Episode I, II og III kan selvsagt droppes. Men hvis du skal se alle, så må man se IV, V og VI først. I, II og III er vel lite annet enn spoilere for de "originale". (Som å se "Twin Peaks: Fire Walk with Me" før Twin Peaks TV-serien.)
Machete-order (4-5-2-3-6) og så 7 har blitt foreslått av en fyr på internett. Så meg opp på den en uke jeg var alenepappa og lite å gjøre på kvelden. Anbefales ikke.
Jeg ville sett i handlingskronologisk rekkefølge for å få med hele historien. Den første filmen er ganske dårlig, men grei å få med seg for å få hele bildet. Man trenger dog ikke følge godt med på den filmen.
I, II og III er vel lite annet enn spoilere for de "originale".
HÆ?
Forutsatt at man ikke vet noe som helst før man ser filmene, så er det jo ganske mye som blir gjort kjent i I, II og III som gjør opplevelsen av å oppdage dette i løpet av IV, V og VI ganske annerledes. Altså Old Ben, Anakin og sånt.
Re: Hvilken rekkefølge ser man Star Wars filmer i?
[Re: baronKanon]
#204326121/12/201512:56
Machete-order (4-5-2-3-6) og så 7 har blitt foreslått av en fyr på internett. Så meg opp på den en uke jeg var alenepappa og lite å gjøre på kvelden. Anbefales ikke.
Jeg ville sett i handlingskronologisk rekkefølge for å få med hele historien. Den første filmen er ganske dårlig, men grei å få med seg for å få hele bildet. Man trenger dog ikke følge godt med på den filmen.
Er det egentlig en fordel å få det handlingskronologisk, når det jo ikke er utgitt slik?
Det går an å se Gudfaren I og II kronologisk som The Godfather Saga. Det går an å se Memento kronologisk som bonus på DVD. Ingen av delene er vel å anbefale som førstereis?
(Nå er det ikke sikkert guttungen til TS er førstereis.)