Jeg har hatt et par testturer på denne sykkelen, og selv om turene var korte og derfor ikke altfor representative, så la jeg ikke merke til dette problemet overhodet.
Jeg ser imidlertid på min gamle Gary Fisher Roscoe at øvre del av setestaget er blankpolert, noe som klart tyder på at leggene har gnisset en god del mot staget. Min snart fem år gamle Specialized Enduro har imidlertid ikke slik slitasje, noe som mest sannsynlig skyldes at hjulopphenget er annerledes, slik at setestaget er smalere der det passerer benene mine. Opphenget på SJ FSR 6fatty ligner mye mer på Enduro-opphenget enn på Roscoe-opphenget, så jeg ville ikke forventet problemer med "calf-bang" (for min egen del, i alle fall).
At calf-bang hovedsakelig er et problem for kortvokste og kraftig bygde personer ("short and stocky"), tipper jeg skyldes en kombinasjon av at 1) bredden på setestaget er det samme uansett rammestørrelse (antar jeg, siden hjulet er det samme) og med kortere seterør, så får bena en annen vinkel som gjør at leggene kommer nærmere setestaget, og 2) kraftig bygde personer gjerne har kraftige (= brede) legger.