En kikk på "langtidsvarslet" viser at sikkerheten for værmeldinga er på rød, dvs. veldig usikkert. Det blir hva det blir, får se ut vinduet på morra'n. Hadde jo skikkelig perioder med regn på UB 2010 også, men bedra seg ut over dagen. Og så er det jo likt for alle, bortsett fra de som ligger først i løypa da, men det er ikke meg.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Vi får leve i håpet. Ser ut til at det kommer noen skikkelige skurer. Er vi heldige så blir det ikke så ille som det ser ut nå. Men plaskregner det når jeg står opp i morra tidlig så bør humøret fra før være relativt bra om jeg orker steget ut av senge er jeg redd.
Ser jo ikke bra ut nå, men det har vært vann(hehe)vittig ustabile meldinger hele uka, så ikke sikkert siste ord er sagt. Det blir nok regn, og det blir nok hardt å sykle. Men sykles skal det, åkke som :-)
Ser jo ikke bra ut nå, men det har vært vann(hehe)vittig ustabile meldinger hele uka, så ikke sikkert siste ord er sagt. Det blir nok regn, og det blir nok hardt å sykle. Men sykles skal det, åkke som :-)
Rule # 9/ If you are out riding in bad weather, it means you are a badass. Period.
Fair-weather riding is a luxury reserved for Sunday afternoons and wide boulevards. Those who ride in foul weather – be it cold, wet, or inordinately hot – are members of a special club of riders who, on the morning of a big ride, pull back the curtain to check the weather and, upon seeing rain falling from the skies, allow a wry smile to spread across their face. This is a rider who loves the work.
Dette er jo skrekkvarselet fra YR. Sett det før og satser på at de tar feil på mengden. At det blir vått er det vel ingen tvil om. Temperaturen er ikke så aller verst faktisk.
Jeg har sett litt inn i fremtiden, og funnet et bilde av Hugen/Lars Hugo etter målgang i morgen...
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Rule # 9/ If you are out riding in bad weather, it means you are a badass. Period.
Fair-weather riding is a luxury reserved for Sunday afternoons and wide boulevards. Those who ride in foul weather – be it cold, wet, or inordinately hot – are members of a special club of riders who, on the morning of a big ride, pull back the curtain to check the weather and, upon seeing rain falling from the skies, allow a wry smile to spread across their face. This is a rider who loves the work.
Nei, nå er det på tide med motivasjon, Instagram/fitblr-style!
"Pain is temporary, suffering is optional".
Eller noe sånt.
Ser frem til å stresse med hva jeg skal pakke med meg i hvilken pose og sekk, og hva jeg skal ha på. Nå har jeg pakket bilen smekkfull av alternativer.
...og når det gjelder obligatorisk utstyr: om man har på noe av det som skal være i sekken, må man isåfall ha med ekstra sett til start? Tenker da spes på vann/vindtett bukse og jakke. Har jo bare ett sett med sånt.
Funderer på om jeg skal ha regntrekk på sekken eller ikke, den blir jo blytung etter hvert!
Fikk forresten "Ultra + LB all" oversikten til og med 2015 av hje her om dagen. Legges ved for de som vil lese sånnt.
Lever godt med å ikke være en badass kjenner jeg - Jeg sykler fordi det er gøy og syv timer i styrtregn er ikke gøy, så om denne værmeldingen slår til setter jeg meg i bilen og ikke på sykkelen klokka 9 i morgen :-)
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
...og når det gjelder obligatorisk utstyr: om man har på noe av det som skal være i sekken, må man isåfall ha med ekstra sett til start? Tenker da spes på vann/vindtett bukse og jakke. Har jo bare ett sett med sånt.
Funderer på om jeg skal ha regntrekk på sekken eller ikke, den blir jo blytung etter hvert!
Pakker alt i sekken i plast slik at ikke noe av innholdet trekker vann. Da burde det forhåpentligvis ikke bli så ille...
Det gjør jeg også, er selve sekken jeg er bekymra for!
Jeg lar ikke litt normalt høstvær ødelegge motivasjonen og medføre depping.
jeg har betalt over 1000 kroner for rittet 600 for hytte tatt to dager fri overtalt kone og barn til å dra på fjellet ved hjelp av bestikkelser trent masse
Da skal ikke litt sjansen for litt høstregn ødelegge en fin dag på fjellet. Husk dere kunne vært på jobben i stedet. Det er ikke ultra å rulle seg mot veggen og sove videre.
Jeg lar ikke litt normalt høstvær ødelegge motivasjonen og medføre depping.
jeg har betalt over 1000 kroner for rittet 600 for hytte tatt to dager fri overtalt kone og barn til å dra på fjellet ved hjelp av bestikkelser trent masse
Da skal ikke litt sjansen for litt høstregn ødelegge en fin dag på fjellet. Husk dere kunne vært på jobben i stedet. Det er ikke ultra å rulle seg mot veggen og sove videre.
LarsB
Word! Jeg stiller uansett vær. Lover å være blid hele veien :-)
Sol og flott sommervær oppe på Skei nå. Testet litt stier i dag. De er foreløpig ganske tørre og fine. Er nok veldig likt der vi skal sykle i morra. Foreløpig! Krysser fingrene