Life happening at a furious pace skrev en kompis for drøyt 3 måneder siden, jeg fikk svart ham i går...
Svenaa kom med en fasit ganske kjapt her, noe som begrenset behovet for nerding rundt muskelfibre. Takk for dokumentet, har lest det noen ganger nå. Jeg blir alltid litt overrasket over dem som ikke match’er knebøy med markløft eller lignende tunge flerleddsøvelser for å unngå kneskader, men det er jo Olympiatoppen som har satt sitt stempel på dokumentet og jeg skal ikke yppe med dem.
Linken til forumet fikk jeg aldri åpnet, krever medlemsskap. Klipp og lim gjerne inn her.
Gammelogdesperat: Arbeidsøkonomi er et godt poeng. Jeg forsøkte aldri å skrive fasit, det er lettere å få i gang en diskusjon når det er noe å kritisere. Nå ble det ikke tid til så mye nerding om muskelfibre før Olympiatoppens dokument ble postet. Dog er det slik at noen deler av kroppen har overvekt av én type muskelfibre mens andre deler av kroppen har overvekt av en annen, og man kan derfor justere inn repetisjoner og belastning etter dette, noe som er interessant, lite publisert (?), og ikke omtalt i nevnte dokument. Setter pris på påfyll her.