Tester ut Selle Italia Nepal Ti L nå. etter litt justering og greier så kan jeg si at det er meget godt å sykle med. litt tungt, men fenomenal komfort kontra c4 setet.
Jeg gikk over til Selle Italia Nepal L på CX-en til vinterbruk. Jeg er veldig fornøyd. Kan sitte forholdsvis offensivt og liker den brede, flate nesa. Noen vil kanskje tenke cheesus når de ser et 148 mm bredt MTB-sete på en CX som kun brukes på asfalt, men du verden så behagelig dette setet er.
C4-setet på min F3 er litt smalere og mer konvekst enn Nepal-setet og har i tillegg litt smalere nese. Jeg har ikke hatt problemer med C4-setet, men sitter også litt mer oppreist på fatbike. Men det er mulig jeg går over til Nepal på fatbike også. Er 192 cm høy og 80 kg.
Jeg har i tillegg en teori om at seter med skumgummi (ikke gel) og uten åpning i midten er best egnet til vinterbruk fordi de ikke føles så kalde, men har ennå ikke fått testet Nepal L ved ca. -5 grader. Det forrige setet jeg hadde (Selle Italia Gel Flow) føltes bikkjekaldt på CX.