Tok en runde i byen i dag og så på forskjellige systemer.
HiFi-klubben hadde både Sonos, Bluesound og Denon Heos7 til test og prøvde alle 3.
Bluesound og Heos7 spiller penere enn Sonos, men appen til Sonos virker bedre.
Heos7 har har mest trøkk, men ser styggest ut.
Prøvde også Dali ZENSOR 1 AX. Usikker på om jeg ble "blendet" av at de er stereo, men lyden opplevdes som helt fantastisk og langt foran de andre "multiroom" høytallerene. Dessverre har de ledning mellomseg og det går ikke hos meg.
På vei hjem fra byen svingte jeg innom Expert for å se på LG sitt multiromløsning.
Den var langt bak de andre, men jeg fant en
Audio Pro Allroom Denne virker helt perfekt til mitt bruk, og lyden var knallfin. Den var til og med nedsatt til 2000kr.
Den har ikke blåtann, men skulle fungere uten problemer med Android via Airplay og DNLA.
Kom hjem og satt i gang med å montere opp saken. Alt ser riktig ut, men jeg får ikke koblet opp høytaller via min Galaxy S5. Prøver med ymse apper, men dette fungere ikke. Beste jeg klarer er å få frem microfonlyd på høytalleren. Sikkert mulig å få til å strømme fra Spotify til høytalleren, men jeg fikk ikke til og levert den tilbake og får tilbake pengene.
Drar innom Elkjøp fast bestemt på å handle Sonos Play1 og Play3. Selvføgelig har de ikke inne Play3 og selger presenterer Samsung sitt multiromsystem. Dette koster en brøkdel av Sonos og ut i fra det jeg følte spilte de minst like pent/bra.
Tror jeg stikker tilbake og kjøper noen slike høytallere i morgen.