Kom ikke Titten Tei (Jan Thomas) fykende inn en gang med boblejakke på seg, han hadde det travelt, men klarte selvsagt å få lirt av seg at den kostet 16000 kroner....
Om man tror sykkel er dyrt, begynn med mote da....
Kom ikke Titten Tei (Jan Thomas) fykende inn en gang med boblejakke på seg, han hadde det travelt, men klarte selvsagt å få lirt av seg at den kostet 16000 kroner....
Om man tror sykkel er dyrt, begynt med mote da....
Skjønner ikke helt hvordan akkurat disse boblejakkene ser ut egentlig. Noen som har bilder ?
Slike Michelin-mann plagg pleier jo å være varme ihvertfall. Står moten bra til sånne Carew håndvesker og caffelatte besøk, eller egner de seg best for HT, FS og Bysykkel? Hvis de kan brukes på sykkel bør snittet være sånn at den hverken slenger borti cockpit eller setter seg fast i reverb´en.
En tynn boblejakke, slik som er så populære nå, gjør akkurat den samme jobben som en fleecegenser, bare at den sklir av og på mye lettere grunnet det blanke stoffet. Deilig når man bare trenger noe over t-skjorten for å gå ut til bilen eller ned til butikken.
Skjønner ikke helt hvordan akkurat disse boblejakkene ser ut egentlig. Noen som har bilder ?
Slik f eks...
Nja, den er jo ikke blant de verste - det finnes mange greie boblejakker. Men se varianten nede til venstre her, det er disse jeg mener. Typisk brukt av unge, fremadstormende karer med partysvenskesleik, sammen med dressbukse, skjorte og lakksko.
Bor man i Norge bør han ha en jakke slik som Dan beskriver, samt en for bitende kalde dager ("Michelin-mann"). Samma om det ser noldus ut (gjør det det altså?), bare man holder seg teknisk varm.
Sitat: H.Iversen
Er denne innafor? Eller ser jeg ut som en partysvensk?
Har akkurat den samme selv, kjøpte på Fjellsport til 30% for et par uker siden Likte den så godt at jeg dro ned på Sportslageret og kjøpte en til Fruen også! Perfekt nå før det blir minusgrader.
Om man tror sykkel er dyrt, begynt med mote da....
"«Kommentar ang. boblejakke og slitt jeans kan jeg glede dere i redaksjonen med at jakken er fra LV til 16000, jeans fra DG til 6000 og skjorte til 5000, toppet med LV sko til 6500, dette skulle vel være pent nok til et arbeidsantrekk, men her bør jeg vel også sjekke med dere på forhånd», skrev Jan Thomas videre. "
Han er vel et typisk eksempel på at stil er ikke noe man kjøper seg. Og det er kanskje litt tynt med selvtillit når han er så nøye med å påpeke at han går med dyre klær?
Ang boblejakke; det finnes vel mange ok modeller men den partysvenskemodellen eller pølsejakke som jeg kaller det er ikke greit.
Ønsker å kjøpe : Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Slike jakker har vært standard vare på dresskledte italienere i Milano så lenge jeg har vært gammel nok til å dra dit i hvert fall. Første opphold var vel for ca 15 år siden. At det først nå har kommet til Norge tyder vel mer på at vi henger etter stil- og motemessig, enn at vi tar oss vågale friheter.
Dette er rett og slett lette og hendige frakk-substitutter. Ser ikke helt problemet.
Bor man i Norge bør han ha en jakke slik som Dan beskriver, samt en for bitende kalde dager ("Michelin-mann"). Samma om det ser noldus ut (gjør det det altså?), bare man holder seg teknisk varm. Har akkurat den samme selv, kjøpte på Fjellsport til 30% for et par uker siden Likte den så godt at jeg dro ned på Sportslageret og kjøpte en til Fruen også! Perfekt nå før det blir minusgrader.
Suveren å ha under en skalljakke også. Fabelaktig sak.
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
Når det gjelder jakker, så er noe av det tåpeligste jeg ser mennesker med åpne Canada Goose jakker i 5 varmegrader. Da kan man like gjerne gå i scooterdress på stranda...
Merklig tråd. Boblejakkorna som kritiseras i denna tråden har väl varit vanliga på alla sorters folk i många år nu och är ett otroligt praktiskt plag.
Varmt, lett, tar liten plats i sekken, fungerar bra alena på torra dagar (och tål också mer regn än vad jag trott) och perfekt under en skaljacka när det regnar.
Merklig tråd. Boblejakkorna som kritiseras i denna tråden har väl varit vanliga på alla sorters folk i många år nu och är ett otroligt praktiskt plag.
Varmt, lett, tar liten plats i sekken, fungerar bra alena på torra dagar (och tål också mer regn än vad jag trott) och perfekt under en skaljacka när det regnar.
Vennligst ikke saboter denne flotte motetråden med praktiske saksopplysninger !