|
Lydbøker - anbefalinger?
|
Lydbøker - anbefalinger?
22/12/2015 10:14
|
BeefCake
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Noen som har noen gode lydbøker å anbefale? Joda, lese bøker er bra det, men jeg digger å jogge til lydbøker, jeg blir ikke bilsyk av det, og det er mer praktisk på stranden (skal bort i jula) etc.
Bøker jeg har likt got der The Martian, Born to Run, Freakonomics, World War Z (ikke som filmen...), Rendezvous with Rama, Flowers for Algernon og mye annet. Serial likte jeg også godt og vet Serial 2 er ute nå. Sykkel-relatert er sikkert greit det og, men gjerne noe god "realistisk scifi" som er av nyere tid, eller noen gode spenningsbøker.
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
|
|
|
Re: Lydbøker - anbefalinger?
[Re: BeefCake]
22/12/2015 10:58
|
tparsli
Veteran
|
Veteran
Hvis du ikke har audible-abonnement er det på tide å få det nå!
Når du sier "realistisk scifi" er jeg litt i tvil om hva du egentlig mener, men jeg anbefaler uansett:
* Alastair Reynolds * Iain M Banks * Philip K. Dick * Robert A. Heinlein * Neal Stephenson
I kategorien "mindre realistisk scifi" er B. V. Larson verd å prøve.
Redigert av tparsli; 22/12/2015 11:06.
Thomas
|
|
|
[Re: tparsli]
22/12/2015 11:11
|
BeefCake
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Hvis du ikke har audible-abonnement er det på tide å få det nå!
Når du sier "realistisk scifi" er jeg litt i tvil om hva du egentlig mener, men jeg anbefaler uansett:
* Alastair Reynolds * Iain M Banks * Philip K. Dick * Robert A. Heinlein * Neal Stephenson
I kategorien "mindre realistisk scifi" er B. V. Larson verd å prøve. Takker for det! Har ikke audible-abn enda, hadde vel en prøve periode der som jeg dessverre sløste bort, så fikk aldri satt meg helt inn i det. Men kan man høre ting i offline modus der? Med "realisitsk scifi" så mener jeg mer i retning av The Martian og Interstellar fremfor Star Wars type univers 
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
|
|
|
22/12/2015 11:32
|
JonAre
Besatt
|
Besatt
Reynolds og Dick tiltredes. Peter F. Hamiltons Commonwealth- og Void-serie er veldig bra. Og James S. A. Corey.
Audible er knall. Har vært fast "leser" der siden 2007, både på iPod og nå mobil.
|
|
|
22/12/2015 11:35
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Takker for det! Har ikke audible-abn enda, hadde vel en prøve periode der som jeg dessverre sløste bort, så fikk aldri satt meg helt inn i det. Men kan man høre ting i offline modus der?
Selvsagt. Kun offline, tror jeg egentlig. Trenger ikke betale for abonnement ("membership") heller, men kan bare kjøpe bøler enkeltvis.
|
|
|
22/12/2015 13:39
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
Om du liker Freakonomics, hører du på podcasten deres også? (som også kan lastes ned og høres offline). Og liker den den, vil du også like "Hidden Brain" på NPR podcast.
Ellers, kan jeg anbefale følgende, som jeg har hørt igjennom mitt Audible abonnement: - Given and take; av Adam Grant; professor på Wharton som, på en svært letthørt måte tar for seg hvordan de som gir til andre, på riktig måte, også får til mest. Alt er godt forankret i forskning, uten at man merker det nevneverdig. - Misbehaving; av Richard Thaler, en protégé av Kahneman og Tversky - Don’t think of an elephant; av Georg Lakoff (Denne er skrevet med politikken I USA som bakteppe og eksempler, men temaet, om hvordan avgjørelser, holdninger m.m. er bestemt av hvordan debatten er rammet inn, gjelder det aller meste. Ta det han sier, og les debatten på denne siden om alkohol, så ser man at det er høyaktuelt :)) - Essentialism; Greg McKeown; om hvordan man får mer suksess og lykke av å velge bort, fremfor å prøve å få alt. Handler om å prioritere riktig. - Thinking fast and slow; Kahneman.
|
|
|
[Re: Stein]
22/12/2015 16:55
|
JonAre
Besatt
|
Besatt
Trenger ikke betale for abonnement ("membership") heller, men kan bare kjøpe bøler enkeltvis.
Det er vanligvis ganske mye dyrere. Med en "membership plan" får man x antall credits ("klippekort") på bøker etter fritt valg hver måned eller år. Den billigste med 1 credit hver måned koster $14.95, og jeg regner med at det er uproblematisk å avslutte abonnementet. Jeg har GT-abonnementet "AudibleListener® Platinum Annual" med 24 bøker i året, der hver bok ender opp med å koste $9.56. Dessuten kan man levere tilbake boka om man ikke er fornøyd. Gjør det et par ganger i året.
|
|
|
|
|