Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 4 1 2 3 4

Made in Norway

Re: Made in Norway [Re: Stian()] #2032838 16/11/2015 13:40
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Fortsatt snev av skuffet over at det ikke er flere produsenter av sykkel(relaterte) produkter made in Norway.

Enhver markedsundersøkelse vil kunne dokumentere at det sitter ti-tusenvis av galinger i Norge (inkl meg selv) som gjerne betaler mer enn gullprisen (ca 35 USD pr gram om jeg tenker rett) i spart vekt pr gram på sykkelen eller 3.500,- kr pr plagg for Rapha osv som vi hevder kun har med funksjon å gjøre (og ikke jåleri)...

Markedet er her, kom igjen kjære risikosøkende gründere sett i gang og lag noen grisedyre håndlagde produkter i Titan, Carbon eller annet "NASA-stoff" vi på død og liv må ha...

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Made in Norway [Re: Stian()] #2032918 16/11/2015 18:59
-
-Finn- Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
-
http://www.johnsenframeworks.com/
For tiden tar han ikke imot bestilling, men det er nå et håp for noen som ønsker seg en norskprodusert ramme (kanskje).

Re: Made in Norway [Re: EmilZipp] #2033013 17/11/2015 06:54
L
lektorHaugen Offline
Ivrig
Ivrig
L
Sitat: EmilZipp
Fortsatt snev av skuffet over at det ikke er flere produsenter av sykkel(relaterte) produkter made in Norway.

Enhver markedsundersøkelse vil kunne dokumentere at det sitter ti-tusenvis av galinger i Norge (inkl meg selv) som gjerne betaler mer enn gullprisen (ca 35 USD pr gram om jeg tenker rett) i spart vekt pr gram på sykkelen eller 3.500,- kr pr plagg for Rapha osv som vi hevder kun har med funksjon å gjøre (og ikke jåleri)...

Markedet er her, kom igjen kjære risikosøkende gründere sett i gang og lag noen grisedyre håndlagde produkter i Titan, Carbon eller annet "NASA-stoff" vi på død og liv må ha...

Jeg beundrer optimismen din, men jeg tror ikke dette er tida for å satse på nye, overprisa luksusprodukter for entusiaster. Om rentene er lave, er kronekursen det samme, så alt blir dyrere. Økt arbeidsledighet gir heller ikke gode tider. Lav pris, lite vedlikehold og god holdbarhet. Der har du tre stikkord jeg tror vil selge bra i tida framover.

Tidligere "kjent" som "Lektoren".
Re: Made in Norway [Re: JoachimV] #2033350 17/11/2015 23:23
K
kadensfjerner Offline
Entusiast
Entusiast
K
Sitat: JoachimV
Sitat: bvp
Tror Forsman fortsatt produserer høyttalerene sine i Norge.
Eller deler av de, det er vel som med andre lydprodusenter nevnt ymse innmat. VSS4 kabinett har jeg vært med på utvikling og tilvvirkning av, så det er veldig norsk. Produsert med CNC og laserskjæring.

Siden vi først spammer tråden med lyd: SEAS, kanskje de som lager mest selv, de utvikler og lager vel HT-elementer også.
Aaah, blir i gått humør av å høre noen her i landet som er med på å lage noe skikkelig materiale å putte i stua.

(En egen lydtråd utover vinter´n kanskje?)

Side 4 av 4 1 2 3 4

Moderator  support