Det er så mye grums i alt som heter synk / overføring med garmin at man bare resignerer. Som nevnt før, utrolig irriterende å tenke på at dette gikk (og skal gå) helt automatisk når jeg trykker stop og save på edgen i det jeg går av sykkelen. Og før jeg hadde fått den inn i boden, var turen opplastet på garmin connect. Jeg kunne slå av edgen og henge opp sykkelen. Så rusle inn i huset og nyte synet av en lang rekke KOM.
Den funker aldri på automatisk opplasting mot mobilen. Den fungerer stort sett på manuell synk (av hele driten). Men det tar laaaaang tid.
Da er det bedre å gjøre det helt manuelt med fysisk tilkobling til macen på stua. Stort sett funker det nå å bare koble den fysisk uten å måtte starte opp noe mer. Bare kjipern at på neste sykkeltur må jeg låse meg inn igjen og hente edgen som jeg glemte ved mac'en.
På jobb-pc'en får jeg alltid feilmelding, så der må jeg logge inn på garmin connect sine nettsider og starte manuell opplasting av filen fra edge.
Garmin må vel være verdens desiderte ener på selve utstyret og løsningen. Men så gir de så inni faens bæng i å løse de "små problemene" som ødelegger halve produktet. Det er for meg utrolig. Og dessverre helt i tråd med erfaringer på mine 2 tidligere garmin-produkter. De lanserer i praksis produkter som skulle vært klare for betatesting direkte til kundene. Og i tillegg driter de i feilmeldingene de mottar.
...men det skal nok mye til at det ikke blir garmin neste gang også.
Redigert av Rexenes; 10/09/2015 09:31.