Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo!

Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! #2023454 19/10/2015 09:27
S
Subs Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
S
Mulig dette har blitt fremhevet i en annen tråd her inne, men jeg benytter uansett anledningen til å gratulere med det som for meg har vært den beste utgivelsen så langt!
Bike packing, 27+formatet, test av fatbikes og annet ultrarelevant stoff for meg personlig er en subjektiv vinneroppskrift!

Nå har jeg nesten helt glemt alle nummerne med Birkenstoff ICON_SMILE

[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]

Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: Subs] #2023473 19/10/2015 10:15
T
TrondAM Offline
Veteran
Veteran
T
Hehe, personleg så er eg på motsatt side av skalaen. eBike, fatbike, 27+...Litt for stort utstyrsfokus og ikkje så veldig interessant subjektivt sett. Men mogleg at det er eg som er urelevant og ikkje i målgruppa ICON_TONGUE (Kjenner ikkje til kva bladet vanlegvis inneheld sida det dukka opp i posten som følgje av Oppdal Stisykkelcamp-deltaking).

Redigert av TrondAM; 19/10/2015 10:23.
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: Subs] #2023477 19/10/2015 10:24
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Dette viser bare at smaken er som baken og demonstrerer tydelig hvor vanskelig/umulig det er å lage et magasin som "alle" liker....

(jeg selv var også i motsatt ende av skalaen, siste nummer var det minst interessante på lenge)

Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: Subs] #2023495 19/10/2015 10:48
KKippernes Offline
Ivrig
Ivrig
Hei.

Og takk for tilbakemeldingene.

Som Øystein er inne på, så er det en utfordring å lage noe som "alle" liker, men vi gjør så godt vi kan.

Det som er positivt å se, er at denne utgaven engasjerer! I tillegg til innlegg her på forumet, har jeg fått e-poster fra flere, både om elsykler og fatbikes. Meningene er mange og sterke.

Fra tid til annen så dukker det opp temaer/konsepter som gjør at vi vier mye av bladet til det. Ta f.eks VM i Hafjell.

Vi fortsetter jobben med å lage gode blader til dere, og tar gjerne imot konstruktive tips på veien!

// Kristoffer

Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no

Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: KKippernes] #2023506 19/10/2015 11:04
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: KKippernes

Fra tid til annen så dukker det opp temaer/konsepter som gjør at vi vier mye av bladet til det. Ta f.eks VM i Hafjell.

Dette bør dere fortsette med! Er i utgangspunktet iikke spesielt interessert i hverken fatbike, bikepacking eller elektriske sykler, men siste eksemplar var uansett veldig interessant.

- Stefan
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: Subs] #2023509 19/10/2015 11:14
S
Subs Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
S
Når det gjelder elsykler så er dette noe jeg ikke har noe i mot personlig, men jeg er "redd" for at de kan ødelegge for andre i naturen.
Om det hadde vært opp til meg hadde jeg helst sett at Terrengsykkel ble motorfritt.

[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]

Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: Subs] #2023700 19/10/2015 18:00
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Subs
Når det gjelder elsykler så er dette noe jeg ikke har noe i mot personlig, men jeg er "redd" for at de kan ødelegge for andre i naturen.
Om det hadde vært opp til meg hadde jeg helst sett at Terrengsykkel ble motorfritt.

Jeg derimot syntes det er helt topp. Da kan mange som av helsemessige årsaker komme seg ut i marka igjen.

Jeg syntes også den utgaven her var noe av det bedre på lenge.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: Subs] #2023732 19/10/2015 18:48
L
lille gutt Offline
Avhengig
Avhengig
L
Topp utgave ICON_SMILE men skulle de ikke stå noe om ritt i sydligere strøk?

Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: Subs] #2023738 19/10/2015 19:06
D
Desmo Offline
Avhengig
Avhengig
D
Må også si at jeg synes denne utgaven var en av de beste.
Masse stoff jeg liker som tursykling, fatbike, el sykkel og 27+.

Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: Subs] #2023751 19/10/2015 19:35
K
krisch Offline
Ringrev
Ringrev
K
Tja, jeg synes ikke motorsykler har noe i et sykkelblad å gjøre, selv ikke de med pedaler.

Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: Subs] #2023754 19/10/2015 19:42
T
Thomas- Offline
Ivrig
Ivrig
T
Å lage et blad som "alle" liker er helt klart vanskelig når leserne spenner fra CX til DH. Selvfølgelig ikke alt som treffer meg heller, men likevel interessant å lese om feks 27+. Da vet jeg litt mer om hva det er og ikke er. Samme med el-terrengsykkel. Mener prinsipielt at el-terrengsykkel hører hjemme i "motorsportseksjonen", men det plager meg ikke at det skrives om det. På samme måte som jeg ikke ville avsluttet abonnementet på Kondis hvis de viet et par sider til Segway.
Bra blad, og nok en bra utgave.

Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: krisch] #2024142 20/10/2015 19:44
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: krisch
Tja, jeg synes ikke motorsykler har noe i et sykkelblad å gjøre, selv ikke de med pedaler.

De som har fulgt med litt, veit sjøsjakt at redaksjonen heller ikke er brennende opptatt av motoriserte tohjulinger - i utgangspunktet.

Men når det brått selges lassevis av terrengsykler med elmotor, og dette presenteres med brask og bram og drøftes på internasjonale messer, da er det noe på gang. Og når "noe er på gang" i såpass stor grad, synes vi det er verdt å finne litt mer ut om det. Prøve selv, ta kontakt med sentrale produsenter osv.

Hvis folk tror at Terrengsykkel kommer til å dreie over mot å bli et elsykkelmagasin, får de tro om igjen. Igjen, de som har fulgt med litt på veien, tar selvsagt dette med knusende ro, men leser kanskje med en viss interesse likevel. Eller kanskje de bare blar forbi de aktuelle sidene og finner noe annet som appellerer bedre i samme utgave.

Gaute
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: Subs] #2024166 20/10/2015 20:37
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Det må da være bedre å nyte sykkelen med viskelærdekk oppover fjellet fremfor å bære den? For så å dundre nedover. Jeg tror det kan ha noe for seg og øke tid brukt på sykkel.

Redigert av Juffe; 20/10/2015 20:38.

'...once more, and more intensity!'
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: Subs] #2024257 21/10/2015 07:57
L
lektorHaugen Offline
Ivrig
Ivrig
L
Jeg er enig i at dette var en veldig god utgave av Terrengsykkel. Elsykkelstoffet ble lest med interesse, mest fordi jeg ikke har så sterke meninger om det selv, og gjerne vil gjøre meg opp noen. Og her var det gjort godt journalistisk arbeid! Testen av tjukksykler var flott! Omtalene er så presise at enhver leser kan lære en del om hva som skiller forskjellige tjukkaser fra hverandre.

Det er fremdels stoff jeg ikke har fått lest, men det kommer nok.

Tidligere "kjent" som "Lektoren".
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: gauter] #2024269 21/10/2015 08:10
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: gauter
Men når det brått selges lassevis av terrengsykler med elmotor, og dette presenteres med brask og bram og drøftes på internasjonale messer, da er det noe på gang. Og når "noe er på gang" i såpass stor grad, synes vi det er verdt å finne litt mer ut om det. Prøve selv, ta kontakt med sentrale produsenter osv.

Jeg fikk lest artikkelen i går og det er jo ikke tvil om at dette kommer til å komme og det kommer til å påvirke oss alle, både med restriksjoner mot sykling generelt, når elsyklister spinner opp stiene, og med spørsmålet om hvorvidt man som tradisjonell oppovertråkker må flytte seg ut av stien når det kommer en elsyklist bakfra og vil forbi.

Allerede i dag så slår jeg jo med pumpen etter girsyklister som prøver å passere meg. Med elsykler i skogen så vil det bare bli enda mer vold. Jeg tror dessverre ikke det er mulig å få stoppet elsykler i skogen. Det vil være mange nok stisyklister som klarer å rasjonalisere seg frem til at elsykkel er tingen for dem og at det gir dem en bedre sykkelopplevelse. Det vil også være slik at ingen kommer til å håndheve et forbud mot elsykler i skogen, så det å håpe på et tydelig forbud er meningsløst.

Selv føler jeg meg bare gammel, gretten og oppgitt og kunne håpe at folk som tenker på elsykkel kunne HTFU.

Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: Subs] #2024467 21/10/2015 14:26
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg tror i hvert fall at antallet gir-sykelister kommer til holde seg stabilt høyt i en god stund fremover. Om det er noen trøst så finnes det de som synes det å sykle i det hele tatt er å jukse ICON_WINK

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: Dan] #2024483 21/10/2015 15:29
K
krisch Offline
Ringrev
Ringrev
K
Sitat: Dan
Sitat: gauter

Jeg fikk lest artikkelen i går og det er jo ikke tvil om at dette kommer til å komme og det kommer til å påvirke oss alle, både med restriksjoner mot sykling generelt, når elsyklister spinner opp stiene, og med spørsmålet om hvorvidt man som tradisjonell oppovertråkker må flytte seg ut av stien når det kommer en elsyklist bakfra og vil forbi.

Allerede i dag så slår jeg jo med pumpen etter girsyklister som prøver å passere meg. Med elsykler i skogen så vil det bare bli enda mer vold. Jeg tror dessverre ikke det er mulig å få stoppet elsykler i skogen. Det vil være mange nok stisyklister som klarer å rasjonalisere seg frem til at elsykkel er tingen for dem og at det gir dem en bedre sykkelopplevelse. Det vil også være slik at ingen kommer til å håndheve et forbud mot elsykler i skogen, så det å håpe på et tydelig forbud er meningsløst.

Selv føler jeg meg bare gammel, gretten og oppgitt og kunne håpe at folk som tenker på elsykkel kunne HTFU.

Slapp av snart kommer sikkert sykkel med vinger og da er da bare på nedoverstier det blir slitasje og vi gammeldagse er i veien :-D

Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: Dan] #2024485 21/10/2015 15:44
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Dan

Allerede i dag så slår jeg jo med pumpen etter girsyklister som prøver å passere meg.

Den skjønner jeg ikke. Du kjører vel 32:16 et eller annet?
Jeg brlir aldri passert i skogen på singlespeed når det går oppover.
Girpinglene kjører jo 22-42 eller noe sånt, ikke sjangs i havet de har til å ta meg oppover.

Re: Siste nummer av Terrengsykkel, Bravo! [Re: Tange] #2024493 21/10/2015 16:13
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Tange
Den skjønner jeg ikke. Du kjører vel 32:16 et eller annet?
Jeg brlir aldri passert i skogen på singlespeed når det går oppover.
Girpinglene kjører jo 22-42 eller noe sånt, ikke sjangs i havet de har til å ta meg oppover.

Akkurat kontra girsyklister var det en generell betraktning, uavhengig av helling i terrenget. ICON_SMILE (Og jeg sykler med 32:20 nå, siden jeg har 29+ og begynner å bli gammel.)

Moderator  support