Etter at jeg kjøpte ny terrengsykkel i våres så har det blitt mange turer i marka og ellers i Oslo. Har virkelig funnet sykkelgleden og er nå på utkikk etter min første landeveissykkel.
- Budsjett: 15-20.000 - Type: Komfortracer - Bruk: Pendling, korte og lange turer, ingen planer om ritt - Sted: Oslo - Høyde: 168 cm
Noen tips til hva jeg bør se etter, eller hva jeg bør unngå å kjøpe? Tips til spesifikke modeller?
Synd at det er så få brukte damesykler i høy prisklasse. Enhver mann finner lett en et år gammel pent brukt klassesykkel med Di2 og bra hjulsett innenfor budsjettet ditt.
Jeg ville jeg brukt litt tid på Finn.no for å se om noe dukker opp. . . .og du kan vel legge ut en tråd under kjøp/salg her på forumet. Cannondale sin Synapse finnes i damemodell og den synes jeg ser veldig fin ut.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Er du høy nok til en 54 har Sykkelsenteret en Cannondale Synapse Ultegra til rett under 19 000(som vel må betegnes som et røverkjøp), de har bedre utvalg og litt høyere pris for Synapse 105.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Kjøp av første landeveissykkel
[Re: gare]
#201200918/09/201509:07
Er du høy nok til en 54 har Sykkelsenteret en Cannondale Synapse Ultegra til rett under 19 000(som vel må betegnes som et røverkjøp), de har bedre utvalg og litt høyere pris for Synapse 105.
Er 168, usikker på hvilken størrelse jeg bør ha. Kanskje nærmere 50?
Det kan høres ut som du er litt lav til 54, men det er uansett en fordel å prøve. Det handler blant annet om hvor aggressiv vs avslappet posisjon du vil ha på sykkelen, hvor fleksibel du er, lengde på bein vs lengde på overkropp, ++
Det kan høres ut som du er litt lav til 54, men det er uansett en fordel å prøve. Det handler blant annet om hvor aggressiv vs avslappet posisjon du vil ha på sykkelen, hvor fleksibel du er, lengde på bein vs lengde på overkropp, ++
Takk! Veldig grovt målt så er jeg 75 cm innside ben, og ender jeg opp på 51. (Har en 15" Cube LTD SL 29 terrengsykkel som passer meg fint, blir jo ikke samme rammegeometrien, men en pekepinn kanskje)
Jeg vil anbefale deg å kikke litt på Treks modeller som er tilpasset kvinner. Høres ut som om en av Domanemodellene kan være aktuell. Lykke til med jakten på ny sykkel.