|
|
TV2s dommedagstunt, hva synes dere?
|
Re: TV2s dommedagstunt, hva synes dere?
[Re: Raskall]
29/11/2015 20:52
|
Gråstein
Besatt
|
Besatt
Jeg tror begrepet er at folk har blitt skremt. Og om noen tillegger dem å føle seg krenket for å ha varslet TV2 om at de ble skremt... Tja.
|
|
|
[Re: Gammelogdesperat]
29/11/2015 21:30
|
EgilS
More than words
|
More than words
Det folk antyder er vel at om dette er lista for å melde offentlig at man er krenket/støtt e. lign., så må det bli snaut med tid til å sove, spise og jobbe da lignende ting popper opp på skjermen kontinuerlig. Vel, noe slik. Det virker på meg som at vi er et folk på vei mot å ikke tåle noen ting. Folk må senke skuldrene, akseptere at ikke alt er slik man ønsker, at ikke alt i verden fungerer slik man vil, og at ting går en i mot. Om man heller lot en slik affære gli forbi uten videre vil man nok hatt det bedre. BTW fredriks; jeg tror ikke så mange tok anstøt, og argumenterte mest på grunnlag av Gråstein sine kommentarer.
|
|
|
[Re: EgilS]
01/12/2015 08:35
|
lektorHaugen
Ivrig
|
Ivrig
Jeg tror de aller fleste tålte det stuntet veldig godt. Samtidig vet vi at det finnes noen grupper mennesker som er ekstra sårbare, av forskjellige grunner. Det kan være voksne med forskjellige angstlidelser, folk som har opplevd naturkatastrofer, barn som er generelt engstelige og oppskremte pga et skremmende nyhetsbilde osv. Spørsmålet blir da om vi bør kreve at alle tar hensyn til disse gruppene hele tiden. Det blir vanskelig, vil jeg tro.
Jeg vet det er folk som får angstanfall om de ser bilde av en edderkopp. Skal alle sånne bilder fjernes fra avisene? Noen alkoholikere får veldig lyst til å drikke når de ser noen drikke på TV. Skal alle være avholdsfolk i TV-serier? Til slutt blir det bare fantasien som setter grenser for hva vi ikke kan gjøre.
Jeg hadde skjønt problemet om "nyhetsinnslaget" hadde strekt seg over flere minutter og inneholdt den typen detaljer et nyhetsinnslag skal inneholde. Det var jo ganske langt unna. Tar man innslaget ord for ord, kan man kanskje til og med si at det ikke var helt uriktig, om enn noe overdrevet.
Tidligere "kjent" som "Lektoren".
|
|
|
[Re: lektorHaugen]
01/12/2015 08:50
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Jeg hadde skjønt problemet om "nyhetsinnslaget" hadde strekt seg over flere minutter og inneholdt den typen detaljer et nyhetsinnslag skal inneholde. Det var jo ganske langt unna. Tar man innslaget ord for ord, kan man kanskje til og med si at det ikke var helt uriktig, om enn noe overdrevet.
Hvor mange minutter skal man sitte med stoppeklokke for at ett ekstra nyhetsinnslag skal kunne taes seriøst? Med så mye dritt som daglig skjer i verden i dag så er vel det siste vi trenger misbruk og manglende tillitt til det som burde vært seriøse nyhetsformidlere. Hva slags detaljer sku det inneholdt? Hva innehold de første minuttene fra Paris og Oslo 22/7? Stort sett ingenting, reportere som kan rapprtere om at "det skjer noe, vi vet ikke mer".
|
|
|
01/12/2015 10:31
|
Dan
More than words
|
More than words
Når det gjelder tv så føler jeg meg mye mere krenket hver gang avslutningen av en film eller tv-serie blir brutalt kuttet ved at avslutningsmusikken blir senket til nesten ikke hørbar, bildet blir halvert i størrelse og en jævla speaker begynner å gjøre reklame for neste program. Dette gjerne når man sitter med avlsutningsscenens følelser i kroppen.
Jeg husker den første gangen jeg reagerte på dette. Det var en god del år tilbake da jeg hadde sittet og sett Local Hero på tv. I avslutningsscenen, der han står på balkongen og drømmer seg tilbake til Skottland og Mark Knopfler akkurat skal ta av og løfte kjenningsmelodien til crescendoen som alle Knopfler-fans kjenner godt så blir plutselig musikken nesten helt borte og det begynner å gnåles om neste program. Haaat!
Og det ferskeste eksemplet, som er grunnen til at jeg skriver dette, er selvfølgelig avslutningen av siste episode av Broen i går kveld. NRK-suppehuer! Skulle ønske at man kjente noen som driver med lydteknikk på NRK...
|
|
|
[Re: JoachimV]
01/12/2015 10:49
|
lektorHaugen
Ivrig
|
Ivrig
Hvor mange minutter skal man sitte med stoppeklokke for at ett ekstra nyhetsinnslag skal kunne taes seriøst? Med så mye dritt som daglig skjer i verden i dag så er vel det siste vi trenger misbruk og manglende tillitt til det som burde vært seriøse nyhetsformidlere. Hva slags detaljer sku det inneholdt? Hva innehold de første minuttene fra Paris og Oslo 22/7? Stort sett ingenting, reportere som kan rapprtere om at "det skjer noe, vi vet ikke mer". Da reagerer vi forskjellig, og det må jeg bare respektere. Personlig tenker jeg at et nyhetsinnslag om Apokalyptiske begivenheter ville være noe mer enn 20 sekunder langt. 
Tidligere "kjent" som "Lektoren".
|
|
|
[Re: Dan]
01/12/2015 11:08
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
NRK-suppehuer! Skulle ønske at man kjente noen som driver med lydteknikk på NRK... Tar du med de som har bestemt at man skal prate gjennom hele introen på låtene på radioen, helt til vokalen kommer. Siden ikke alle artister tilpasser seg dette, så har det vært en del krampaktig prating i flere minutter med flotte låter på lavt volum i bakgrunnen. Også at man kutter låtene etter 3,50 for å holde sendeskjema. Mang en gitarsolo som har fadet ut på radio. Så Broen på nett-tv og ble ikke distrahert av prating på slutten. Så ikke "nyhetsinnslaget" på norske talenter, men registrerer at TV2 i etterkant av Paris har slått seg på brystet og er "best på nyheter". Skal jeg ta de seriøst neste gang?
|
|
|
[Re: Dan]
01/12/2015 11:14
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Skulle ønske at man kjente noen som driver med lydteknikk på NRK..TV. Alle som jobber med lyd i norske film og serieproduksjoner burde sendes til gulag i Sibir. Hvordan i alle dager har de i fellesskap blitt enige om at all dialog skal være lavmælt, snøvlete og på minst 1000 ord i minuttet, samtidig som all actionlyd og musikk skal være skrudd opp på 11 i forhold til dialogen? Jeg må sitte klar med fjernkontrollen og justere lyd fortløpende når norsk produksjon skal sees >:-(
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
01/12/2015 11:15
|
MAN
Ivrig
|
Ivrig
Har ikke orket og lese gjennom hele tråden. Stoppet når jeg så folk kritisere raskall for og i det heletatt se på slike programmer. Jeg satt selv om så på programmet, men surfet på TS med mobilen (som jeg gjør når det er død underholdning på tven), så jeg fungte ikke med. Jeg hørte lyden av nyheter, og tenkte at nå har det vært terror igjen, siden de avbryter norske talenter med dette. Skvatt i sofaen når jeg så innlegget, og skjønte ikke helt hva som skjedde. De som satt i salen under sending så dette på en skjerm på dansescena, det synes jeg vi også skulle gjort. Når de gjør slikt, føler jeg de missbruker retten sin som nyhetsdistributør. Føler meg ikke støtt, tråkka på eller noe slikt, men tv2 har mistet litt troverdighet i mine øyne, for dette var en bra "spøk", gjennomført alt for alvorlig.
|
|
|
02/12/2015 08:52
|
Tommas
Avhengig
|
Avhengig
Noen folk vil bare gjøre hele verden til en koseklubb, hvor alle vonde ting pakkes inn og reduseres til forsiktig ubehag som lett kan velges bort.
Synes innslaget var bra, og synes synd på alle som blir fornærmet/støtt av noe slikt ;-)
|
|
|
|
|