk man vite at det var en tekst/dialog i klippet, og det ble avspilt igjen. Da hørte man tydlig hva som ble sagt. Noen som vet hva dette kalles? Jeg vet ikke hva det kalles, men det illustrerer godt det faktum at et lydbilde er for komplekst til at vi greier å fokusere på alle detaljene samtidig. Dette er grunnen til at man gjerne hører det man hører etter når man sammenligner lydutstyr og er bare én av flere årsaker til at hjernen lures.
|
|
|
06/01/2016 17:43
|
Skorp
Ivrig
|
Ivrig
En liten avsporing, men muligens relevant. Brille hadde et innslag hvor man fikk høre et lydklipp som bare hørtes ut som støy og fuglekvitter. Etter klippet fikk man vite at det var en tekst/dialog i klippet, og det ble avspilt igjen. Da hørte man tydlig hva som ble sagt. Noen som vet hva dette kalles? Jeg vet ikke hva det kalles, men det illustrerer godt det faktum at et lydbilde er for komplekst til at vi greier å fokusere på alle detaljene samtidig. Dette er grunnen til at man gjerne hører det man hører etter når man sammenligner lydutstyr og er bare én av flere årsaker til at hjernen lures. Litt uenig i den påstanden her. Brille spilte av noe som ved første intrykk virker som støy, når vi så får vite hva som er gjemt i støyen vil vi begynne å høre etter dette. Musikk for meg er omtrent kun to lag. Jeg har instrument og vokal. Broren min derimot som er jazzmusiker hører og nyter hvert enkelt instrument i en sang.
|
|
|
[Re: Skorp]
06/01/2016 17:49
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Broren min derimot som er jazzmusiker hører og nyter hvert enkelt instrument i en sang. Og det viktigste for å høre hvert instrument er da en god innspilling, god lydkilde, gode høyttalere og god plassering av disse med god akustikk i rommet. Plassering og rom bruker studioene mye tid på. Hvermansen kan legge enormt mye penger i et anlegg som plasseres i stua, uten ytterligere tilpasninger. Lurt.
|
|
|
06/01/2016 17:52
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Hur skiljer olika riaa från olika förstärkare? Eller motsatt, hva er det som er så likt mellom RIAA og forsterkere at det er relevant å sammenlikne? Jeg nevnte Pick-Up, RIAA og høyttalere, da disse komponentene kan ha stor betydning for lyden fra et anlegg. Det sitter hundrevis med komponenter i førstærkare "bortsett från Doxa då" som alla mer eller mindre påverkar ljudet. Og hvordan er det egentlig de komponentene påvirker de lyden? Jeg håper ikke det er ved å farge lyden eller filtrere bort deler av lyden så det låter "annerledes" og da annerledes enn musikeren og produsenten har ønsket. Det vet jeg ikke om er verdt noen ekstra hundretusener. Om detta slutar med att alla førstærkare ger likt ljud så må jag nog bara hoppa av denna tråden och låta er fortsætta ifred. Det mener ikke jeg. Hvis du prøver en forsterker på 40 W og en på 100 W av samme merke og type, og kobler disse til store og tungdrevne høyttalere som gjør nytte av mer enn 40 W, så vil det være forskjell - særlig når du spiller høyere. Tar du de samme store, tungdrevne høyttalerne og to forsterkere av ulikt merke som begge leverer 100 W kontinuerlig effekt i 8 Ohm (nå er det ikke watten som er det avgjørende her, ref. Geirs post ovenfor), så er forskjellene neppe "enorme". Antakelig ikke merkbare i en blindtest. Med mindre den ene bevisst farger lyden. Er det ønskelig? Er målet å spille ekstremt høyt og rent på digre og dyre høyttalere, så kreves det jo en skikkelig strømsterk forsterker. På denne 80 wattsforsterkeren til kr 18998 virker det som det er vekten som er det viktigste: https://www.hifiklubben.no/stereo/forsterkere/denon-pma-2020ae-integrert-forsterker/ Kan du finne noe i beskrivelsen som egentlig forklarer at den skal ha spesielt god lyd (unntatt bedre RIAA-trinn)? (Jeg anbefaler alle å lese hele produktbeskrivelsen, scroll over bilder av andre produkter.)
|
|
|
|
|