Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kjøpe hytte på Blefjell, men hvor sykle?

Kjøpe hytte på Blefjell, men hvor sykle? #2024988 22/10/2015 22:42
G
GHA Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
G
Skal i morgen legge inn bud på hytte på Blefjell. Hytta ligger fint til i et område vi har lett lenge i, har usikt, solrik tomt, god stand++. Hytta ligger i en fjellside og er derfor ganske bratt der og sykling blir ikke så enkelt.... Har titta litt i nærområdet, og det er mulighet for å lage seg en liten runde i skogen, men ikke noe ideelt sykkelterreng.
Det betyr at det må kjøres frem til der det skal sykles (og stå på ski). Har egentlig ikke noe problem med det, men hvor i området Blefjell er det best å sykle sti? Var å kikka oppe ved Nordstul og der ser det ut til at det fins muligheter i område Store-Ble.
Noen andre tips mellom Blefjell og Rjukan?
Sykler fatbike og har grusallergi, så må være sti... ICON_SMILE

Re: Kjøpe hytte på Blefjell, men hvor sykle? [Re: GHA] #2025005 23/10/2015 06:27
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Stien fra Nordstul opp til Sigridsbu bør du kunne bære sykkelen opp og sykle ned. Jeg har bare gått der til fots for mange år siden, og mener det er mye knot, men også enkelte OK partier.

Ellers er det vel lite stier generelt på Blefjell.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Kjøpe hytte på Blefjell, men hvor sykle? [Re: GHA] #2025028 23/10/2015 07:45
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Vi har hytte på Søndre Blefjell (Blestua) og i dette området er sommerstisykling ikke de aller beste. Lenge siden jeg har vært der sommerstid forøvrig, så vet ikke helt utviklingen.

I mine øyne er Blefjell fatbike vinterstid. Høydahl vet jeg er her en del vinterstid. Å skiløypeprepratørene har offentlig gått ut å ønsker fatbike velkommen.

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Kjøpe hytte på Blefjell, men hvor sykle? [Re: GHA] #2025075 23/10/2015 09:18
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Sitat: GHA
Det betyr at det må kjøres frem til der det skal sykles (og stå på ski).

Whaat..!? Kjøpe en hytte der du må bruke bil til skiløyper og sykkelstier? Hehe

Re: Kjøpe hytte på Blefjell, men hvor sykle? [Re: GeirK] #2025098 23/10/2015 10:04
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: GeirK

Det kommer vel litt an på hva man sammenlikner med? For å være fjellterreng, vil jeg si det er temmelig så mye stier på Blefjell. Masse ørretvann og stier mellom dem. I en del områder er stiene ofte bløte/våte, så mye stier betyr jo ikke nødvendigvis mye stier til sykling, da.

Prøv f.eks. området ved Strutåsen?
Hvilket område er hytta i?

Re: Kjøpe hytte på Blefjell, men hvor sykle? [Re: aug11x] #2025249 23/10/2015 18:16
G
GHA Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
G
Sitat: aug11x
Sitat: GHA
Det betyr at det må kjøres frem til der det skal sykles (og stå på ski).

Whaat..!? Kjøpe en hytte der du må bruke bil til skiløyper og sykkelstier? Hehe

Med budsjett på rundt 600 tusen, krav om 3 soverom, strøm, bilvei helt frem, under 3 timer hjemmefra +++ så er dette det beste alternativet jeg har funnet. Hytta ligger flott til og har fin utsikt, og skal du ha alt vi ønsker inkludert nærhet til skiløyper, turstier og alpintbakke så er det lite ute til rundt 600.
Vi har også forelska oss i Rjukan, Tinnsjøen, Sandvatn, Blefjell ++, så andre fjell er utelukka. Skal ikke kjøpe hytte for å sykle alene hele helga, men skal nok alltids klare å finne meg noen fine stier ICON_SMILE Å sette seg i bil noen minutter for å stå på ski i trikkeskinnespor har jeg ingen betenkelighet med ICON_WINK

Re: Kjøpe hytte på Blefjell, men hvor sykle? [Re: anonym22] #2025254 23/10/2015 18:20
G
GHA Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
G
Sitat: anonymous22
Sitat: GeirK

Hvilket område er hytta i?

Den ligger med utsikt rett ned på Sandvatn. Tvers over Blefjell Camping.

Moderator  support