Hei
I opprydningen dukket det opp en flott gammel gaffel, en Pace RC36 EVO Pro Class fra ca 1999. Se beskrivelse
her f.eks. Bilde av tilsvarende gaffel
her (front) og
her (bak). Flott gaffel som vil være praktfull på et retrobygg. Jeg kjøpte den for noen år siden for å bruke på en titan-Kona, men endte opp med å bruke stiv gaffel i stedet, så derfor har gaffelen blitt stående ubrukt. Gaffelen fremstår i meget pen stand og uten riper på gaffelben.
Gaffelen har feste for v-bremser, men ikke ordinære (moderne) skivebremser. Derimot følger det med en Hope hydraulisk skivebrems som passer til gaffelen! Min gaffel er uten dekaler, men det får man kjøpt
her om det ønskes.
Teknisk info: Titanium Nitride (TiNi) coated stanchions, carbon brace, magnesium canti studs. Eibach Coil springs - Yellow (soft), Red (Medium), Blue (Hard). 90mm travel (tror den kan bygges ned til 70mm om ønskelig). Damping cartridge. Compression damping. Kronerøret er 205mm.
Dette vurderes solgt til en pris av kr 2.000.
Hvis interessert, kontakt meg på 9-to 4-seks 4-seks 4-to. Gaffelen befinner seg i Oslo. Eventuell sending mot forhåndsbetaling og dekning av porto.
Vh PetterS