Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Merker/riper etter service, hva er "greit"?

Merker/riper etter service, hva er "greit"? #2021799 14/10/2015 15:29
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 92
G
Gresskar Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
G
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 92
Har hatt sykkelen på rimelig kostbar service nylig, og kom hjem med blant annet dette:




Hva synes dere? Er ingen ripefanatiker sånn sett, og demperskrammen (er sånn på andre siden óg) gjør meg ikke så mye, men ripen midt på ramma synes jeg er irriterende. Har diverse småriper på sykkelen selvfølgelig. Hadde det skjedd på tur hadde jeg ikke brydd meg, men akkurat en slik ripe på service smaker ikke godt.

Re: Merker/riper etter service, hva er "greit"? [Re: Gresskar] #2021814 14/10/2015 15:46
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Jeg hadde også reagert, virker jo som sløvskap at de ikke tar ordentlig vare på andres eiendeler.


You are what you eat...mmm nuts
Re: Merker/riper etter service, hva er "greit"? [Re: Gresskar] #2021833 14/10/2015 16:44
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633
perbl Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633
Noen som ikke har fått med seg at det er lurt å sette setepinnen i mekkestativet når du skal mekke på andres sykler, så unngår du å lage merker på sykkelens dyreste komponent.


Per B.
Re: Merker/riper etter service, hva er "greit"? [Re: Gresskar] #2021854 14/10/2015 17:22
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 92
G
Gresskar Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
G
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 92
Har sendt klage :/ Får se hva de svarer. Tydelig preg av sløv, ja.

Re: Merker/riper etter service, hva er "greit"? [Re: Gresskar] #2029941 07/11/2015 18:11
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 92
G
Gresskar Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
G
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 92
Kontaktet verkstedet to ganger og blitt fortalt at det blir tatt videre uten at noe har skjedd på 3 uker nå. Anser egentlig saken som tapt da jeg ikke orker å gjøre noe mer ut av det.

Da mistet de i alle fall en kunde. Enkelt og greit.

Re: Merker/riper etter service, hva er "greit"? [Re: Gresskar] #2029960 07/11/2015 19:34
Registrert: May 2003
Innlegg: 1,276
S
sls Offline
Veteran
Offline
Veteran
S
Registrert: May 2003
Innlegg: 1,276
Det var jo dårlig behandling - først mot sykkelen og så mot deg. Hvilket verksted er så utrivelige?

Re: Merker/riper etter service, hva er "greit"? [Re: Gresskar] #2029967 07/11/2015 19:52
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 92
G
Gresskar Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
G
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 92
Dette er faktisk oslo sportslager utrolig nok ICON_SMILE Giret var ikke justert ordentlig heller. Merket dette for noen dager siden da jeg kjørte rundt i 5 min før jeg satt den på vinterlagring. Gir 1-10 er ubrukelig uten en irriterende ulyd, forhjulsbremsen skriker en del óg uten noen god grunn. Stolte såpass på de gutta at jeg ikke testa sykkelen ordentlig etter service. Der ser man ICON_SMILE 1500 kroner i dass. Det eneste de skal ha for er demperservicen og diverse som later til å være gjort ordentlig.

Re: Merker/riper etter service, hva er "greit"? [Re: Gresskar] #2030029 08/11/2015 07:03
Registrert: Feb 2004
Innlegg: 325
L
lml Offline
-----
Offline
-----
L
Registrert: Feb 2004
Innlegg: 325
På bilde av dempegaffelen ser det ut som om de har skadet tettningsringen også på utsiden(er en bit som er borte). Har vel ikke noe praktisk betydning men vitner om at de gjerne ikke har brukt helt egnet verktøy. Noe en burde kunne forvente fra et verksted.

Redigert av lml; 08/11/2015 07:04.
Re: Merker/riper etter service, hva er "greit"? [Re: Gresskar] #2030049 08/11/2015 10:04
Registrert: May 2003
Innlegg: 1,276
S
sls Offline
Veteran
Offline
Veteran
S
Registrert: May 2003
Innlegg: 1,276
Sportslageret har proffe eiere og penger nok, så ikke gi deg. Krev at det fikses

Redigert av sls; 08/11/2015 10:04.
Re: Merker/riper etter service, hva er "greit"? [Re: sls] #2030070 08/11/2015 12:10
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 92
G
Gresskar Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
G
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 92
Sitat: lml
På bilde av dempegaffelen ser det ut som om de har skadet tettningsringen også på utsiden(er en bit som er borte). Har vel ikke noe praktisk betydning men vitner om at de gjerne ikke har brukt helt egnet verktøy. Noe en burde kunne forvente fra et verksted.
Så enda nøyere på tettningene nå med lys, og de sitter ujevnt. Da regner jeg med at merkene kommer av at vedkommende har banket dem inn med hammer, derav merkene.
Sitat: sls
Sportslageret har proffe eiere og penger nok, så ikke gi deg. Krev at det fikses
Får nok gjøre dette.

Redigert av Gresskar; 08/11/2015 12:11.
Re: Merker/riper etter service, hva er "greit"? [Re: Gresskar] #2030091 08/11/2015 14:18
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Er helt sikker på at Sportslageret fikser dette. Ta den med å hør på en hyggelig måte med feks sykkelansvarlig der. Utrolig hva som løser seg hvis man tar det på en hyggelig måte. :-)


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå