Har du CAAD10 og vil prøve på Xerxes på sykkelen - eller vurderer du å kjøpe CAAD10 og lurer på om Xerxes passer?
Om du allerede har CAAD10 og bor i eller i nærheten av Oslo, kan du gjerne få prøve mine Xerxes på sykkelen. Send i så fall PM. Jeg bruker ikke dekkene etter at jeg solgte cx'n

, men tenker å beholde dem inntil videre.
Vurderte lenge diverse modeller landeveissykler med skivebremser med tanke på dekklaring. Tror det er en fair sjanse for å få plass til Xerxes på Domane (i hvert fall skiveversjonen) og muligens Synapse, men vet ikke om CAAD. Tviler, ærlig talt.
P.g.a. piggene tar dekket noe mer plass enn et 30mm dekk - kan sammenlignes med et 32mm cx-dekk. Litt klaring må det være slik at piggene ikke skraper opp rammen eller evt. gaffel under bruk - det vil alltid være en viss bevegelse i hjulene sideveis i tillegg til endring av bredde og høyde på dekket som følge av forskyving av luft.
For øvrig opplever jeg at Xerxes ikke er egnet for hele vintersesongen. Under røffe forhold med mye is og snø, evt. i kombinasjon med regn, kommer dekket til kort. For fine, tørre dager er det uovertruffent på asfalt,