Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bymarka: Specialized Enduro Comp vs stumjumper

Bymarka: Specialized Enduro Comp vs stumjumper #2006531 05/09/2015 18:45
birbak Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Vil dere hjelpe meg med å vurdere Specialized Enduro Comp 29" 2014 modell vs en eller annen utgave av stumpjumper? Kommer til å sykle mest i Bymarka og Estenstadmarka/Malvikmarka i Trondheim. Er redd for at Enduroen blir for tung å klatre med. De som har sagt det er vel de som ikke har Enduro selv og faktisk ikke har prøvd den.... Har ikke så lyst til å måtte gå så mye oppover med sykkelen. Jeg er relativt fersk på sti, men jobber med saken. Har egen downhillsykkel og en GT Zaskar som jeg sykler mest på grus med, så trenger ikke en veldig allsidig sykkel. Synspunkter og erfaringer? :-)

Re: Bymarka: Specialized Enduro Comp vs stumjumper [Re: birbak] #2006563 05/09/2015 19:33
Loki Offline
Besatt
Besatt
Begge vil fungere utmerket. Trondheimsterrenget er ikke særlig egnet til å oppleve den store forskjellen mellom disse. Enduro vil sikkert klatre godt nok.

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Bymarka: Specialized Enduro Comp vs stumjumper [Re: birbak] #2006729 06/09/2015 11:07
matsk Offline
Entusiast
Entusiast
Har ikke prøvd noen av syklene selv, men har vært på tur med mange på både Stumpy og Enduro i både Bymarka og Estenstadmarka. Som Loki påpeker vil nok begge gjøre jobben utmerket, men jeg tenker kanskje at en Stumpy satt opp for litt grov kjøring vil være morsomst, spesielt siden du sier at du ikke trenger en veldig allsidig sykkel. Det er nok svært få plasser i skogen nære Trondheim hvor du vil ha stor nytte av en Enduro kontra Stumpy i nedkjøringene, kanskje snarere tvert i mot på de flatere stiene.

Hvis du skulle hatt kun én fulldemper, så hadde jeg helt klart sagt Enduro, men siden du har en DH-rigg til kjøring i Åre osv ville jeg nok gått for en Stumpy og satt den opp for mest mulig nedovermorro :-)

Redigert av matsk; 06/09/2015 11:08.

Moderator  support