Hva med å innkvartere seg på Lillehammer Turisthotell som ligger klin inntil stadion. Da man riktignok opp for å rekke bussen, men da kan bruke busstida til å slappe av og ta litt dessertfrokost. Bilen og ekstrautstyret kan man da bare la være igjen ved hotellet og slipper all styret med å komme seg tilbake til Pellestova.
Jeg kan vanskelig forestille meg en bedre løsning. Og booker du rom fra fredag til lørdag også, så slipper du utsjekk før rittstart og kan bare forlate rommet ferdig bomba og klar for mottak av 1 stk sliten stisyklist etter målgang
Det er faktisk plass igjen men 2600,- er jo mer enn jeg betalte for sykkelen.
970,- torsdag til fredag. Holder for meg. Natt til lørdag kommer Birkenfolket for alvor, så da skyter prisene i været.
1. Hente startnummer på Lillehammer torsdag kveld. 2. Bo på hytta natt til fredag. 3. Parkere på Lillehammer fredag morgen. 4. Buss til Pellestova. 5. Sykla UB. 6. Kjøre tilbake til hytta.
Easy peasy :-)
Easy peasy, ikke noe problem å få til dette og så slipper jeg å måtte levere sykkelen til transport. Men det er ikke poenget.
Poenget er at jeg ikke har tenkt å stå opp før de fleste sitter på bussen opp mot Pellestova.
1. Hente startnummer på Lillehammer torsdag kveld. 2. Bo på hytta natt til fredag. 3. Parkere på Lillehammer fredag morgen. 4. Buss til Pellestova. 5. Sykla UB. 6. Kjøre tilbake til hytta.
Easy peasy :-)
Easy peasy, ikke noe problem å få til dette og så slipper jeg å måtte levere sykkelen til transport. Men det er ikke poenget.
Poenget er at jeg ikke har tenkt å stå opp før de fleste sitter på bussen opp mot Pellestova.
Hva er poenget med å sove så lenge da? Må jo uansett ikke opp før ved 5-tiden. Sover jo dårlig den natta uansett, Bare godt å komme seg opp vøtt.
Er det noen som vet hvor Vittoria Barzo i TNT utgaven kan oppdrives? Prøvde bikeshop.no men de har ikke versjonen med forsterkede sidevegger.
Hei,
Jeg prøvde å bestille fra sykkelstasjonen. Men noen dager etter, fikk jeg mail om at de ikke hadde dem inne. Jeg har nå bestilt fra JENSON USA. Håper de kommer slik at jeg kan bli kjent med dem før UB.
Hva er poenget med å sove så lenge da? Må jo uansett ikke opp før ved 5-tiden. Sover jo dårlig den natta uansett, Bare godt å komme seg opp vøtt.
For meg er det et viktig poeng i sammenheng med å komme meg til målstreka. Ferdig med de siste forberedelsene dagen før er jeg avslappet og kommer til å sove som en engel. Sist jeg var med på Raumerittet (2009?) sov jeg til 15-20 minutter før start, hadde lagt meg etter at jeg hadde gjort ferdig all nødvendig 'onde'.
Dem HADDE, før du var innom og tømte lageret for TNT utgaven Ole
Ha ha måtte sikre meg slik at jeg hadde dekk både til å teste og rittet. Men de får vel inn regner jeg med. Hadde en økt i skikkelig dritt vær i går. Imponert over hvor bra de er.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Hva har du fra før, og har du behov for dette etter UB eller skal du bare lette på sekken?
Kan anbefale Berghaus Vapourlight Hyper Shell som veier rett over 100 gram, men hvis det bare er for å spare 300 gram i sekken så er det kanskje noe annet som langsiktig sett vil være et bedre valg. Kanskje du har mer behov for en lett sykkeljakke som kan brukes mange år fremover? Jeg har Vapourlighten selv, men hvis forholdene blir veldig dårlige så kommer jeg til å bytte den ut med noe som tåler litt mer. I mine øyne er dette bare en godværsnødløsning for UB. Og det gjelder også en del andre ting, letteste langarma trøye jeg har under gode forhold, men ullfrotte hvis det blir røskevær. (ref. tråden om lørdagsbirken hvor sekkekravet også diskuteres).
Ellers er jeg veldig fornøyd med Haglöfs-bukser. Lange nok til beina og stramme nok rundt midten for en slank sykkelkropp. Ender ellers fort oppmed XXL-bukser som sager så at fjortisser blir sjalu. Finnes i lette og ultralette varianter.
Scott spark 720 med pysete rytter sykler UB for første gang. Har et par nesten nye maxxis ardent exo 2.4, et par conti x-king protection 2.4 som er begynt å se litt slitt ut på sidene. Siste alternativ er et par nye conti rk protection 2.2. Hva anbefales?
You may make mistakes, but you are not a failure until you start blaming someone else.
Scott spark 720 med pysete rytter sykler UB for første gang. Har et par nesten nye maxxis ardent exo 2.4, et par conti x-king protection 2.4 som er begynt å se litt slitt ut på sidene. Siste alternativ er et par nye conti rk protection 2.2. Hva anbefales?
Min mening er at Ardent 2.4 blir for tungt på en rittfulldemper, hvis ikke du er ute en nødløsning for å herje litt på sti.
RK kjører jeg aldri. X-King er nok det jeg ville gått for av de du har, men smaken er som kjent relativt subjektiv
RK bak, X-K foran
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
RK bak, X-K foran
Ganske enig med Simen her. RK funker bra dersom det er (helt) tørt. Det er det ganske sikkert ikke. Hvis det blir ganske vått ville jeg satt på XK bak også.
XK er djevelens dekk, glatt og jævlig etter en dråpe vann. Ble overraska på TSR i år. Ville kjørt RK (og også gjort det i 5 av 6 UB), men gjerne med forsterka dekkvegger, særlig bak.
Redigert av Elgvenn2; 11/08/201613:45.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Den cola flaska der. Er det for å løse opp fastgrodd, glatt mose på den berømte steinen som har felt diverse av oss forumryttere i ett uheldig øyeblikk ?
Har ingen fra før. Ytterst sjelden jeg sykler så jeg trenger regndress (hvertfall bukse). Da blir jeg heller bare våt. Så målet er vel egentlig å ha noe som er greit å ha i sekken. Kan hende jeg tar i bruk jakka....
Ikke bestemt meg enda mht sykkel, men tro det blir stisykkelen, Cannondale Trigger med 2 x R Ron SS, alternativ 2 blir halvdemperen Cannondale FS-I satt opp med Ron Foran og Racing Ralph bak, begge SS. Litt usikker på driverket til Triggeren, da det er litt slitt, og tar meg ikke rå til ny full XX1 oppgradering nå, men har da funket ok i sommer, men litt lyd er det. FS-I' har jeg også lyst til å sette opp med grusdekk for lørdagsbirken dagen etter slik at den er klar. Ron/Ralph funker jo helt utmerket på lørdag også, men har et helt nytt sett Speed King som jeg fikk billig (hadde ikke kjøpt de hvis ikke) på opphørssalg her i "byen". Og birken er det eneste rittet jeg kunne tenkt meg å bruke de på (dvs hadde jeg syklet Kongerittet hadde jeg brukt de der).
Funker sikkert greit. Jeg har aldri tatt med sykkelspesifikk regnbukse. Tenker sånn at regnbuksa som er med er ifall jeg må stoppe/bryte og trenger den ekstra beskyttelsen da.
Sitat: KaiB
Rittfulldemper 27.5:
Ardent Race 2.2 foran og bak eller Ardent 2.2 foran og Ardent Race 2.2 bak eller Ardent 2.4 foran og Ardent Race 2.2 bak
Kjører på AM Classic Race felger
Utvilsomt første alternativ. UB fordrer ikke spesielt grove dekk.
Takk for tipset innkjøpt Dersom det meldes regn kan det hende jeg pakker med en engangsponcho eller to til bruk ved start/ulykker. Koster ingenting og veier lite..
Det er det ikke, men å ha noe over seg mens man venter på starten i regnet i 750 meters høyde kan være deiiilig. Det samme med noe som beskytter for regnet i den iskalde sekkutleveringskøen etter målgang.