Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Beste ettermarkeds bluetooth til bil

Beste ettermarkeds bluetooth til bil #2042850 19/12/2015 09:06
trygvecowboy Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Da var vi stolte eiere av en "ny" 2012 S Max Titanium, med alt av duppedingser og fancy ekstrautstyr - UNNTATT bluetooth, viser det seg (!?) Er det noen her inne som tilfeldigvis vet hva det koster å ettermontere originalt på Ford? Regner med det er blodpris... Derfor lurer jeg på hva folket mener er den beste ettermarkedsbluetoothen man kan kjøpe. Gjerne en sånn som streamer lyden via FM over til bilens lydanlegg.

Denne kanskje?
https://www.komplett.no/product/773708/telefoni/mobiltelefon-tilbehr/handsfree/supertooth-crystal#

-Ja ja, sånn går no dagan...
Re: Beste ettermarkeds bluetooth til bil [Re: trygvecowboy] #2042955 19/12/2015 21:43
?
åneidu Offline
Entusiast
Entusiast
?
Er det navigasjon osv i bilen? Fikk et overslag fra røhne selmer på rundt 10.000. Mye er stort sett klargjort i ledningsnettet i nyere biler men mangler moduler for at det skal fungere.
Hadde ikke handsfree i en S-Max jeg overtok på jobben. Mye kjøring og telefoner i arbeid med ear buds ble for mye tilslutt. Byttet ut orginalspilleren med en slik.

http://strommen-bilradio.no/forside-rad-2/alpine-cde-136bt.html

Litt ombygging men etter flere "løse" handsfree løsninger var dette den beste løsningen. Bra handsfree, DAB+, Bluetooth streaming av lyd og det beste er at den hever lyden i bilen flere hakk kontra orginalspilleren.

Anbefales

Redigert av åneidu; 19/12/2015 21:46.
Re: Beste ettermarkeds bluetooth til bil [Re: trygvecowboy] #2042985 20/12/2015 08:41
G
grr Offline
Ivrig
Ivrig
G
Har prøvd Tiny Audio C3. Med forutsetninger for FM-bruk tatt i betraktning så fungerer den helt greit til alt utenom handsfree. Bare ekko alt sammen, ubrukelig for personen i andre enden.

Streaming av musikk via blåtann, søking, dekning og så videre er helt OK, ingen trøbbel med oppkobling og så videre, men kjører du litt lenger distanser så er hele FM-greia bare plagsomt. Må søke opp nye ledige frekvenser flere ganger på en 4-5-6 timers tur og da dermed rote med både dingsen og radioen.

Re: Beste ettermarkeds bluetooth til bil [Re: trygvecowboy] #2043003 20/12/2015 11:26
D
Den glade amatør Offline
Entusiast
Entusiast
D
Hei,

Sett på denne?

[url=http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=617&katid=189&mid=m436&id=&vn=736[/url]

Den krever vel litt montering, men forhåpentligvis blir det billigere enn original ettermontering:)

Redigert av Den glade amatør; 20/12/2015 11:29.
Re: Beste ettermarkeds bluetooth til bil [Re: åneidu] #2043005 20/12/2015 11:43
T
torsteis Online
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Hvordan funker rattstyring med en slik ettermontert radio?

Har du lcd-display foran rattet (Ford Convers+ tror jeg det heter). Funker radioen mot det?

Har selv en S-MAX, og vurderer å bytte ut originalenheten (jeg har en stor 2-DIN enhet) med noe som støtter CarPlay/Android Auto, men er usikker på hva jeg mister av rattintegrasjon/data i displayet foran rattet

Takk!

Torstein
Re: Beste ettermarkeds bluetooth til bil [Re: torsteis] #2043019 20/12/2015 13:16
?
åneidu Offline
Entusiast
Entusiast
?
Sitat: torsteis
Hvordan funker rattstyring med en slik ettermontert radio?

Har du lcd-display foran rattet (Ford Convers+ tror jeg det heter). Funker radioen mot det?

Har selv en S-MAX, og vurderer å bytte ut originalenheten (jeg har en stor 2-DIN enhet) med noe som støtter CarPlay/Android Auto, men er usikker på hva jeg mister av rattintegrasjon/data i displayet foran rattet

Takk!

Rattfunsjoner fungerer med et ledningsnettet imellom for de fleste anerkjente bilradio produsenter. Mister funksjonen med displayet i dashbordet men det har jeg heller aldri savnet. Må bytte frontdekselet der radio sitter. Fåes i 1-Din og 2-Din. Det er også enkelte som lager replacement enheter som feks parrot men de har jeg ikke satt meg noe inn i.
For min egen del så hadde jeg kun bruk for handsfree da det var plagsomt å ikke ha det. Streaming og DAB er et kjempepluss og som avdanket bilstereo idiot så havnet det en 8" sin med forsterker baki og nye diskanter med skikkelig filter foran. Helt topp:)
Firmabil så gidder ikke å ta den helt ut.

Re: Beste ettermarkeds bluetooth til bil [Re: Den glade amatør] #2043048 20/12/2015 16:48
trygvecowboy Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Sitat: Den glade amatør
Hei,

Sett på denne?

[url=http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=617&katid=189&mid=m436&id=&vn=736[/url]

Den krever vel litt montering, men forhåpentligvis blir det billigere enn original ettermontering:)

Den Parroten så ok ut. Enten en sånn eller en Supertooth Crystal tenker jeg. Skal høre hva Ford skal ha originalt, men frykter 7k+...

-Ja ja, sånn går no dagan...

Moderator  support