2015 Trek Slash 9.8, str 18,5". Nypris 54000,- Prisantydning nå: 31000,-. Men markedet bestemmer, så gi bud! Takket være dårlig kronekurs spretter 2016 modellen (med identisk utstyr) opp til 59000,-
Dette er en sykkel som garantert får deg til å glise når du slipper på nedover, samtidig som den er overraskende klatrevillig. Hvis du på noe tidspunkt skulle føle at denne her holder deg tilbake, er tida inne for å flytte fokus fra bruktmarkedet på terrengsykkel.no til å skrive søknader om proffkontrakt.
Det er flere som har mye pent å si om Slashen:
Pinkbike Flowmountainbike Størrelsen passer til personer ca 170 -180 cm + kanskje litt over, avhengig av preferanse (Selv er jeg 174cm). Masse ubrukt og nesten ubrukt utstyr: Hjulsett, dekk og gaffel er ubrukt. Bakgir er nytt i oktober (oppgradert fra X1 til XO1), kjede og bakdemper nytt i slutten av august. Sykkelen er nyservet: Luftet bremser, byttet girwire og strømpe. Ikke noe slark, knirk eller annet tull.
Ellers må det nevnes at den er lite brukt: Takket være forsinket leveranse fikk jeg den ikke før i slutten av mai. Og så sørget familieferie og en defekt bakdemper for at sykkelen ble stående ubrukt nesten 4 uker i sommer. Konkurransekjørt kun 2 ganger: Luster Enduro og Oslo Enduro. En liten lakkskade har den fått på underrøret – se eget bilde.
Original spec-liste finner du her:
2015 Slash 9.8 Jeg har lagt til en Mozartt HXR kjedefører fra importør Solvang Racing – det er 105 gram peace of mind: Har aldri mista kjedet, og bashguarden har ved i hvertfall et par anledninger reddet drevet fra skade. For øvrig har jeg byttet fra 60mm til 50mm stem, og satt på et litt høyere og bredere Bontrager alustyre (27,5mm rise, 780mm bredde).
Selges uten pedaler.
Ta kontakt i tråden, eller på PM.