Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
|
Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
#2023454
19/10/2015 09:27
|
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 4,196
Subs
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 4,196 |
Mulig dette har blitt fremhevet i en annen tråd her inne, men jeg benytter uansett anledningen til å gratulere med det som for meg har vært den beste utgivelsen så langt! Bike packing, 27+formatet, test av fatbikes og annet ultrarelevant stoff for meg personlig er en subjektiv vinneroppskrift! Nå har jeg nesten helt glemt alle nummerne med Birkenstoff 
[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: Subs]
#2023473
19/10/2015 10:15
|
Registrert: May 2013
Innlegg: 1,348
TrondAM
Veteran
|
Veteran
Registrert: May 2013
Innlegg: 1,348 |
Hehe, personleg så er eg på motsatt side av skalaen. eBike, fatbike, 27+...Litt for stort utstyrsfokus og ikkje så veldig interessant subjektivt sett. Men mogleg at det er eg som er urelevant og ikkje i målgruppa  (Kjenner ikkje til kva bladet vanlegvis inneheld sida det dukka opp i posten som følgje av Oppdal Stisykkelcamp-deltaking).
Redigert av TrondAM; 19/10/2015 10:23.
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: Subs]
#2023477
19/10/2015 10:24
|
Registrert: Nov 2002
Innlegg: 9,738
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Nov 2002
Innlegg: 9,738 |
Dette viser bare at smaken er som baken og demonstrerer tydelig hvor vanskelig/umulig det er å lage et magasin som "alle" liker....
(jeg selv var også i motsatt ende av skalaen, siste nummer var det minst interessante på lenge)
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: Subs]
#2023495
19/10/2015 10:48
|
Registrert: Jun 2003
Innlegg: 1,866
KKippernes
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jun 2003
Innlegg: 1,866 |
Hei.
Og takk for tilbakemeldingene.
Som Øystein er inne på, så er det en utfordring å lage noe som "alle" liker, men vi gjør så godt vi kan.
Det som er positivt å se, er at denne utgaven engasjerer! I tillegg til innlegg her på forumet, har jeg fått e-poster fra flere, både om elsykler og fatbikes. Meningene er mange og sterke.
Fra tid til annen så dukker det opp temaer/konsepter som gjør at vi vier mye av bladet til det. Ta f.eks VM i Hafjell.
Vi fortsetter jobben med å lage gode blader til dere, og tar gjerne imot konstruktive tips på veien!
// Kristoffer
Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: KKippernes]
#2023506
19/10/2015 11:04
|
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033 |
Fra tid til annen så dukker det opp temaer/konsepter som gjør at vi vier mye av bladet til det. Ta f.eks VM i Hafjell.
Dette bør dere fortsette med! Er i utgangspunktet iikke spesielt interessert i hverken fatbike, bikepacking eller elektriske sykler, men siste eksemplar var uansett veldig interessant.
- Stefan
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: Subs]
#2023509
19/10/2015 11:14
|
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 4,196
Subs
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Registrert: Jun 2004
Innlegg: 4,196 |
Når det gjelder elsykler så er dette noe jeg ikke har noe i mot personlig, men jeg er "redd" for at de kan ødelegge for andre i naturen. Om det hadde vært opp til meg hadde jeg helst sett at Terrengsykkel ble motorfritt.
[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: Subs]
#2023700
19/10/2015 18:00
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr
More than words
|
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570 |
Når det gjelder elsykler så er dette noe jeg ikke har noe i mot personlig, men jeg er "redd" for at de kan ødelegge for andre i naturen. Om det hadde vært opp til meg hadde jeg helst sett at Terrengsykkel ble motorfritt. Jeg derimot syntes det er helt topp. Da kan mange som av helsemessige årsaker komme seg ut i marka igjen. Jeg syntes også den utgaven her var noe av det bedre på lenge.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: Subs]
#2023732
19/10/2015 18:48
|
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 716
lille gutt
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 716 |
Topp utgave  men skulle de ikke stå noe om ritt i sydligere strøk?
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: Subs]
#2023738
19/10/2015 19:06
|
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 639
Desmo
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Apr 2010
Innlegg: 639 |
Må også si at jeg synes denne utgaven var en av de beste. Masse stoff jeg liker som tursykling, fatbike, el sykkel og 27+.
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: Subs]
#2023751
19/10/2015 19:35
|
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 1,039
krisch
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 1,039 |
Tja, jeg synes ikke motorsykler har noe i et sykkelblad å gjøre, selv ikke de med pedaler.
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: Subs]
#2023754
19/10/2015 19:42
|
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 1,609
Thomas-
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 1,609 |
Å lage et blad som "alle" liker er helt klart vanskelig når leserne spenner fra CX til DH. Selvfølgelig ikke alt som treffer meg heller, men likevel interessant å lese om feks 27+. Da vet jeg litt mer om hva det er og ikke er. Samme med el-terrengsykkel. Mener prinsipielt at el-terrengsykkel hører hjemme i "motorsportseksjonen", men det plager meg ikke at det skrives om det. På samme måte som jeg ikke ville avsluttet abonnementet på Kondis hvis de viet et par sider til Segway. Bra blad, og nok en bra utgave.
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: krisch]
#2024142
20/10/2015 19:44
|
Registrert: Jan 2002
Innlegg: 9,316
gauter
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2002
Innlegg: 9,316 |
Tja, jeg synes ikke motorsykler har noe i et sykkelblad å gjøre, selv ikke de med pedaler. De som har fulgt med litt, veit sjøsjakt at redaksjonen heller ikke er brennende opptatt av motoriserte tohjulinger - i utgangspunktet. Men når det brått selges lassevis av terrengsykler med elmotor, og dette presenteres med brask og bram og drøftes på internasjonale messer, da er det noe på gang. Og når "noe er på gang" i såpass stor grad, synes vi det er verdt å finne litt mer ut om det. Prøve selv, ta kontakt med sentrale produsenter osv. Hvis folk tror at Terrengsykkel kommer til å dreie over mot å bli et elsykkelmagasin, får de tro om igjen. Igjen, de som har fulgt med litt på veien, tar selvsagt dette med knusende ro, men leser kanskje med en viss interesse likevel. Eller kanskje de bare blar forbi de aktuelle sidene og finner noe annet som appellerer bedre i samme utgave.
Gaute
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: Subs]
#2024166
20/10/2015 20:37
|
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 3,199
Juffe
Besatt
|
Besatt
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 3,199 |
Det må da være bedre å nyte sykkelen med viskelærdekk oppover fjellet fremfor å bære den? For så å dundre nedover. Jeg tror det kan ha noe for seg og øke tid brukt på sykkel.
Redigert av Juffe; 20/10/2015 20:38.
'...once more, and more intensity!'
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: Subs]
#2024257
21/10/2015 07:57
|
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 1,532
lektorHaugen
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 1,532 |
Jeg er enig i at dette var en veldig god utgave av Terrengsykkel. Elsykkelstoffet ble lest med interesse, mest fordi jeg ikke har så sterke meninger om det selv, og gjerne vil gjøre meg opp noen. Og her var det gjort godt journalistisk arbeid! Testen av tjukksykler var flott! Omtalene er så presise at enhver leser kan lære en del om hva som skiller forskjellige tjukkaser fra hverandre.
Det er fremdels stoff jeg ikke har fått lest, men det kommer nok.
Tidligere "kjent" som "Lektoren".
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: gauter]
#2024269
21/10/2015 08:10
|
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607
Dan
More than words
|
More than words
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607 |
Men når det brått selges lassevis av terrengsykler med elmotor, og dette presenteres med brask og bram og drøftes på internasjonale messer, da er det noe på gang. Og når "noe er på gang" i såpass stor grad, synes vi det er verdt å finne litt mer ut om det. Prøve selv, ta kontakt med sentrale produsenter osv. Jeg fikk lest artikkelen i går og det er jo ikke tvil om at dette kommer til å komme og det kommer til å påvirke oss alle, både med restriksjoner mot sykling generelt, når elsyklister spinner opp stiene, og med spørsmålet om hvorvidt man som tradisjonell oppovertråkker må flytte seg ut av stien når det kommer en elsyklist bakfra og vil forbi. Allerede i dag så slår jeg jo med pumpen etter girsyklister som prøver å passere meg. Med elsykler i skogen så vil det bare bli enda mer vold. Jeg tror dessverre ikke det er mulig å få stoppet elsykler i skogen. Det vil være mange nok stisyklister som klarer å rasjonalisere seg frem til at elsykkel er tingen for dem og at det gir dem en bedre sykkelopplevelse. Det vil også være slik at ingen kommer til å håndheve et forbud mot elsykler i skogen, så det å håpe på et tydelig forbud er meningsløst. Selv føler jeg meg bare gammel, gretten og oppgitt og kunne håpe at folk som tenker på elsykkel kunne HTFU.
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: Subs]
#2024467
21/10/2015 14:26
|
Registrert: Jun 2013
Innlegg: 2,118
vids
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jun 2013
Innlegg: 2,118 |
Jeg tror i hvert fall at antallet gir-sykelister kommer til holde seg stabilt høyt i en god stund fremover. Om det er noen trøst så finnes det de som synes det å sykle i det hele tatt er å jukse 
..Megatower v2.. ::Vidar::
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: Dan]
#2024483
21/10/2015 15:29
|
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 1,039
krisch
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 1,039 |
Men når det brått selges lassevis av terrengsykler med elmotor, og dette presenteres med brask og bram og drøftes på internasjonale messer, da er det noe på gang. Og når "noe er på gang" i såpass stor grad, synes vi det er verdt å finne litt mer ut om det. Prøve selv, ta kontakt med sentrale produsenter osv. Jeg fikk lest artikkelen i går og det er jo ikke tvil om at dette kommer til å komme og det kommer til å påvirke oss alle, både med restriksjoner mot sykling generelt, når elsyklister spinner opp stiene, og med spørsmålet om hvorvidt man som tradisjonell oppovertråkker må flytte seg ut av stien når det kommer en elsyklist bakfra og vil forbi. Allerede i dag så slår jeg jo med pumpen etter girsyklister som prøver å passere meg. Med elsykler i skogen så vil det bare bli enda mer vold. Jeg tror dessverre ikke det er mulig å få stoppet elsykler i skogen. Det vil være mange nok stisyklister som klarer å rasjonalisere seg frem til at elsykkel er tingen for dem og at det gir dem en bedre sykkelopplevelse. Det vil også være slik at ingen kommer til å håndheve et forbud mot elsykler i skogen, så det å håpe på et tydelig forbud er meningsløst. Selv føler jeg meg bare gammel, gretten og oppgitt og kunne håpe at folk som tenker på elsykkel kunne HTFU. Slapp av snart kommer sikkert sykkel med vinger og da er da bare på nedoverstier det blir slitasje og vi gammeldagse er i veien :-D
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: Dan]
#2024485
21/10/2015 15:44
|
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 13,406
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 13,406 |
Allerede i dag så slår jeg jo med pumpen etter girsyklister som prøver å passere meg.
Den skjønner jeg ikke. Du kjører vel 32:16 et eller annet? Jeg brlir aldri passert i skogen på singlespeed når det går oppover. Girpinglene kjører jo 22-42 eller noe sånt, ikke sjangs i havet de har til å ta meg oppover.
|
|
|
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!
[Re: Tange]
#2024493
21/10/2015 16:13
|
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607
Dan
More than words
|
More than words
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607 |
Den skjønner jeg ikke. Du kjører vel 32:16 et eller annet? Jeg brlir aldri passert i skogen på singlespeed når det går oppover. Girpinglene kjører jo 22-42 eller noe sånt, ikke sjangs i havet de har til å ta meg oppover. Akkurat kontra girsyklister var det en generell betraktning, uavhengig av helling i terrenget.  (Og jeg sykler med 32:20 nå, siden jeg har 29+ og begynner å bli gammel.)
|
|
|
|
|