Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Apputvikling

Apputvikling #2005269 03/09/2015 06:32
j_pensionner Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg har en god idé til en app. Den vil være til nytte for mange syklister. Den kan også videreutvikles for andre bruksområder. Selve funksjonaliteten er enkel, men jeg har ikke programmert siden alt foregikk på stasjonære.

Tok forbindelse med en apputvikler. De skulle ha 500.000 for å utvikle appen. Dette er helt absurd. Det vil tilsvare en massiv timelønn, og står ikke i samsvar med prosjektet.

Er det noen av dere som har tanker / forslag rundt hvordan jeg kan få satt i gang apputviklingen? Tenkte å sjekke på reddit, eller tilsvarende, om jeg kunne finne noen programmerere der.

Re: Apputvikling [Re: j_pensionner] #2005324 03/09/2015 07:48
E
Extratyggis Offline
Fersking
Fersking
E
500.000 var kanskje litt i overkant. Men jeg tipper du må regne med rundt 100.000 om du skal ha en brukenes app som er integrert med diverse API osv.

Men det blir vanskelig å gjøre seg opp en mening om pris når du ikke har noen detaljer rundt applikasjonen.

Re: Apputvikling [Re: j_pensionner] #2005358 03/09/2015 08:55
anderfo Online
Besatt
Besatt
Hvis du har noen som helst erfaring med programmering ("fra stasjonære"), er det ihvertfall ikke så vanskelig å sette i gang med en Android-app på egenhånd (det hjelper mye hvis du har vært borti Java).

Da jeg lagde Silkeføre (skismøreapp for Android) sjekka jeg først noen "MyBringBack" tutorials på youtube, dvs jeg begynte med denne.
Etter å ha gått gjennom ca 10 slike videoer (tok en time eller to) brukte jeg cirka en kveld på å skrive selve appen. Og så noen flere timer for å oversette til flere språk (fra engelsk til norsk, svensk, italiensk). Nå har jeg ikke endra på appen siden høsten 2013, og egentlig er lite endret siden den ble lansert året før, men den funker fint ennå.

Re: Apputvikling [Re: anderfo] #2005460 03/09/2015 10:58
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: anderfo
Hvis du har noen som helst erfaring med programmering ("fra stasjonære"), er det ihvertfall ikke så vanskelig å sette i gang med en Android-app på egenhånd (det hjelper mye hvis du har vært borti Java).

Da jeg lagde Silkeføre (skismøreapp for Android) sjekka jeg først noen "MyBringBack" tutorials på youtube, dvs jeg begynte med denne.
Etter å ha gått gjennom ca 10 slike videoer (tok en time eller to) brukte jeg cirka en kveld på å skrive selve appen. Og så noen flere timer for å oversette til flere språk (fra engelsk til norsk, svensk, italiensk). Nå har jeg ikke endra på appen siden høsten 2013, og egentlig er lite endret siden den ble lansert året før, men den funker fint ennå.

En app som den du har lagd er ganske enkel, uten å virke fornærmende, så er det heller ikke en særlig pen app.

Men det spørs hva trådstarter ønsker seg. Snakk om en app for 500.000, så snakker vi ganske omfattende arbeid som sannsynligvis ikke bare inkluderer 1 person, men minst ett team på 3. Det kan også ha vært at du har spekket appen så grundig, at utviklerne har sett at det tar ganske lang tid å lage den.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Apputvikling [Re: polkaDOT] #2005490 03/09/2015 11:31
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: polkaDOT
En app som den du har lagd er ganske enkel, uten å virke fornærmende, så er det heller ikke en særlig pen app.

Absolutt, noe av poenget med den var å gjøre den så enkel som mulig - og jeg har lagt svært lite ressurser i å gjøre den pen. Om man trenger å legge inn mye ressurser er avhengig av hvilket resultat man ønsker, og hvor mange funksjoner man ønsker.
I mitt tilfelle holdt det (nesten) med et par if-setninger, mens hvis jeg hadde ønsket alskens tilkobling til værvarsling og kamera e.l. ville det blitt mye mer jobb og hadde krevd mer ressurser (tid).

Re: Apputvikling [Re: j_pensionner] #2005831 04/09/2015 06:32
Bishop007 Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg har en svoger der bor og arbejder i Ukraine, han har et lille hold af programører, vil tro at de kan klare opgaven i et noget andet prisniveau. Skriv en PM hvis jeg skal formidle kontakt.

Re: Apputvikling [Re: Extratyggis] #2005866 04/09/2015 07:21
j_pensionner Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: Extratyggis
500.000 var kanskje litt i overkant. Men jeg tipper du må regne med rundt 100.000 om du skal ha en brukenes app som er integrert med diverse API osv.

Men det blir vanskelig å gjøre seg opp en mening om pris når du ikke har noen detaljer rundt applikasjonen.

I know. Men det er vanskelig å gi detaljer på et åpent forum på nett; av hensyn til å beskytte idéen. Men grovt sett er grensesnitt tenkt veldig enkelt. Den vil bruke API fra Google Maps, og geofencing. Utover det vil den også være community based; brukerne kan selv legge inn enkelte data. Når appen er tatt i bruk og fått et marked, kan den også videreutvikles for å dekke andre områder enn det initielle (sykkel). Mye av dataene vil også, med brukers samtykke, være salgbare (bruker må selv huke av for hva som er private).

Quote:

Etter å ha gått gjennom ca 10 slike videoer (tok en time eller to) brukte jeg cirka en kveld på å skrive selve appen. Og så noen flere timer for å oversette til flere språk (fra engelsk til norsk, svensk, italiensk). Nå har jeg ikke endra på appen siden høsten 2013, og egentlig er lite endret siden den ble lansert året før, men den funker fint ennå

Java har jeg programmert i, men lite. Den programmeringen jeg gjorde var stort sett i assembly på Amiga. Så det er temmelig old skool. Jeg har også erfaring med HTML og CSS, men det hjelper trolig lite. Fikk dog et tips om at jeg kanskje kunne basere meg på HTML5. Altså ikke en app i tradisjonell forstand, men en nettside som er beregnet for mobil.

Quote:

Men det spørs hva trådstarter ønsker seg. Snakk om en app for 500.000, så snakker vi ganske omfattende arbeid som sannsynligvis ikke bare inkluderer 1 person, men minst ett team på 3. Det kan også ha vært at du har spekket appen så grundig, at utviklerne har sett at det tar ganske lang tid å lage den.

Appen jeg skal lage er også enkel. Men den krever nok mer en smøreappen Silkeføre. Den skal dog ha et pent brukergrensesnitt, men det lager jeg selv. De jeg har snakket med har nok tenkt seg et team som skal arbeide med oppgaven, men jeg er overbevist om at de gjør det vanskeligere enn det må være.

Re: Apputvikling [Re: j_pensionner] #2005978 04/09/2015 09:15
terjelo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Prøv www.upwork.com, eller en av de mange alternativene som finnes. Resultatet kan selvsagt bli svært varierende, avhengig av din evne til å styre utviklingen, samt et element av flaks/uflaks.

Re: Apputvikling [Re: j_pensionner] #2006013 04/09/2015 10:10
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Skal du utvikle en app hvor en del av tjenesten krever brukerregistrering og lagring av disse og deres data så vil prosjektet/appen din bli betydelig større enn om du kun lager en "dum" app som lever på egenhånd.

Det høres ut til at du er på vei til å lage en tjeneste, ikke kun en enkel app.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Apputvikling [Re: magnusc] #2006081 04/09/2015 12:08
j_pensionner Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: magnusc
Skal du utvikle en app hvor en del av tjenesten krever brukerregistrering og lagring av disse og deres data så vil prosjektet/appen din bli betydelig større enn om du kun lager en "dum" app som lever på egenhånd.

Det høres ut til at du er på vei til å lage en tjeneste, ikke kun en enkel app.

Det har du helt rett i. Det er en tjeneste mer enn en app. Brukeren skal ikke behøve å registrere seg, det er valgfritt, men ja, det er en tjeneste. Potensialet for kommersialisering er også ganske betydelig. Derfor håpet jeg egentlig å få med en utvikler mot en del av kaka.

Samtidig skal det ikke behøve at en lager en ny konto. Ser for meg integrasjon med Google. Dette fordi at tjenesten vil benytte en API fra Google.

Redigert av j_pensionner; 04/09/2015 12:09.

Moderator  support