Fikk beskjed om at dette underforumet passet bedre, så poster her også. Helt ny på forumet så om jeg ikke kan ha denne posten to steder får mod må gjerne ordne opp.
Har til nå bare hatt en meget billig hybridsykkel, men har fått ny jobb i høst hvor det er fin sykkelavstand så da passer det med en oppgradering. Sykkelen blir derfor en pendlesykkel 5 dager i uka frem til våren og til litt kos i skogen sånn ellers.
Hadde sett for meg et sted mellom 5000 og 10 000 til å begynne med, men blir jeg bitt av basillen blir det vel en større investering til våren. Trenger den kjapt da jeg låner en sykkel for øyeblikket så blir naturlig å kjøpe en som er på lager i en butikk der jeg bor. Har tatt et par runder + at jeg har lest meg litt opp og står mellom 3 forskjellige for øyeblikket hvor jeg håpet at jeg kunne få litt hjelp.
Xceed xc 5 comp 29 til 7000, veiledende 10 000
Xceed comp 29 Trek Superfly 5 til 10 000, veiledende 16 000
Trek Superfly 5 DBS Core T7 til 9000, veiledende 17 000
DBS T7 Har fått anbefalt flere, og har klart å filtrere det ned til disse. Xceed er 2-3 tusen billigere og er de andre så mye bedre? Både Xceeden og Treken er i sportsbutikker med en god sykkelavdeling hvor jeg kan få god hjelp til oppsett og service senere da jeg er newbie. DBS er i karbon og virker bra på speccsa, men selges faktisk på COOP hypermarked hvor jeg tilfeldigvis var innnom så får ikke dedikert hjelp der. I tillegg er det fjorårets modell, så har stått i butikk i over et år som trekker ned.
Kommentarer?