Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Komfortabel HT?

Komfortabel HT? #2012852 20/09/2015 17:50
J
julveste Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Er i kjøpemodus på ny sykkel og er mest lysten på en 27.5 HT. Bruksområde: Grus og mye relativt lett terreng.

Øverst på lista sto Scott RC, men min str er vistnok ikke på lager lenger. Så nå ser jeg på Birksport Elite. Ikke mye å utsette på utstyret på denne vil jeg mene (de er fleksible på dekkvalg).

Men: Jeg mistenker at ramma er dønn stiv uten det minste antydning til flex i bakstagene. Noen som vet om så er tilfelle? Min Fuji 26 fra samme lev er ihvertfall slik.

Og: Hva kunne jeg gjort av endringer for å gjøre den noe mere komfortabel i ritt hvor terrenget er litt smårufsete?

Re: Komfortabel HT? [Re: julveste] #2012862 20/09/2015 18:08
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: julveste
Øverst på lista sto Scott RC, men min str er vistnok ikke på lager lenger.
Kan lønne seg å høre rundt omkring. XXL Majorstuen har i hvert fall en, kanskje flere, Scott Scale 700 RC nedsatt til kr. 30.000. Muligens ytterligere nedsatt når lagertømming starter i morgen.

OBS - oppdatering: Scale 700 RC selges nå på XXL for kr. 25.000. Det er latterlig billig. I nettbutikken er det kun XL tilgjengelig, men andre størrelser kan være å finne i butikkene.

Sport1 i Storgata har samme sykkel til salgs for noe høyere pris.

Mener å ha sett størrelsene M og L i XXL og Sport1 - kan ta feil.

Vær obs på at Scale etter min erfaring er noe mindre i størrelsen enn modeller fra enkelte andre merker.

Re: Komfortabel HT? [Re: julveste] #2012867 20/09/2015 18:19
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
(...)Men: Jeg mistenker at ramma er dønn stiv uten det minste antydning til flex i bakstagene. Noen som vet om så er tilfelle? (...)
Og: Hva kunne jeg gjort av endringer for å gjøre den noe mere komfortabel i ritt hvor terrenget er litt smårufsete?

Testen som var i Terrengsykkel gir deg rett i det. Den var likevel valget til ritt. Blir du abonnent kan du lese den på nett.

Mer komfort er ofte lik. Større dekk, mindre luft, fleksende setepinne, de har Synace Hi-Flex på Birk og til slutt om du ikke er fornøyd. Tjukkere sete.

LarsB

Redigert av larsb; 20/09/2015 18:20.
Re: Komfortabel HT? [Re: julveste] #2012879 20/09/2015 18:36
jag Offline
Ringrev
Ringrev

Men: Jeg mistenker at ramma er dønn stiv uten det minste antydning til flex i bakstagene. Noen som vet om så er tilfelle? Min Fuji 26 fra samme lev er ihvertfall slik.

Jeg har en Birk, den første modellen som kom som jubileumsmodell. Dønn stiv som du sier, og utstyrt med aluminiums setepinne. Rammen på min ligner ikke de nye i det hele tatt.
Byttet setepinne til Ritchey Flexlogic i karbon. Blir mye mindre sliten i ryggen av den
Svindyr setepinne men det fungerer fint for meg.

/Jan

"I never understood wind"
- Donald Trump
Re: Komfortabel HT? [Re: julveste] #2012936 20/09/2015 20:42
olechr Offline
More than words
More than words
Er i kjøpemodus på ny sykkel og er mest lysten på en 27.5 HT. Bruksområde: Grus og mye relativt lett terreng.

Øverst på lista sto Scott RC, men min str er vistnok ikke på lager lenger. Så nå ser jeg på Birksport Elite. Ikke mye å utsette på utstyret på denne vil jeg mene (de er fleksible på dekkvalg).

Tipper det er butikker som har RCen inne fortsatt.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Komfortabel HT? [Re: julveste] #2013710 22/09/2015 15:32
magnus8 Offline
Fersking
Fersking
Hei der.

Hvilken størrelse er du ute etter i Scott Scale Rc?

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå