|
|
Skotrekk
|
Re: Skotrekk
[Re: Rexenes]
17/09/2015 13:09
|
Rocambole
Medlem
|
Medlem
Glimrende muligheter denne uka for ekstremtesting av hva som funker i regn:-) Kom meg tørrskodd til jobb idag, til tross for 45 min. med syndeflod. Brukte vanlige landeveissko, for anledningen tapet med gaffa over de største ventilasjonshullene. Surret noen runder med gladpack rundt skoene og helt opp til undersiden av knærne. Mavic H2O-skotrekk over. Taping med gaffa på leggen i overlappingen skotrekk/gladpack og taping over glidelås i skotrekk. Overraskende komfortabelt! Å hoi! Nei.. jeg vil ha klær, sko etc som kan tres rett på. Ikke dille med all mulig mikkmakk for hver gang. Vurderer å sette cleats på en våtdrakt jeg kan henge på fast plass på badet. Om du vil være tørr er en våtdrakt det siste du vil ha. En tørrdrakt derimot.
|
|
|
17/09/2015 17:32
|
anderssb
Ringrev
|
Ringrev
Du får kjøpe disse og lime fast cleats under. Burde være ganske vanntett.
Redigert av anderssb; 17/09/2015 17:36.
|
|
|
17/09/2015 19:43
|
ScottScaleLTD
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Som bergenser er jeg ikke redd for å bli våt, kald derimot...
Så jeg velger skotrekk i tykk neopren og sealskinz sokker, når det er kaldt og tørt funker Shimano mw81 topp. An neopren skotrekk har jeg vært fornøyd med modeller fra Pearl Izumi, ellers så er tåladder fra Huub gull for oss triathleter som tvinges tidlig opp når vi skal kjøre langt.
T.
Lønn etter forbruk!
|
|
|
[Re: Cantona]
17/09/2015 20:26
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Kjøp dere neoprentrekk i str kano og trekk over. Artig å sykle hjem i dag, opp bakker forvandlet til elver og gjennom dumper forvandlet til små innsjøer. Samme opplevelse som til jobben. Fasterkatt holdt stand mot veggen av vann 4-5 kilometer, deretter brast demningene. Er i tvil om jeg vil kjøpe store skotrekk bare for de få dagene med ekstremvær i året der Fasterkatt må gi tapt. Kikket likevel rundt hos forhandlere i Oslo (XXL, Bull, G-Sport, Sykkeldelisk, Oslo Sportslager) og det eneste trekket jeg fant som gikk fint av og på mine Fasterkatt størrelse 44 var Gore Road Thermal i XXL (48-50), både p.g.a. størrelse og fordi trekket åpnes fullstendig bak og dermed enkelt kan trekkes av og på. Men prisen kr. 850 gjør det lite aktuelt. Noen som har tips om andre skotrekk i stooore størrelser som kan åpnes helt bak?
|
|
|
17/09/2015 20:53
|
DuffMcShank
Besatt
|
Besatt
Prøvd å impregnere skoene?
Create the problem and sell the solution
|
|
|
17/09/2015 21:26
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Ja, impregnert. Er godt fornøyd med skoene - de fungerer som regel utmerket i regn - men kommer ikke helt i mål i ekstremvær.
|
|
|
18/09/2015 05:35
|
Cantona
Ringrev
|
Ringrev
Jeg har 47-49 white-trekk utapå mine i 44.
Barberer legga:)
|
|
|
18/09/2015 07:10
|
Mastodon
Avhengig
|
Avhengig
Glimrende muligheter denne uka for ekstremtesting av hva som funker i regn:-) Kom meg tørrskodd til jobb idag, til tross for 45 min. med syndeflod. Brukte vanlige landeveissko, for anledningen tapet med gaffa over de største ventilasjonshullene. Surret noen runder med gladpack rundt skoene og helt opp til undersiden av knærne. Mavic H2O-skotrekk over. Taping med gaffa på leggen i overlappingen skotrekk/gladpack og taping over glidelås i skotrekk. Overraskende komfortabelt! Å hoi! Nei.. jeg vil ha klær, sko etc som kan tres rett på. Ikke dille med all mulig mikkmakk for hver gang. Vurderer å sette cleats på en våtdrakt jeg kan henge på fast plass på badet. Da tror jeg at du bør satse på neopren eller annet som holder deg varm selv om du er våt:-) Jeg er normalt tilhenger av vintersko i stedet for skotrekk, men ved ekstreme nedbørsmengder tror jeg ikke at man kommer utenom noen kreative ekstratiltak om målet er å holde seg tørr på føttene. Man blir våt med både vintersko og skotrekk om man ikke sørger for å forsegle hull og overganger hvor vann kan trenge inn. Fem minutter ekstra på å ta på seg "fottøy med tilbehør" var en god investering for meg, og for de som også er opptatt av estetikk i drittvær, kan jeg avsløre at gladpack ble overlappet og holdt på plass med Nanoflex løse knær, og det ble benyttet svart gaffa som går i ett med skotrekkene;-)
|
|
|
[Re: Mastodon]
18/09/2015 11:51
|
Rexenes
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Glimrende muligheter denne uka for ekstremtesting av hva som funker i regn:-) Kom meg tørrskodd til jobb idag, til tross for 45 min. med syndeflod. Brukte vanlige landeveissko, for anledningen tapet med gaffa over de største ventilasjonshullene. Surret noen runder med gladpack rundt skoene og helt opp til undersiden av knærne. Mavic H2O-skotrekk over. Taping med gaffa på leggen i overlappingen skotrekk/gladpack og taping over glidelås i skotrekk. Overraskende komfortabelt! Å hoi! Nei.. jeg vil ha klær, sko etc som kan tres rett på. Ikke dille med all mulig mikkmakk for hver gang. Vurderer å sette cleats på en våtdrakt jeg kan henge på fast plass på badet. Da tror jeg at du bør satse på neopren eller annet som holder deg varm selv om du er våt:-) Jeg er normalt tilhenger av vintersko i stedet for skotrekk, men ved ekstreme nedbørsmengder tror jeg ikke at man kommer utenom noen kreative ekstratiltak om målet er å holde seg tørr på føttene. Man blir våt med både vintersko og skotrekk om man ikke sørger for å forsegle hull og overganger hvor vann kan trenge inn. Fem minutter ekstra på å ta på seg "fottøy med tilbehør" var en god investering for meg, og for de som også er opptatt av estetikk i drittvær, kan jeg avsløre at gladpack ble overlappet og holdt på plass med Nanoflex løse knær, og det ble benyttet svart gaffa som går i ett med skotrekkene;-) Jepp! Trodde typisk våtdrakt var av neopren - mulig jeg er på jordet der.. Ang tiltak for å "tette helt", så er det jo det som er litt uforståelig for meg da. Hvis man ønsker å ha sko som er 100% vanntette, så må det vel kunne produseres direkte - ikke via egne gladpack-løsninger? Om man tar utgangspunkt i et par gummistøvler, og bare tilpasser de så det ikke renner inn vann ovenfra. Hadde nok blitt klam og våt inni uansett, men.. ikke mer enn med gladpack?
jeg vil bli som jesus, gå i hvite klær.
|
|
|
18/09/2015 12:37
|
Mastodon
Avhengig
|
Avhengig
Tja... 10-15 cm mansjett av lateks? Vet ikke hvor holdbart det hadde vært. Gamasjer eller regnbukse som overlapper skoene er nok en grei løsning for å tette, men det blir fort varmt og mye ekstra å drasse på i 10-12 grader, som det har vært her den siste uka. Jeg har syklet til jobb 4/5 dager denne uka, og mandagens tur med regnbukse var grusom, så jeg vet i hvert fall hva mitt valg blir neste gang det blir tilsvarende forhold;-)
|
|
|
|
|