Du har glemt/ikke fått med deg at du har blitt smittet av upgraditis absurdus? (vanlig diagnose her på forumet, de fleste får den før eller siden)
Denne lidelsen/sykdommen ender gjerne med sykler lettere enn luft, dekk uten slanger, dempere som får ei steinrøys til å føles som nyasfaltert gang- og sykkel-sti og til slutt altså bremser som ikke hyler.
Så vidt jeg vet er det ingen kur.
Ja, her er du inne på noe vesentlig. Årets nye sykkel var uforskammet slem mot lommeboka. Så ille at jeg knapt tør bruke den. Men når det en sjelden gang skjer slenges ræva med stor andakt på setet. Men etter ca. 100m, eller uansett i første unnabakke, er allting glemt hver gang, heldigvis. Her er det skrudd på sånne XTR bremser eller så. Kan vel faktisk ikke huske at de har jamret seg i det hele tatt.
Men den gode, gamle tohjulingen, #2 i beholdningen og 150mm slaglengde forut, brukes framleis som bare det. Utstyrt med kliss ny caliper på sensommer´n. Det var absolutt ikke snakk om nedgradering av spec, nei. Men tror jeg klarte styrte unna å gå aldeles bananas i det tilfellet.