Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hvilken klubb Romerike/Oslo?

Hvilken klubb Romerike/Oslo? #2017853 02/10/2015 15:01
kao Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Ettersom det ble huskjøp denne uka, så føler jeg at tidspunktet for å bytte klubb nærmer seg. Det blir VELDIG rart etter over 20 år i Brumunddal men...

Residensen befinner seg på Kjeller, så Ceres er kanskje det mest opplagte valget, men det er jo mange muligheter, og hyggelige sykkelvenner har jeg i flere av de aktuelle klubbene i området. Klubben skal kunne ta i mot meg og min samboer, og det er et krav at det skal være en klubb som "ser" damene og gir et tilbud og satser litt offensivt. Lange dager og annet ansvar gjør at det kanskje ikke blir så mye deltagelse på fellestreninger, men vi får se, noe blir det.

Jeg sykler jo mest terreng, men er har gjenoppdaget litt gamle landeveisgleder også, men når det gjelder ritt så er det nok fortsatt de mest stiorienterte som blir prioritert. Min samboer er relativt ferskere innen syklingen, trodde først hun skulle bli stisyklist, men etter å ha fått landeveissykkel til jul tok det ganske kraftig av på den fronten. Ser for seg å sykle med en klubb i ett eller annet Styrkeprøvearrangement, gjerne fra Trondheim også når tiden er inne, og det kan den plutselig bli ICON_SMILE

Her på forumet finnes det mye kollektiv erfaring med sykkelklubber, så kom igjen med råd, folkens, hva bør vi satse på?

Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: kao] #2017895 02/10/2015 18:26
olechr Offline
More than words
More than words
Romeriksåsen sykkelklubb. Utover det er det mye uorganisert trening i området. Vi er mange rundt der som sykler sammen uten noe felles klubb. Sjekk feks "Skal vi sykle sti?" på facebook. Ellers så har jo Team Foss sport stort fokus på styrkeprøven

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: kao] #2017939 02/10/2015 21:59
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Romeriksåsen it is....

Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: Oystein L] #2018049 03/10/2015 17:14
kao Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Takk for entydige råd, kanskje ikke dum den komboen du foreslår, Ole. Skal finne den fb-gruppa. Tar de godt vare på damene i Romeriksåsen da?

Ellers litt overrasket over at ikke flere benyttet sjansen til å markedsføre klubben sin ICON_SMILE

Redigert av kao; 03/10/2015 18:13.

Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: kao] #2018067 03/10/2015 20:05
E
elviz Offline
Veteran
Veteran
E
Follo er topp, men litt langt unna?
Frøy er jo bra.
Driv
Lørenskog har fått sving på sakene
Stovnerkammeratene
Hasle Løren
Ik Hero er bra.

Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: kao] #2018109 04/10/2015 07:58
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: kao
Takk for entydige råd, kanskje ikke dum den komboen du foreslår, Ole. Skal finne den fb-gruppa. Tar de godt vare på damene i Romeriksåsen da?

Ellers litt overrasket over at ikke flere benyttet sjansen til å markedsføre klubben sin ICON_SMILE

Ja det er jo noen damer der, er hvertfall et veldig godt miljø i Romeriksåsen selv om det er en liten klubb.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: kao] #2018214 04/10/2015 18:13
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Jeg synes det er vanskelig å svare på om klubben min er den rette, siden jeg ikke kjenner deg, men jeg kan vel si noe om hva Lørenskog har å tilby.

- ca 400 medlemmer totalt ved siste telling.
- 3 forskjellige landeveisgrupper, delt inn etter ambisjonsnivå på Lillehammer-oslo med mye treninger. 1. gruppa kjørte på 3:57 i år. Ikke med på Trondheim-Oslo.
- Stigruppe med to til tre fellestreninger i uka, varierende oppmøte.
- Nokså lite grus, mest landeveisfolk som kjører litt grus etter L-O (dog fellesutflukt på grenserittet med 30-40 deltagere)
- Triatlon-gruppe! (grøss)
- Har vært egen damegruppe, men kjenner ikke hvordan den funker nå da jeg ikke er med der :-). Men det er en del damer som sykler sti, og en del som sykler landevei.

Hvordan klubben ellers kan sammenlignes med andre vet jeg ikke, da jeg ikke har vært med i andre.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: knuthaug] #2018304 05/10/2015 06:26
S
Stifinnern Offline
Medlem
Medlem
S

Ditt opprinnelige forslag ser jeg vel som et veldig bra valg basert på hvor du bor og hva du ønsker av klubben.
SK Ceres har lag for både Lille og Store styrkeprøven på landevei for ulike nivåer og har hevdet seg meget godt i lagkonkurranser sammenlignet med de andre Romeriksklubbene.

Klubben er nok også den klubben som gir mest tilbake til medlemmene i form av treningstilbud, hjelp på ritt etc.

Utenom de vanlige treningene på sommer'n kan det nevnes følgende:

Spinning 2 kvelder i uka i vinterhalvåret.
Fri transport til Lillehammer med egen buss i forbindes med styrkeprøven.
Følgebiler på satsningsritt.
Subsidiert transport i forbindelse med birken (transport begge veier).
I tillegg gis gode tilbud vi våre samarbeidspartnere for sykler/utstyr, fysioterapi, treningssenter etc.

Det er et meget godt miljø i klubben og utenfor de oppsatte treningene settes det opp mange turer/treninger hvor det samles folk på tvers av de vanlige treningsgruppene, både for landevei og terreng.

Smart å ta kontakt med styret/nivåene, eller ta en prat med noen av medlemmene for info.

Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: Stifinnern] #2018340 05/10/2015 07:37
anerz Offline
Veteran
Veteran
Interessant du tar opp dette kao. Etter snart 10år i Romeriksområdet som utflyttet Elverumsing har jeg fortsatt beholdt klubbtilhørighet til Elverums området. Har vært inne på tanken og finne meg en annen klubb i mitt nærområde noen ganger men blitt med tanken.
Noen ganger kunne det vært greit å syklet med andre i nærområdet og kanskje deltatt på fellestreninger, men har også vært hyggelig å beholdt fellesskapet med kompiser fra Elverum gjennom samme klubb/klubbtrøye, selv om ikke trøye ville hatt noe å si for hvor mye vi sykler sammen.
Nå "forsvinner" klubben min i Elverum da de klubbene som eksisterer der slår seg sammen fra neste år (JH-sykkel + Elverum Sykleklubb = CK Elverum)
Endringene der gjør at jeg vil tenke på mulig klubbbytte, men skal jeg bytte så ønsker at medlemskapet gir meg noe mer en kun medlemskap og mulighet for helårslisens. Så vil se på det som har kommet frem i tråden her og på klubbenes nettsider om eventuelt fellestrening. Jeg liker muligheten til å bare stikke ut når det passer meg, men samtidig kan langturer i fellesskap eventuelt bli presset på intervalløkter være positivt.
Annen viktig faktor, om ikke viktigste er klubbtrøye, viktig at den er fin ICON_SMILE

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: anerz] #2018341 05/10/2015 07:40
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: anerz

Annen viktig faktor, om ikke viktigste er klubbtrøye, viktig at den er fin ICON_SMILE

Dessverre har vel opptil flere av klubbene på Romerike mye forbedringspotensial på dette området.

Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: knuthaug] #2018349 05/10/2015 07:54
kao Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: knuthaug
Jeg synes det er vanskelig å svare på om klubben min er den rette, siden jeg ikke kjenner deg, men jeg kan vel si noe om hva Lørenskog har å tilby.

- ca 400 medlemmer totalt ved siste telling.

Deriblant hederskarene hugen og Rønnern, og det sammen med det du skriver gjør at Lørenskog også er høyaktuelt, takk ICON_SMILE

Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: kao] #2018364 05/10/2015 08:10
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hasle/Løren har finest drakt da:) men ser jo sjelden den på ritt med mye terreng i. Virker mer landeveis/birken aktig ? Lørenskog er en drakt jeg ser mye på ritt, og er vel sammen med Frøy av de som nevnes her en ser mest av kanskje, men er vel de største også så ikke så rart. Ingen av de har fine drakter da he he, men ikke sikkert CK Elverum heller får til det da, med tanke på tidligere ESK/JH drakter. Men kult at du flytter "nærmere" Hedmark igjen Kjell Arne. Dog blir det rart å se deg uten Brdal drakt, og forsåvidt Anders også hvis han bytter til noe lokalt, men han sykler jo ofte i andre drakter også, men tror aldri jeg har sykla med deg uten Brdal drakt Kjell Arne. Litt som Elgvenn/HO, som selv om han flyttet til vestfold fortsatt holder seg til Ottestad drakten alle gangene jeg sykler med han. Har dog sett han uten et par ganger, men da har han glemt Ottestad drakten hjemme og måtte kjøpt seg ny he he.

Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: knuthaug] #2018369 05/10/2015 08:22
kao Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig

Dessverre har vel opptil flere av klubbene på Romerike mye forbedringspotensial på dette området.

Sant nok ICON_WINK Men klarer ikkke helt å bestemme meg for om LCK-drakta er litt kul eller kitsch...

Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: anerz] #2018371 05/10/2015 08:25
kao Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig

Noen ganger kunne det vært greit å syklet med andre i nærområdet og kanskje deltatt på fellestreninger, men har også vært hyggelig å beholdt fellesskapet med kompiser fra Elverum gjennom samme klubb/klubbtrøye, selv om ikke trøye ville hatt noe å si for hvor mye vi sykler sammen.

Og det går an å være medlem av flere klubber da, Anders, tror nok jeg fortsatt blir støttemedlem i Brumunddal.

Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: kao] #2018381 05/10/2015 08:51
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: kao

Deriblant hederskarene hugen og Rønnern, og det sammen med det du skriver gjør at Lørenskog også er høyaktuelt, takk ICON_SMILE

Her må du ta med i betraktningen at Rønnern har begynt med triatlon og av og til kan beskues i knestrømper og ermeløs trøye. Men han er hyggelig for det, altså :-)

Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: knuthaug] #2018391 05/10/2015 09:08
kao Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig

Her må du ta med i betraktningen at Rønnern har begynt med triatlon og av og til kan beskues i knestrømper og ermeløs trøye. Men han er hyggelig for det, altså :-)

Hehe, heldigvis svømmer jeg som en skiftnøkkel, ellers kunne jeg kanskje ha gått i samme fella selv...

Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: kao] #2018395 05/10/2015 09:14
Hugen Offline
Entusiast
Entusiast
Hei

Veldig hyggelig at du flytter til Romerike, med hytta på Sjusjøen er det en fin kombo:)

Vedrørende klubb så synes jeg du må vurdere LCK og Knuthaug har oppsummert dette bra.

Jeg synes klubben har en bra bredde og jobber veldig bra med barn og unge.

Det er mange terrengsyklister(sti) og endel ildsjeler som gjør at det veldig ofte er telt og service/kjente på terrengritt.

På landeveien er det blitt veldig høy aktivitet de siste årene og det finnes grupper for alle samt at det er en TO gruppe s også på gang ryktes det.

Klubben er i vekst så veldig lett å komme i kontakt med folk og veldig mange bor på Lillestrøm.

På damesiden er det også mange ivrige, dog har Sidsel savnet en "grusgruppe" med litt trøkk i ICON_SMILE
På sti tror jeg LCK-damene er aktive

Ellers så er vi nok en god gjeng som holder på i skogen alene og møtes av og til.
Draktene har jeg ingen kommentar til, de er det de er og bringer penger i klubbkassen.

PS. det er møte på Losby den 7.oktober sikkert bare å ta seg en tur.)

Lars Hugo
LCK
Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: kao] #2018427 05/10/2015 10:54
jorg1ho Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hei kao.

For å fylle på litt ang. damegruppa i LCK (som min samboer har syklet litt med) så er dette i hovedsak på landeveien en "turgruppe" som sykler Gjøvik - Oslo. Er satsningen landevei for din samboer så vil hun nok finne sin plass i en av de tre landeveisgruppene som ikke er kjønnsbaserte. Det finnes damer både på gruppe 2 og gruppe 3.

Anbefaler også møtet på Losby den 7. oktober om du har tiden ICON_SMILE

2013 Richmond SLR Comp Team 1
2014 Everest 8848 XX1
Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: kao] #2018558 05/10/2015 15:56
E
elviz Offline
Veteran
Veteran
E
Follo sk har egen damegruppe på landevei. Og noen damer som er med på fellestreninger både terreng og landevei.

Herresiden og barn ungdom er det gulle godt!

Vi har også infomøte i høst. Kommer tilbake med dato hvis du ønsker

Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: kao] #2018568 05/10/2015 16:26
Nikkern Offline
Avhengig
Avhengig
Ingen som drar opp Frogner sykkelklubb? Rett borti gata...er nyoppstarta, men Gjør det ganske bra ser det ut som. Brodern er terrengansvarlig der.....bare å ringe han på+479938688to...

Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: kao] #2018610 05/10/2015 18:59
Sidsel Offline
Medlem
Medlem
Gratulerer med huskjøp og velkommen til Romerike! Er jo utflytta Ringsaksokning sjøl og trivs godt her - sjøl om Mjøsa er langt unna...

Må jo framsnakke LCK jeg også, selvom jeg ikke akkurat er superaktiv der selv - ennå. Virker å være en bra gjeng, alltid trivelige folk en treffer i grønt enten på ritt eller ute i skauen. Nå treffer en jo trivelige folk i alle slags klubbdrakter - så det er nok ikke LCK alene om. Det er en damegruppe med egen FB-gruppe som er veldig aktive, og særlig på sti og landevei, men også på grus har jeg sett. I tillegg så er det jo treninger med grupper som blandes ift hvor fort en vil/kan kjøre - og ikke kjønn. Det har ikke klaffet helt med treningstider osv for min del i år, men det lille jeg har vært med har gitt mersmak.

Du kan også hilse Marie og si at vi har damemodeller i klubbdrakta :-)

Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: Sidsel] #2019295 07/10/2015 11:46
kao Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Takk, Sidsel, og dere andre. Marie har merket seg det siste du skrev ICON_SMILE LCK slår på stortromma, og det høres veldig bra ut. Skal se om jeg/vi rekker info-møte i morgen, men vi driver og klargjør leilighet for salg, så neimen om jeg vet. Men skal sjekke ut Frogner også. Kjenner flere knakende flotte mennesker i Follo, men det blir nok litt perifert.

Redigert av kao; 07/10/2015 12:03.

Re: Hvilken klubb Romerike/Oslo? [Re: kao] #2019524 07/10/2015 22:27
Natier Offline
Veteran
Veteran
Laget (ikke klubb) Team Foss Sport er vel ganske klart det som gir de beste mulighetene på Romerike hvis TO har fokus. Det stiller 4 lag med forskjellige målsetninger hvert år fra bartebyen. Typisk 15, 17, 19 og 21 timer. Totalvinneren på damesiden har forresten vært med 15timern til Team Foss Sport de siste par årene.

I tilegg til fokuset på Styrkeprøven på vårparten er det mange av oss som bruker klart mest tid i terrenget på tidvis ganske rufsete stier i inn og utland :-)

Er du/dere medlem av en klubb i tillegg kan dere representere klubben der dette er naturlig og Team Foss der klubben kanskje ikke har et tilbud - f.eks hvis man vil prøve å sykle litt fort fra Trondheim.

Selv er jeg LCK medlem og gjør det på den måten.

/Atle

Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike

Moderator  support