Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Sonos ble plutselig ubrukelig

Re: Sonos ble plutselig ubrukelig [Re: Nire] #2031059 11/11/2015 06:18
Dan Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: Nire
Jeg har gamle fysiske plater lastet opp på google music. Siden jeg ikke betaler for den tjenesten er det bare mine egne opplastinger som er tilgjengelige der. Lett å hente fra sonos-appen.
Var det svaret som løser alt?

Nei, men det var likevel interessant. ICON_SMILE Visste ikke at den muligheten fantes.

Ellers kan sies at jeg nå har testet Tidal (Wimp i ny og internasjonal innpakning) og kommer til å bli der. Funksjonen med favorittartister er god nok for meg. Det er riktignok noe musikk jeg savner, men på den annen side så er det noen av mine favoritter som ser ut til å ha flere album på Tidal enn på Wimp. Men det finnes bare én låt av Polysics og det er jo ille!

Re: Sonos ble plutselig ubrukelig [Re: Nire] #2031079 11/11/2015 07:43
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
Jeg har gamle fysiske plater lastet opp på google music. Siden jeg ikke betaler for den tjenesten er det bare mine egne opplastinger som er tilgjengelige der. Lett å hente fra sonos-appen.

Genialt - takk for tipset - det hadde jeg ikke tenkt på. Så på iTunes Match da det kom, men avskrev det raskt.

Nå er mine lossless-rippede CD'er på vei opp (ser de blir lagret som 320 kbit MP3, helt topp). Kjekt å kunne spille av ymse ECM-utgivelser, bootlegs og balkansk punk med letthet fra skyen, ikke minst på mobilen. Nå må jeg jo ha datamaskinen gående for at Sonos skal få tilgang til de.

Hm, begynner å bli noen kilder på min Sonos nå:
Wimp/Tidal
Deezer (prøveabb. jeg har sagt opp)
Spotify (fruen sin konto)
TuneIn (her går det i P1 om morgenen, P13 kveld/helg)
Musikkbibliotek (lossless CD-samling samt div kjøpt digitial musikk på Mac Mini/Drobo)
Google Play Music (snart med innholdet over)

...og min kjære Rega P3-24 da, da sjølsagt. Jeg har sågar også tilkoblet en BluRay-spiller som jeg kan spille av CDer på , tro det eller ei.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Sonos ble plutselig ubrukelig [Re: Nire] #2031092 11/11/2015 08:17
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S

Fortell mer!
Ripper du CDene og laster de opp?
Hva er lagringsbegrensning før du må begynne å betale for lagringsplass?

Re: Sonos ble plutselig ubrukelig [Re: simson] #2031742 12/11/2015 15:18
Nire Offline
Entusiast
Entusiast
Det begynner å bli en stund siden, men, ja det var ripping (det meste hadde jeg digitalisert fra før).

Jeg hadde en prøveperiode med Google play music. Tror ikke det var begrensninger, men vet ikke lenger.

Nå bruker jeg aldri google music lenger utenom det jeg hører gjennom sonos.

Re: Sonos ble plutselig ubrukelig [Re: Dan] #2031752 12/11/2015 15:59
N
Nettopp Offline
Entusiast
Entusiast
N
Google music abonnementversjonen er ikke så verst.79 /mnd og mye bedre radio/auto spillelister enn spotify. Litt dårligere utvalg, men har rippet alt av cder selv så da går det greit.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support