Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Radon Slide 130 ?

Radon Slide 130 ? #2023026 17/10/2015 11:38
J
jorgen dyblie Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Er på utkikk etter en 29'er stisykkel.
Noen som har erfaring med Radon bikes ?

Står mellom denne : http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016/mountainbike/all-mountain/slide-29/slide-130-90/

Eller denne: http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016/mountainbike/all-mountain/slide-29/slide-130-100-hd/

Er Rockshox pike RC og monarch RT3 bra saker ?
Eller er det verdt 5k ekstra for å få Fox dempere fra øverste hylle ?

Re: Radon Slide 130 ? [Re: jorgen dyblie] #2023027 17/10/2015 11:53
K
Kamao Offline
Ringrev
Ringrev
K
Pike og RT3 er gode saker. Jeg ville personlig ikke betalt 5k ekstra for å få FOX.

Re: Radon Slide 130 ? [Re: jorgen dyblie] #2023073 17/10/2015 17:54
erijon Offline
Ivrig
Ivrig
Nå har ikke jeg prøvd de nyeste fox demperne men min Pike og Monarch rt3 (plus debonair vel og merke) er milevis bedre enn fox 32, fox 34, rp23 og ctd (alle øverste hylle den gang de var nye)som jeg har hatt tidligere.

Som kamao skriver ville jeg aldri betalt 5k mer for å få fox fremfor RS. Men det er godt mulig at jeg ville ha betalt 5k mer for å få RS fremfor fox...

EDIT: Etter å ha sett på de to syklene ville jeg uten tvil gått for 9.0. Litt mindre vandring men dette kan lett økes for ca 300 kr med et nytt luftstempel. Sram GX1 kjenner jeg ikke til men det står nok ikke noe tilbake for Shimano XT. Kanskje litt spinklere bremser men det tror jeg er flisespikkeri og kanskje det eneste minuset i forhold til 10.0. Om det betyr noe så er 9.0 til og med lettere. Aldri i verden om jeg ville betalt 5k mer for 10.0.

Redigert av erijon; 17/10/2015 18:02.

Jeg har visst begynt å trene igjen...

Er på utkikk etter:
Spinergy hjul
Coda sykkeldeler
Re: Radon Slide 130 ? [Re: jorgen dyblie] #2023119 17/10/2015 20:03
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Sitat: jorgen dyblie

Er Rockshox pike RC og monarch RT3 bra saker ?
Eller er det verdt 5k ekstra for å få Fox dempere fra øverste hylle ?

Vil gå så langt som å si at Pike er øverste hylle uten at prislappen har fulgt etter ICON_SMILE Er selv storfornøyd med Pike/Rt3 kombinasjon.

Radon er vel husmerket til bike-discount.de om jeg ikke husker helt feil?

Re: Radon Slide 130 ? [Re: jorgen dyblie] #2023143 17/10/2015 21:41
J
jorgen dyblie Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Tusen takk for tips og anbefalinger !

Ja, det er bike-discount.de som selger syklene.

Da blir det nok en 9.0 :-) når de legges ut for salg i desember en gang.

Re: Radon Slide 130 ? [Re: vehe] #2023479 19/10/2015 10:25
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: vehe

Jeg tror ikke Radon er et "husmerke". De har bare valgt en litt annen modell for å selge syklene sine ICON_SMILE

Redigert av sveinaa; 19/10/2015 10:30.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Radon Slide 130 ? [Re: sveinaa] #2023486 19/10/2015 10:37
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: sveinaa

Jeg tror ikke Radon er et "husmerke". De har bare valgt en litt annen modell for å selge syklene sine ICON_SMILE
for moro skyld sjekket jeg annonsen for Radon i siste Bike. Der var det noe "copyright bike-discount.de" eller noe lignende ICON_SMILE

Og istedenfor å synse på nett, så koster et googlesøk og litt klikking på hjemmesiden til Radon svært lite:
http://www.radon-bikes.de/ueber-uns/kontakt/ (mailadresser x@bike-discount.de)
http://www.radon-bikes.de/ueber-uns/impressum/
Sitat: Impressum på radon-bikes.de
H&S Bike Discount offers the provided information "as it is", subject to change and without any obligation, without explicit or implicit warranty. H&S Bike Discount does not assume any liability for the actuality, correctness or quality of the provided information. H&S Bike Discount explicitly reserves the right to change, complete or cancel the information or parts of it or the herein described products/services without separate announcement. H&S Bike Discount excludes any liability claims, which refer to damages of material or intangible kinds and which were caused by the use and/or the non-observance of the provided information.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Radon Slide 130 ? [Re: jorgen dyblie] #2023632 19/10/2015 14:18
H
hjohanj Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Kjøpte en Radon Swoop 175 i 2013. Forsåvidt fornøyd, ramma var av den litt billigere typen, spesielt opphengent var ganske simpelt, men fungerte fint. Etter 2 sesonger solgte jeg sykkelen.

Jeg måtte betale tusen kroner i gebyr til DHL i tillegg til moms, så sykkelen ble dyrere en tenkt. E-post-servicen var ikke helt topp heller, fikk som regel bare svar på halvparten av det jeg lurte på.

Slik jeg har skjønt det er det bike-discount som er/eier radon bikes, så radon har sin egen nettside men man kjøper syklene hos bike discount.

Re: Radon Slide 130 ? [Re: baronKanon] #2023643 19/10/2015 14:38
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: baronKanon
Sitat: sveinaa

for moro skyld sjekket jeg annonsen for Radon i siste Bike. Der var det noe "copyright bike-discount.de" eller noe lignende ICON_SMILE

Og istedenfor å synse på nett, så koster et googlesøk og litt klikking på hjemmesiden til Radon svært lite:
http://www.radon-bikes.de/ueber-uns/kontakt/ (mailadresser x@bike-discount.de)
http://www.radon-bikes.de/ueber-uns/impressum/
Sitat: Impressum på radon-bikes.de
H&S Bike Discount offers the provided information "as it is", subject to change and without any obligation, without explicit or implicit warranty. H&S Bike Discount does not assume any liability for the actuality, correctness or quality of the provided information. H&S Bike Discount explicitly reserves the right to change, complete or cancel the information or parts of it or the herein described products/services without separate announcement. H&S Bike Discount excludes any liability claims, which refer to damages of material or intangible kinds and which were caused by the use and/or the non-observance of the provided information.

Jeg sjekket og konkluderte altså feil ICON_SMILE
(oppfattet ikke at de var Tysklands bikeshop.no)

Redigert av sveinaa; 19/10/2015 14:39.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Moderator  support