|
Terrengsykkel #1 - Man skal holde hva man lover.
|
Terrengsykkel #1 - Man skal holde hva man lover.
17/10/2015 19:14
|
josse
OP
|
OP
Herr redacteur, jeg er er i harnisk. Deres magasin har i alle år vært mitt trygge og solide holdepunkt i en - jeg må medgi - stadig mer forvirrende tid preget av et virrvar av nye hjulstørrelser. Dere ser nå ut til å ha omfavnet fatbike som vinteraktivtet. Det er vel og bra, men hva med andre vinteraktiviter for syklister? I den aller første artikkelen, i det aller første nummeret av Terrengsykkel, har dere omtalt sykkelkjelken SMX. I artikkelen ble det lovet tett oppfølging av SMX-sporten, og jeg har sittet på gjerdet i snart ti år og ventet på Terrengsykkel sine fyldige tester, slik at jeg endelig kan begynne med SMX. Jeg er blitt oppdratt til å holde det jeg lover, men det har tydeligvis ikke dere. Jeg forventer nå et klart svar på når denne oppfølgingen kommer. Vedlagt en faksimile av den opprinnelige artikkelen for å minne dere på hva dere har lovet. 
|
|
|
Re: Terrengsykkel #1 - Man skal holde hva man lover.
[Re: josse]
17/10/2015 19:23
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Jeg har også hatt en tomhet i livet mitt de siste ti år. Mitt minne, må jeg medgi ligger ikke på nivå med Josse sitt. Så jeg har ikke klart å sette ord på denne følelsen.
Men nå som katta er ute av sekken må også jeg stille i køen av de som krever handling fra redaktøren i denne saken. Om ikke dette skjer vil magasinets troverdighet svekkes til et ytterst kritisk nivå.
LarsB
|
|
|
17/10/2015 21:01
|
Mr.Jacobsen
Ringrev
|
Ringrev
Stiller meg bak dette! Etter å ha prøvd SMX på folgefonna en gang tidlig på 2000tallet, har jeg alltid lurt på hvorfor dette ikke tok av...
Dette burde Terrengsykkel ha gitt meg svaret på, og jeg krever et svar snarest.
|
|
|
17/10/2015 21:36
|
OveR
Apartheidmotstander
|
Apartheidmotstander
Kan dagens redaktør lastes for tidligere redaktørers slendrian og lettsindige omgang med løfter? Dette er jo en slags form for redaktørflesk, og alle vet at fett flesk sitter godt fast i halsen.
For øvrig kjenner jeg en skuffelse på vegne av utøverne av SMX, det kunne vært en OL-gren i dag hvis de bare hadde fått nødvendig publisitet tidlig på 2000-tallet.
mvh OveR
|
|
|
18/10/2015 11:05
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Og hvor blir det av dekningen av elektromotoriserte SMX? Hæ? HÆ?
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
18/10/2015 11:49
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Da jeg tok over redaktørstolen 1. januar 2007, etter Trond Vidar, tok jeg med en gang et vanskelig valg. Trond Vidar la frem lista over fremtidige satsingsområder: FMX All Terrain Segway Mountain Boarding Terrengsparkesykler Rattkjelking Terrengsykling Jeg så at vi måtte bregrense hva vi kunne dekke. Vi hadde så mange muligheter til å dekke spennende ting, men burde nok fokusere på noen få ting, og forsøke å dekke dem på best mulig vis. Vi (jeg) fant ut etter heftige diskusjoner, noen høylydte, at noe måtte ut. Vi (jeg) valgte da å bryte løftet som hadde blitt fremmet i den første utgaven om å dekke FMX. Avgjørelsen om å droppe følgetongen på 10 sider i hver utgave om heisbasert terrengsparkesykling ble også droppet. Med på lasset røyk også artiklene om verdens beste Bergmönch-bakker og store sammenligningstester av hva som er best av Bergmönch og 29ere. Rattkjelkingen var det vanskeligere å ignorere. Miljøet var stort og bredt, og kom med stort potensial for å fange viktige annonsører. Ettersom redaktørens Stiga-kjelke, som jeg fikk til 8-årsdagen stod i garasjen med brukne meier etter en runde på rim i Sloreåsen i desember 2006 var sinnet mot rattkjelker såpass varmt at jeg sa til meg selv: "Faen heller, jeg skal for pokker meg ikke være et PR-byrå for Stiga og Hamax' rattkjelkesatsing. De får klare seg selv." Jeg kan nå i ettertid beklage til alle dem som har følt seg lurt i de neste 57 utgavene og forgjeves har ventet på mer og større SMX-dekning. De som kan bevise at de tegnet et to-årsabonnement hovesaklig på bakgrunn av lovnaden om FMX-dekningen som skulle komme kan sende meg en e-post, så kan vi komme til en enighet om hva som er passende erstatning.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
18/10/2015 15:36
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
|
|
|
18/10/2015 18:38
|
neistein
Veteran
|
Veteran
Her hadde dere noe veldig fint og genuint på gang. Og så spolerte dere det hele ved å satse på den komerse folkefesten. Neste blir vel en dreining mot fahrrad football.
Stokk og stein sykkelklubb
|
|
|
18/10/2015 18:52
|
Juffe
Besatt
|
Besatt
Samtidig hører vi lite om motbakkeløp på segway.
Redigert av Juffe; 18/10/2015 18:53.
'...once more, and more intensity!'
|
|
|
18/10/2015 19:09
|
perbl
More than words
|
More than words
Men hvordan er egentlig det norske SMX-miljøet?
Per B.
|
|
|
18/10/2015 19:45
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Her burde Trond Vidar stilles til ansvar. Makan til bedrageri!
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
18/10/2015 20:21
|
josse
OP
|
OP
Jeg kan nå i ettertid beklage til alle dem som har følt seg lurt i de neste 57 utgavene og forgjeves har ventet på mer og større SMX-dekning. De som kan bevise at de tegnet et to-årsabonnement hovesaklig på bakgrunn av lovnaden om FMX-dekningen som skulle komme kan sende meg en e-post, så kan vi komme til en enighet om hva som er passende erstatning. Det er godt dere (du) legger deg flat og unnskyldningen et godtatt. Samtidig vil jeg påpeke at jeg har vært abonnement i mer enn ti år i påvente av SMX oppfølging. Litt mer seriøst, det hadde vært ganske artig med en feelgood artikkel i ny og ne om Terrengsparkesykling og Bergmonch og alt det andre sære folk driver med. Og hva i all verden skjedde egentlig med SMX? Er det en låve full av SMXer et sted?
|
|
|
19/10/2015 06:49
|
Aleksander2
Dr. Slow
|
Dr. Slow
DNV nektet vel å godkjenne SMX for bruk i heis (og bakke?) slik at det til slutt ikke ble mulig å bruke redskapen i de fleste skisenter med litt størrelse. Tror smx´ene enten ligger og støver ned i boder eller er solgt til folk som bor i nærheten av alpene.
2022 Trek Top Fuel 9.8 XT Project One 2015 Canyon Ultimate CF SLX 7.0 Di2 X 2017 Santa Cruz Hightower CS 29"
|
|
|
19/10/2015 07:33
|
BRD
Ringrev
|
Ringrev
|
|
|
19/10/2015 07:40
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
så kan vi komme til en enighet om hva som er passende erstatning. Hva med SMX-blogg?
|
|
|
19/10/2015 07:42
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg kan nå i ettertid beklage til alle dem som har følt seg lurt i de neste 57 utgavene og forgjeves har ventet på mer og større SMX-dekning. De som kan bevise at de tegnet et to-årsabonnement hovesaklig på bakgrunn av lovnaden om FMX-dekningen som skulle komme kan sende meg en e-post, så kan vi komme til en enighet om hva som er passende erstatning. Det er godt dere (du) legger deg flat og unnskyldningen et godtatt. Samtidig vil jeg påpeke at jeg har vært abonnement i mer enn ti år i påvente av SMX oppfølging. Litt mer seriøst, det hadde vært ganske artig med en feelgood artikkel i ny og ne om Terrengsparkesykling og Bergmonch og alt det andre sære folk driver med. Og hva i all verden skjedde egentlig med SMX? Er det en låve full av SMXer et sted? Enig, feelgood artikler er krydder i hverdagen.... men det høres ut som denne sporten har opplevd det samme som "monoski" som et fåtall jålebukker med rosa/gul SOS heldress og hoftebevegelser forsøkte på 80-tallet. Ingen Hit selv med innslag i en James Bond Film
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
[Re: EmilZipp]
19/10/2015 16:25
|
zero
Ringrev
|
Ringrev
Enig, feelgood artikler er krydder i hverdagen.... men det høres ut som denne sporten har opplevd det samme som "monoski" som et fåtall jålebukker med rosa/gul SOS heldress og hoftebevegelser forsøkte på 80-tallet. Ingen Hit selv med innslag i en James Bond Film
Nå følte jeg meg truffet. Kjørte mono i flere år.
-joachim Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
|
|
|
[Re: zero]
19/10/2015 18:14
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Enig, feelgood artikler er krydder i hverdagen.... men det høres ut som denne sporten har opplevd det samme som "monoski" som et fåtall jålebukker med rosa/gul SOS heldress og hoftebevegelser forsøkte på 80-tallet. Ingen Hit selv med innslag i en James Bond Film
Nå følte jeg meg truffet. Kjørte mono i flere år. Legg ut bilde fra 80-tallet med Pat Sharp sveis i SOS dressen, tilfeldigvis foran Quattro' n til pappa utenfor Stavkroa på Hemsedal.... Så skal jeg si unnskyld....
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
20/10/2015 11:39
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
(...) tok jeg med en gang et vanskelig valg. (...) lista over fremtidige satsingsområder: FMX All Terrain Segway Mountain Boarding Terrengsparkesykler Rattkjelking Terrengsykling
(...) Vi (jeg) fant ut etter heftige diskusjoner, noen høylydte, at noe måtte ut. Vi (jeg) valgte da å bryte løftet (...)
"Faen heller (...)
Jeg kan nå i ettertid beklage til alle (...) Herr redaktør. Etter å ha lest deres omfattende redegjørelse i denne saken føler jeg at jeg har et mye større innblikk i en redaktørs dilemmaer. Det kan ikke ha vært lett å fatte disse avgjørelsene som har berørt så mange av oss trofaste lesere. Sett i ettertid kan jeg med hånden på hjertet si at jeg støtter avgjørelsen om å satse på å dekke terrengsykling fremfor de andre potensielle satsningsområdene. Og dette har bare blitt tydeligere etter siste nummer som jeg nå har lest med nye øyne etter redaktørens redegjørelse. Jeg ønsker lykke til med den videre satsingen på å dekke terrengsykling i terrengsykkel. Jeg regner også med at når Fri Flyt bestemmer seg for å satse på SMX, monoski og Snowracer-magasinet vil de informere lesere av bladet terrengsykkel om dette. Vennlig hilsen LarsB
|
|
|
20/10/2015 12:36
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
I want to ride my bicycle
Da jeg tok over redaktørstolen 1. januar 2007, etter Trond Vidar, tok jeg med en gang et vanskelig valg. Trond Vidar la frem lista over fremtidige satsingsområder: FMX All Terrain Segway Mountain Boarding Terrengsparkesykler Rattkjelking Terrengsykling Jeg så at vi måtte bregrense hva vi kunne dekke. Vi hadde så mange muligheter til å dekke spennende ting, men burde nok fokusere på noen få ting, og forsøke å dekke dem på best mulig vis. Vi (jeg) fant ut etter heftige diskusjoner, noen høylydte, at noe måtte ut. Vi (jeg) valgte da å bryte løftet som hadde blitt fremmet i den første utgaven om å dekke FMX. Avgjørelsen om å droppe følgetongen på 10 sider i hver utgave om heisbasert terrengsparkesykling ble også droppet. Med på lasset røyk også artiklene om verdens beste Bergmönch-bakker og store sammenligningstester av hva som er best av Bergmönch og 29ere. Rattkjelkingen var det vanskeligere å ignorere. Miljøet var stort og bredt, og kom med stort potensial for å fange viktige annonsører. Ettersom redaktørens Stiga-kjelke, som jeg fikk til 8-årsdagen stod i garasjen med brukne meier etter en runde på rim i Sloreåsen i desember 2006 var sinnet mot rattkjelker såpass varmt at jeg sa til meg selv: "Faen heller, jeg skal for pokker meg ikke være et PR-byrå for Stiga og Hamax' rattkjelkesatsing. De får klare seg selv." Jeg kan nå i ettertid beklage til alle dem som har følt seg lurt i de neste 57 utgavene og forgjeves har ventet på mer og større SMX-dekning. De som kan bevise at de tegnet et to-årsabonnement hovesaklig på bakgrunn av lovnaden om FMX-dekningen som skulle komme kan sende meg en e-post, så kan vi komme til en enighet om hva som er passende erstatning. Her serverte jeg ALT på et ferdig fat, og så skuslet dere det vekk med VG-overskrifter. Mountain Boarding liksom. Du vet like godt som meg at det er en grov oversimplifisering av budskapet jeg ønsket skulle komme frem. La meg ta Mountainboarding. Her la jeg frem tungt materiale som hadde tiltrukket en mye mer trofast og presis lesermasse, med temaer som: - HoneyComb vs WoodCores - Hvorfor Ole's kjøleribber også har relevans for MountainBoarding - MountainBoarding - trialing. Bruk trærne! - Hvorfor vertikal laminat gir mer "race room" og øker dempingseffekten. - Pudderflyt og breddenerding - Shitfoam Core! Billig men effektivt! - Lag dine egne wood cores ----> oppfølgingsartikkel!: Lær retur og kompresjonstuning for trekjerne med Ole! - Hvilken Shitfoam er riktig for deg? - Fiberglass! Lær gammal drit av Truls. Han kan det. Jeg tar bare fritt fra minnet her. Og vi har ikke engang pratet om aramid, titanal, karbon eller plast hvor jeg la ved inngående analyser. Eller de virkelig eksistensielle tingene, som om du egentlig kan nyte kaffe på likt grunnlag hvis du ikke har bakgrunn som syklist før du starter med Mountainboarding. Og så veit du like godt som meg hvor tydelig jeg var på at selv om disse temaene høres universale ut (på papiret), så har det NULL relevans for f.eks SMX. Svikta. Totalt.
|
|
|
|
|