Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Raleigh RX Pro 2015 modell fra CRC

Raleigh RX Pro 2015 modell fra CRC #2009543 13/09/2015 10:44
Registrert: May 2011
Innlegg: 283
211 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Registrert: May 2011
Innlegg: 283
Hei,
Vurderer å kjøpe meg en CX til pendling og trening i vinterhalvåret, og fant denne.
Ønsker hydrauliske bremser, og denne
http://www.chainreactioncycles.com/no/en/raleigh-rx-pro-cyclo-x-bike-2015/rp-prod139011
tilfredstiller det punktet.
Er det noen som har noen erfaringer med denne? evt noe fallgruver som jeg ikke ser?
Prisen er i underkant av 12000,- nå med -40% avslag.
Slik som jeg har skjønt det så er sykler fri for toll, men man må betale moms. Så da ender man opp på ca 14000,-?
Setter pris på tilbakemelding fra dere som evt har handlet sykler fra CRC tidligere.
Jeg tenkte å gå for fri frakt alternativet, dvs ikke DHL!

Redigert av 211; 13/09/2015 10:44.

Hilsen
Ronny
Re: Raleigh RX Pro 2015 modell fra CRC [Re: 211] #2009548 13/09/2015 11:01
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,010
S
Skoje Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
S
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 2,010
Blir vel ca 15' inkl mva og fortollingsgebyret fra Posten.

Re: Raleigh RX Pro 2015 modell fra CRC [Re: 211] #2009552 13/09/2015 11:11
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Dette ser ut til å være en super, fremtidsrettet sykkel med hydrauliske skivebremser og karbongaffel med gjennomgående aksling. Har fått god omtale.

Eneste jeg ville vurdert endret til ditt bruk er utvekslingen. Den er satt opp med klassisk cx-utveksling 36/46 mens kompaktkrank 34/50 ville gitt deg større bredde i utvekslingen til asfalt og grus - både lavere og høyere. Jeg antar at det går greit å skifte klinger på kranken, om du skulle foretrekke det, evt. bytte krank.

Har kun kjøpt noen småting fra CRC, så kan ikke gi noen råd om forsendelse og fortolling. Foretrekker selv tyske Bike24 og svenske Cyclecomponents for enkel tollbehandling og forutsigbar pris.

Vet ikke hvor enkle CRC eller Raleigh er å ha med å gjøre ved evt. reklamasjon/garantisaker.

Re: Raleigh RX Pro 2015 modell fra CRC [Re: Skoje] #2009556 13/09/2015 11:42
Registrert: May 2011
Innlegg: 283
211 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Registrert: May 2011
Innlegg: 283
Sitat: Skoje
Blir vel ca 15' inkl mva og fortollingsgebyret fra Posten.

Ja det er godt mulig, tok bare prisen og ganget med 1.25. Fikk da 14.625,- Har ikke tatt med noe gebyr fra posten, så da er det sikkert riktig det du sier.


Hilsen
Ronny
Re: Raleigh RX Pro 2015 modell fra CRC [Re: Sepeda] #2009560 13/09/2015 11:45
Registrert: May 2011
Innlegg: 283
211 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Registrert: May 2011
Innlegg: 283
Sitat: Sepeda
Dette ser ut til å være en super, fremtidsrettet sykkel med hydrauliske skivebremser og karbongaffel med gjennomgående aksling. Har fått god omtale.

Eneste jeg ville vurdert endret til ditt bruk er utvekslingen. Den er satt opp med klassisk cx-utveksling 36/46 mens kompaktkrank 34/50 ville gitt deg større bredde i utvekslingen til asfalt og grus - både lavere og høyere. Jeg antar at det går greit å skifte klinger på kranken, om du skulle foretrekke det, evt. bytte krank.

Har kun kjøpt noen småting fra CRC, så kan ikke gi noen råd om forsendelse og fortolling. Foretrekker selv tyske Bike24 og svenske Cyclecomponents for enkel tollbehandling og forutsigbar pris.

Vet ikke hvor enkle CRC eller Raleigh er å ha med å gjøre ved evt. reklamasjon/garantisaker.


Hei,
Ja enig med deg vedrørende utvekslingen. Kompaktkrank hadde nok vært mere hensiktsmessig, men tenker jeg starter med den som den er, og håper det kan resultere i mere styrke i beina😜. Har du noen erfaring med Sram Rival?


Hilsen
Ronny
Re: Raleigh RX Pro 2015 modell fra CRC [Re: 211] #2009569 13/09/2015 12:28
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Har hatt cx med Sram Force og Sram hydrauliske skivebremser. Fungerte utmerket. Tror det samme vil gjelde Rival.

Den sykkelen måtte jeg dessverre selge fordi rammen var hakket for stor. Det vil også være utfordrende for deg å finne rett størrelse om du kjøper på nett.

Må innrømme at jeg nok er mer glad i Shimanos bremsehendler enn Sram (med double tap). Men det er en vanesak.

Krank 36/46 er en fordel i terrenget og fungerer greit til generelt bruk. Jeg endte opp med å beholde 36/46 for turer i Marka, men ville satt på kompaktkrank 34/50 om jeg ikke allerede hadde landeveissykkel for raske turer på asfalt.

Re: Raleigh RX Pro 2015 modell fra CRC [Re: Sepeda] #2009640 13/09/2015 17:18
Registrert: May 2011
Innlegg: 283
211 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Registrert: May 2011
Innlegg: 283
Sitat: Sepeda
Har hatt cx med Sram Force og Sram hydrauliske skivebremser. Fungerte utmerket. Tror det samme vil gjelde Rival.

Den sykkelen måtte jeg dessverre selge fordi rammen var hakket for stor. Det vil også være utfordrende for deg å finne rett størrelse om du kjøper på nett.

Må innrømme at jeg nok er mer glad i Shimanos bremsehendler enn Sram (med double tap). Men det er en vanesak.

Krank 36/46 er en fordel i terrenget og fungerer greit til generelt bruk. Jeg endte opp med å beholde 36/46 for turer i Marka, men ville satt på kompaktkrank 34/50 om jeg ikke allerede hadde landeveissykkel for raske turer på asfalt.


Hmm, finner lite utvalg av CX her til lands.. Får spekulere litt til kjenner jeg.
Takk for gode innspill!

Redigert av 211; 13/09/2015 17:19.

Hilsen
Ronny
Re: Raleigh RX Pro 2015 modell fra CRC [Re: 211] #2009643 13/09/2015 17:33
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Du kan finne mange alternativer omtalt i tråder under "Krossykkel" og også "Racer".

Mener at både Gavia og White kommer med hydrauliske bremser på sine rimelige 2016-modeller.

Birks Fuji Tread 1.0 er verdt å vurdere.


Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå