Dette er en legendarisk model som har vært med Kona Bike Co. siden de startet på 80-tallet! Da som nå er lages den i stål er den mest nedoverrettede og aggressive hardtailen Kona produserer. Ramma har veldig korte chainstay, slakk styrevinkel og lav standover. Grunnet rammas vekt i stål er ikke dette sykkelen man velger om man teller gram, men med litt dedikert oppsett kan denne fint brukes til alt fra grusvei til bratt sykling. Ettersom jeg liker meg best nedover har jeg oppgradert med litt mer vandring, kortere stem, breiere styre og kjedefører.
Og ja, etter mange år på fulldemper kan jeg bekrefte to gode grunner til at en gøy hardtail er verdt penga:
1. Fulldempa stisykler, som spiser røtter og steiner som smågodt, spiser også teknikk. Denne hardtailen spiser det meste, men krever at du er våken, aktiv og planlegger linjene.
2. Det er nesten ubeskrivelig hvor deilig det er å slippe alt dall som kan oppstå med fulldempere til tider. Ja, alle dere vet hvilket dall jeg refererer til.
Dette er en perfekt hverdagshest til sti som gir litt ekstra teknikktrening. Om du er keen på en sykkel(eller en nr to) som vil vare i åresvis og stort sett alltid klar for tur; kjør hardt, kjør steel!
Oppgrade fra original spek:RockShox Revelation RCT3, 150mm (kan bygges om til mindre vandring)
Race Face Atlas styre, 780mm
FUN stem 30mm
SRAM X0 bakskifter + X9 trigger
E13 LG1 Kjedefører
E13 krankdrev, 32T
(Denne ramma i 17" passer til personer 160-180cm)
Mer info og geometriske data finner du her:
http://2014.konaworld.com/explosif.cfmTilstanden er veldig bra med lite sår skader eller mangler. Selges med noen ekstradeler til dropout. Kan selges med oppsett beskrevet over men har noen alternativer, ta kontakt for info! Selves uten pedaler.
12.000,- (ved henting i Oslo, men kan sendes mot porto)
ta kontakt på pastrom@gmail.com!