Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 4 1 2 3 4

Har Fleksnes begynt å sykle?

Re: Har Fleksnes begynt å sykle? [Re: GeirK] #2020039 09/10/2015 07:48
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: GeirK
Sitat: Raskall
Sitat: Sepeda
Du fanger flere fluer med honning enn med eddik
(?)

Jepp.. Jeg måtte google det og det ser ut til at din (og min) variant er en omskriving. Ordtaket er visst "man fanger flere fluer med én dråpe honning enn ei tønne med eddik".

Prøv å jage kattene som driter på plenen din med en dråpe honning kontra en tønne edikk.

Haha. ICON_SMILE

Skal man spikke fliser så er ikke katt og flue samme dyr. Og kattene vil man jage vekk mens fluene vil man faktisk fange. ICON_SMILE

Re: Har Fleksnes begynt å sykle? [Re: Sepeda] #2020044 09/10/2015 07:54
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: Sepeda
Her er mitt kranglefant-bidrag:

Kanskje ikke sitere tre-fire forutgående innlegg når man faktisk svarer på siste innlegg i tråden?

Blir veldig lang tråd av alle disse siteringene ICON_WINK og vanskelig lesbart.

(Dette er ikke en kommentar til noen konkret person eller innlegg - bare en generell observasjon!)

For min egen del så hender det ofte at jeg poster fra mobilen. Og da er det er ganske klønete og tregt å scrolle for å redigere i teksten. Så da blir noen ganger valget enten å sitere "alt", eller sitere ingenting. Og jeg synes enkelte ganger tråder blir enda mindre lesbare når det ikke framkommer med en gang hva det svares på (ja, jeg vet at man kan få det fram).

Re: Har Fleksnes begynt å sykle? [Re: GeirK] #2020050 09/10/2015 08:06
K
Kanondal Offline
Ringrev
Ringrev
K
Prøv å jage kattene som driter på plenen din med en dråpe honning kontra en tønne edikk.
Du vil ikke jage katter på plenen med eddik!
Det blir ikke pent!

En av SYKKELGUTTA på Sæter.
Re: Har Fleksnes begynt å sykle? [Re: Kanondal] #2020055 09/10/2015 08:24
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Kanondal
Du vil ikke jage katter på plenen med eddik!
Det blir ikke pent!

=)

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Har Fleksnes begynt å sykle? [Re: GeirK] #2020116 09/10/2015 10:31
EgilS Offline
More than words
More than words
... så forstår jeg ikke hvorfor livet mitt ville vært bedre dersom jeg bare dro ned buksa og lot det stå til.

Det er ikke sikkert det hadde vært det, og jeg er i hvert fall ikke i en posisjon der jeg kan svare for deg. Uansett så er det en vurdering man må gjøre hvorvidt man skal stå på krava eller bare si "drit i det" og ikke bry seg mer om det.

Det jeg kan si er at det virker for meg som at svært mange reagerer voldsomt og står på krava i situasjoner der jeg ville ha vurdert en potensiell gevinst å for meg være liten i forhold til den innsatsen (i tid, irritasjon, stress, etc.) man måtte ha lagt ned. Og uten at jeg nødvendigvis har så mye belegg for det så får det meg også ofte til å tenke at "den personen har det ikke bra med seg selv".

Syklisten denne tråden handler om er en av de som jeg mener bruker energien sin feil, og klarer å fremstå overfor et relativt stort publikum som en idiot i samme slengen.

Re: Har Fleksnes begynt å sykle? [Re: Awesnes] #2020238 09/10/2015 15:46
runar jahren Offline
Entusiast
Entusiast
Geirk: hvis du er så heldig at det er Stein Erik som oppdager den skinnende bakenden din,så kan det hende livet ditt blir bedre!!

Side 4 av 4 1 2 3 4

Moderator  support