Den stokken på toppen av stien vi har diskutert i heile dag derimot...Ønskes vekk for min del. Innsmørt med Zalo å sleip som f. , pluss at den ligg i ein særdeles lite gunstig vinkel på stien litt etter du tek av frå Småslettan
Hah, denne stokken er jo sykt artig. Hadde luft under hjulene der for snaue 2 uker siden. Gikk nesten rett i stubben som står på andre siden. Men hadde et skjeldent stort smil rundt munnen etterpå. Den må få være, så går vi heller over der når den er så glatt som den var i går.
Jeg krysser dog bare denne stokken når jeg kommer ned fra helkangeita, og drar ikke over den fra småslettan.
Den går fint når den er våt, men når det fryser på, så er den skummel.
Trur vi snakka om to forskjellige stokkar. Den eg tenkte på er kanskje 50m etter du tek av frå Småslettan Eller er det andre måtar å kome seg dit på som ikkje er på kartet?
Er det lov å sette litt hønsnetting på slike stokker da?
Det synes jeg er innafor.
Sånn ser det ut med litt airtime. Bruker all vandringa, men faen så artig Tror det er umulig og ha fart tok til å få til en flat landing, svingen etterpå blir for kvass.
Trur vi snakka om to forskjellige stokkar. Den eg tenkte på er kanskje 50m etter du tek av frå Småslettan
Aaah, denne lille stokke som ligger på tur ned til øvre bringebæra, på SMAct-stien? Tok den igår, med litt fart og bunnyteknikk. Ola som kom bak meg tok den ikke (ut ifra ropene hans og bedømme). Den er glatt ja, men bruker du vektoverføringen rett går det fint, selv om bakhjulet glipper litt Legg hønsenetting på, ikke fjern
Ah, stokken på Blåbæra du snakka om. Då er vi to forskjellige plassar
Jeg trodde du mente den, for den var latterlig glatt i går, og umulig og komme seg over
Skal innrømme at eg aldri har sykla over den på Blåbæra...har alltid konkludert med at kranken MÅ ta nedi, sjølv om det nok ikkje kan stemme, og derfor droppa å forsøke...
Skal innrømme at eg aldri har sykla over den på Blåbæra...har alltid konkludert med at kranken MÅ ta nedi, sjølv om det nok ikkje kan stemme, og derfor droppa å forsøke...
Har du litt fart, og dipper forhjulet over kanten, mens du løfter ræva, så det helt fint uten og være nedi. Eller du kan ha fart nok til at du hopper opp, og stuper ned igjen, slik jeg gjorde på bildet
Men stokken du snakker om, den gikk fint for min del i går, selv om den var glatt. Men den er ganske skrå, så skjønner at det er lett og skli på den. Men hønsenetting er bedre enn og ta den bort. Denne stokken er vel det eneste som kan kalles et krux på denne stien
Ah, stokken på Blåbæra du snakka om. Då er vi to forskjellige plassar
Jeg trodde du mente den, for den var latterlig glatt i går, og umulig og komme seg over
Har sykla den mange ganger, kranken tar ALDRI neddi :-D Ut å øv!
Har sykla den mange ganger, kranken tar ALDRI neddi :-D Ut å øv!
Ville venta til den ikke var så glatt som nå. Men prøv trikset mitt, ta litt sats over, og stup/dipp forhjulet nedover, mens du løfter baken. Blir som en veldig overdreven bunnyjump.
Overraskende, så rask som du er ellers på stier rundt omkring. Ihvertfall, med 3-delt krank tar du nedi.. men det kjører vel ingen med lengre uansett.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Hvor kjører man i Trondheim nå?
[Re: parob]
#202734030/10/201513:13
Overraskende, så rask som du er ellers på stier rundt omkring. Ihvertfall, med 3-delt krank tar du nedi.. men det kjører vel ingen med lengre uansett.
Med den grove dune han kom trillende på i går, så burde han klare og dempe vindfallet på blåbærstien uten å bruke all vandringen engang. Jeg ble nervøs av å se på den sinna sykkelen hans!
Joda, jeg sykler f.eks. med tredelt, men jeg har syklet over vindfallet på blåbærstien mange ganger uten å ødelegge kranken. Tror likevel at jeg kan ha satt noen spor i treverket...
[Re: perbl]
#202736130/10/201513:48
Ett gjengangerproblem er de som bygger opp vindfall, for å ikke ta nedi med kranken. Nesten alle vindfall får til slutt pinner/busker liggende forran seg, slik at man enkelt kan sykle over. Til de som holder på med slikt, har jeg to ting å si: Lær deg bunnyjump, eller skaff deg tacoblad/bashguard! (Les:Reitstoen :P)
Regner med du snakker om de på Litjåsen og Sørtrøstien. Nedfallet på Litjåsen fikk det for seg at den skulle leke tannlege med storeklinga mi. Nå er det misvisende at det står skrevet "36T" på den. Det var da jeg fant ut at den var for høy (på seg selv). Dessuten er det ikke akkurat lett å ta fart for å bunnyhoppe denne. Så lenge det ikke er kyllingspor, så synes jeg det er greit å forenkle stien litt. Spesielt hvis nedfallet er såpass høyt at en garantert tar borti med kranken. Den øverst på Blåbærstien er sånn sett mye snillere med drivverket. Men du mener vel kanske at stokkene som er lagt foran og bak denne også er juks?
Sitat: MAN
Sitat: RazeFaze
Men da mister du jo KOM-tida! :-D
Hehe, KOM har jeg ikke sjans på læll, er for treg, både opp og ned En viss bøttesmetten og TrondAM er rask og ta de jeg klarer og kapre meg. Evntuelt Reitstoen!
Hah! Tror ikke jeg kan plasseres i samme kategori som dem. De eneste segmentene jeg (midlertidig) har KOM på er der hvor jeg har syklet 1000 ganger og hvor "ingen" andre sykler, samt at det ikke går oppover eller varer mer enn 2-3min. Jeg må legge til at KOM-jaging er kun lovlig hvis en sammtidig klarer å følge stivettreglene!. Det å følge stivettreglene og ta vare på smalstiene gjelder selvfølgelig også de som synes GPS er noe nymotens tullball.
Den øverst på Blåbærstien er sånn sett mye snillere med drivverket. Men du mener vel kanske at stokkene som er lagt foran og bak denne også er juks?
Den skal få være der. Men jeg har utrykkt missnøye på tidligere turer at du/noen klopper opp vindfall. Både på litjåsen, å med sørtrøstien Men det er vel mest ment som en spøk, får å plage deg og dine 36 tenner (uten tannbeskyttelse)
Sau, ulv, sint sykkel. Må vere sykkelen som er ulven Er nok litt for pysete til å ta noko risiko / gjere noko eg ikkje heilt har kontrollen over Sykle fort derimot føles rimeleg naturleg, teknisk sett amatør eigentleg.
#202778401/11/201516:01
Her er et bilde av det mye omtalte "gap-et." Det var dannet et spor til høyre for det litte treet midt i stien. Dette er nå stengt av. Bare for å presisere, de to sporene var på ingen måte "likestilt" på hvor brei stien var og hvor mye brukt de tilsynelatende var. Ingen gyldig unskyldning, med andre ord. Vær snill og ikke flytt dette treet nå. Klarer man ikke gap-et, bør man, i stedet for å konkludere med at det er umulig, heller øve litt ekstra.
I samme ånd; jeg kommer så snart som mulig til å ta en økt og sperre de verste kuttene ned Nymånen. Det gjelder spesielt sporet som går til venstre for treet ved det eneste litt vanskelige punktet på stien. Vennligst følg orginalsporet over rota til høyre, det er fullt mulig å kjøre (selv har jeg fotisett "bare" ca 4 av 5 ganger..)
Erlend
"Improvement makes straight roads; but the crooked roads without improvement are roads of genius" - William Blake
[Re: ehovde]
#202798302/11/201510:43
I samme ånd; jeg kommer så snart som mulig til å ta en økt og sperre de verste kuttene ned Nymånen. Det gjelder spesielt sporet som går til venstre for treet ved det eneste litt vanskelige punktet på stien. Vennligst følg orginalsporet over rota til høyre, det er fullt mulig å kjøre (selv har jeg fotisett "bare" ca 4 av 5 ganger..)
Erlend
Greide den faktisk uten fotisett i helga, første gang på veldig lenge.
KOM-jegerne kan holde igjen brdøskuffa, for KOM er satt med fotisett :-D
-------------------- Happy Trails! Jørgen
#202973906/11/201521:48
Hei, kommer fra DH og stisykling er nytt for meg. Er det noen løyper i Trondheim som er "bygd" eller finnes slike løyper kun hvis man drar til Oppdal? Tenker på moderate hopp og doseringer
#202974406/11/201521:52
Ingen bygde løyper type bikepark. Det har dog blitt bygd eit å anna hopp her å der, å du kan finne en å anna sti med naturleg dosering. Men for DH er det nok Åre som er tingen.
Ingen bygde løyper type bikepark. Det har dog blitt bygd eit å anna hopp her å der, å du kan finne en å anna sti med naturleg dosering. Men for DH er det nok Åre som er tingen.
Var kanskje litt upresist, drar til åre for DH. Men ser nots har fått til mye bra i Oslo, like stor skala i bartebyen blir vel vanskelig. Men ei eller to løyper burde vært mulig hvis kommunen hadde vært på lag? Har NTNUi stisykkel gruppe? Kjedelig å måtte snikbygge, resultatet blir skjelden holdbart å.
Var kanskje litt upresist, drar til åre for DH. Men ser nots har fått til mye bra i Oslo, like stor skala i bartebyen blir vel vanskelig. Men ei eller to løyper burde vært mulig hvis kommunen hadde vært på lag? Har NTNUi stisykkel gruppe? Kjedelig å måtte snikbygge, resultatet blir skjelden holdbart å.
Noe av årsaken til at det er bygget så mye i Oslo er vel et konfliktnivå vi ikke er i nærheten av her i Trondheim. Jeg opplever ingen konflikt. Jeg er skeptisk til å bygge løyper for høy fart og store hopp fordi at heg er redd for 1) idiotsykling, folk glemmer at man ikke er i et anlegg, men i felles mark, og 2) de som ønsker konflikt kan komme på å foreslå at vi skal holde oss i de konstruerte løypene.
Snikbygging er ikke noen unnskyldning for dårlig håndverk. Let og du skal finne flott arbeid
#203104911/11/201501:14
Gode argumenter. Jeg får utforske mer nesten sesong, så kanskje jeg finner stedene hvor morder jord har utformet ting ekstra pent
Neste sesong? Hvilken sesong? På sykkel er det sesong hele året Mange år har vi hatt den beste syklingen fra nå og utover til mars. Marka er på sitt beste når det er tørrfrost (eller når det slumper til med en tørr sommer).
Neste sesong? Hvilken sesong? På sykkel er det sesong hele året Mange år har vi hatt den beste syklingen fra nå og utover til mars. Marka er på sitt beste når det er tørrfrost (eller når det slumper til med en tørr sommer).
Savner barfrosten! I fjor på denne tiden var det steinhardt på alle stiene, nå er det oversvømmelse og bekker i stiene
Jeg har sjelden sett så mye gjørme på stiene som det er nå. Selv stier jeg har ansett som ganske regnsikre har gjørmepartier. Sikkert ikke dumt å la sykkelen stå noen dager nå, i hvert fall bør man holde seg unna de mest utsatte stiene. Hvis værmeldinga stemmer så blir det bedre forhold fra helga og fremover.
Erlend
"Improvement makes straight roads; but the crooked roads without improvement are roads of genius" - William Blake
#203113711/11/201509:36