Skal et par dager på konferanse på Alexandra hotel i Loen i oktober. Pga kronglete atferdsvei fra OSLO (henholdsvis 4-5t med fly og buss), vurderer jeg å ta bilen (6-7t). Bonus er da at jeg kan ta med sykkelen.
Hvilken bør jeg satse på HT'en eller landevei? Så vidt jeg har forstått krever nedfartene i fjellet der en skikkelig fulldemper og det mangler fortsatt i garasjen (men står svært høyt på ønskelisten).
Jeg har ikke kjørt terrengsykkel der, men landeveissykling er veldig fint. Anbefaler Panoramaveien. Blir litt mye tuneller om du velger rundtur om Nordfjordeid, jeg kjørte den og det gikk helt fint, men kanskje finest å kjøre t/r samme vei..
Ta med begge deler!. Loen er ikkje langt frå Sandane, og der fins ein god del sykling som fungerer fint med hardtail. Syklar ikkje landevei sjølv, men rundt om kring Loen ser eg føre meg at mange av turane stort sett vil bli t/r-sykling. Potensielle runder vil være lange og evt. innebære ferje. Finfin klatreetappe frå utvik og oppover mot utvikfjellet.