Hei kjære forum!
Tenkte det var greit å ikke gjøre noe overilt før man har tenkt seg om..
Saken er den at jeg har en Rotor 3D krank med wattmåler (power2max) på min asfaltmaskin.
Jeg har hatt endel problemer med at Non-DriveSide(NDS) bolten har løsnet, falt av og skapt uendelige mengder frustrasjoner (selv etter å ha fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke med momentnøkkel).
Etter å ha kjøpt en 3-pakk av NDS-boltene til en ublupris så smurte jeg inn med rød loctite og la på litt ekstra mens jeg hilste fra Herr Newton. Det har vært lykken. Frem til nå.
Venstre drevarm er løs, men både NDS-bolten av bolten som strammer armen om akslingen er stramme. Antagligvis et dårlig tegn..
Jeg løsnet litt på bolten som strammer om akslingen og forsøkte å løsne NDS-bolten som er laget av smør/alu og da jeg trodde den hadde løsnet så var det bare 8mm sekskantnøkkelen som hadde vridd seg rundt uten å ta med seg resten av bolten:(
Hele greia var dynket i WD40 på forhånd, og jeg kunne kanskje varmet opp driten, men jeg trodde faktisk at bolten ikke skulle sitte så godt..
What to do? Har vurdert å dremle opp, men jeg vet ikke hvilken løsning som gir best resultat med minst fare for ytterligere problemer.
Hadde ikke kranken hatt wattmåler så hadde den vært på dynga for en 2-3 NDS-bolter siden.. Har dog også 2-3 andre Rotor 3D kranker og ikke hatt noen problemer med dem heller så det er underlig. De er dessverre ikke kompakte og heller ikke samme krankarmlengde så det er ikke helt gitt hvordan man evt kunne byttet om på noen deler..
Selvfølgelig et alternativ å grave hele driiten ned i hagen og kjøpe noe som ligner så samboeren ikke legger merke til det, men det gir ikke like mye tilfredsstillelse som å fikse skiten..
Gode (realistiske) forslag? (altså både for å fjerne bolten, men også hva som skaper slark? Spindel eller krankarm, evt begge deller..?)
Takk for innspill, og god hjul!