Hvordan er stiene i Oslomarka påvirket av regnet? Hørte det var mest nedbør nordover, så antar deler av Nordmarka og Lillomarka er veldig våte. Noen som har vært ute og sett?
Prøver egentlig å komme frem til om det noen steder det er forsvarlig å ta stisykkelen på tur i helga? Østmarka?
Fart og høy tråkkfrekvens løser mange problemer...
Anbefaler ikke Nordmarka med det første! Makan har jeg ikke sett på mine 5 år her. Det var nære på at hele veien reiste etter de siste regnskyllene igår.
Dette bildet ble tatt på grusveien mellom Hesthullet og Sarabråten rett etter det drøyeste regnværet. Og ryktene sier tilsvarende tilstander ved Rundtjern.
Og en videosnutt jeg fant:
Ellers enig med Rune, sikkert mye områder som har fått hard medfart.
Redigert av knuthaug; 04/09/201514:32.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Stistatus Oslo etter flommen (04-09->)
[Re: knuthaug]
#200616104/09/201515:10
Syklet Hammeren-Ullevålseter-Skjennungstua-Tryvann-tårnet på grusveien med racer i dag og det var helt normalt. Men så ingen stier på den turen. Dog ekstremt mye vann i etablerte bekker og elver samt sig fra terreng. Tipper det er ekstremt bløtt i terrenget nå.
Var helt OK på stiene rundt Østmarksetra i går (Trulsland, bukkeberget osv). Men glatt !! Selvsagt enkelte vannhull men overraskende fint på de små stiene.
gikk tur med bikkja i Trulseland i ettermiddag, og det så bra ut. Grusveien fra Oppsal opp til Indre Truls, videre bort til Østmarkssetra og forbi Skøyenputten på vei tilbake. Bløtt på de normale stedene, eller fine forhold