Etter en fantastisk helg i Oppdal var gårdagens tur rundt Granåsenområdet rimelig nedtur med gjørmehøl og #blætt i overflod. Tror aldri jeg har vært mer gjørmete. Så nevnte område skal få være i fred for min del hvertfall, tror neppe det er gunstig å sykle mer her sålenge føret er som det er nå.
Er det noen steder som anbefales for tiden, er f.eks Estenstadmarka kurant for tida?
Hilsen mann som er for lat til å dra ut og utforske sjøl.
Redigert av perbl; 30/09/201509:32.
Per B.
Re: Hvor kjører man i Trondheim nå?
[Re: perbl]
#201679530/09/201510:00
Mulig vi valgte dårlig blant stiene der borte, jeg er dårlig kjent i søndre deler av marka, men det meste vi var innom var hvertfall i overkant vått for meg.
Men tror neste tur blir i retning Estenstadmarka hvis jeg skal sykle mer i byen denne uka.
Var en runde i Estenstadmarka med Lohove som utgangspunkt. Syklet over Steinåsen - Estenstaddammen - Nymånen. Sistnevnte var litt sleip noen få plasser, men alt i alt, veldig tørt og sykkelbart Fikk testa manndomspørven på Ragna å
Var en runde i Estenstadmarka med Lohove som utgangspunkt. Syklet over Steinåsen - Estenstaddammen - Nymånen. Sistnevnte var litt sleip noen få plasser, men alt i alt, veldig tørt og sykkelbart Fikk testa manndomspørven på Ragna å
Ragna er ingenting lenger. Nå er det man-made som gjelder! Sjekk gårsdagens hardtail-høkk fra Instagram: Kippernes i Granåsen! Bare å manne seg opp igjen MAN, denne er drøy!
Ragna er ingenting lenger. Nå er det man-made som gjelder! Sjekk gårsdagens hardtail-høkk fra Instagram: Kippernes i Granåsen! Bare å manne seg opp igjen MAN, denne er drøy!
Så den dær på insta i går Nils, tror faktisk jeg har gjort værre manmade. Den ser jo snill ut i landingen. Tror det blir no prob, dog med Enduroen, og ikke en HT
Ragna har vel litt mer rufsete landing? Uansett: kudos til begge to :-)
Landingen er vel egentlig helt grei, det er heller innkjøringen som er rufsete
Innkjøringa er og helt fin på Ragna, man trenger ikke mer enn 3-4 meter med fart og man må bremse litt da og, er baller som må til, og ikke for mye fart. Den er egentlig helt nydelig som naturlig drop... men den er bra høy... en lek på utforsykke liksom, men kjenner den plager huet mitt på stisykkel nå når alderen har kommet. Begynner å bli noen år siden jeg tok henne :-)
-------------------- Happy Trails! Jørgen
Re: Hvor kjører man i Trondheim nå?
[Re: perbl]
#202199615/10/201505:58
Det var kjempefint på Geitfjellet i går kveld. Helkangeita var litt våt noen plasser, men ellers var det tørt og fint. Øvre og Nedre Bringebæra er perfekt! Har ikke sett de så fin i år