Sitter her og dagdrømmer litt, og jeg er en av de som liker å bygge ting selv istedet for å kjøpe ferdig (hadde ikke sagt nei takk til en Aeroad dog).
Min drømmesykkel (akkurat nå) er å bygge en endurance racer med skivebremser, basert på Bowman Pilgrims:
Ta den rammen, sleng på Ultegra gir og hydrauliske bremser og noen pene hjul (som f.eks Zipp som er på bildet) og jeg hadde storkost meg med bygging en helg.
Så, flere enn meg som dagdrømmer for tiden? Må jo gjøre noe mens man teller ned til nattefrost og "vintertrening"
Bygde denne forrige vinter, definitivt noe som frister til gjentakelse. Vurderte lenge en Moots, din var forøvrig strøken Tommy! Prosessen med surfing etter deler, vurderinger frem og tilbake er halve morroa og tar mye lengre tid enn bygginga
Hendlene er forøvrig justert etter bildet er tatt. Pedaler er også montert
Jeg har lyst på (og skal) bygge meg en i stål, men veldig usikker på når det blir. Har egentlig lyst allerede nå, men vil ha Campagnolo og tror jeg vil ha skivebremser så da må jeg nok vente.
Om jeg skulle bygget i dag ville det blitt for eksempel Indyfab SSR, Campagnolo (Super) Record og Campagnolo Shamal Mille. Da tror jeg at jeg hadde blitt sykkellykkelig...
Denne var et to års drømmeprosjekt for meg, og en sesong etter at den ble helt ferdig kan jeg konstantere at forventningene ble oppfylt. Sykkelen har vært vist noen ganger før men tåler vel en runde til. [img]http://terrengsykkel.no
Redigert av Espen E; 15/10/201511:08.
- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg.... 2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International http://instagram.com/esp1e/
Re: Dagdrømming - bygge egen drømmesykkel
[Re: Espen E]
#202223915/10/201511:43
Titan e for gammelkailla. Jepp: Eg bygde sjølv opp ein Lynskey tidlegare i år, og her sit eg og trur – i fullt alvor – at det blir min endelege og siste racersykkel.
Re: Dagdrømming - bygge egen drømmesykkel
[Re: dagfink]
#202258216/10/201507:26
Titan e for gammelkailla. Jepp: Eg bygde sjølv opp ein Lynskey tidlegare i år, og her sit eg og trur – i fullt alvor – at det blir min endelege og siste racersykkel.
Det blir min endelige, men sannsynligvis ikke siste racersykkel. Må jo ha noe i stål samt noe gammelt i tillegg!
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7