Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Raleigh importør eller forhandler - noen som vet?

Raleigh importør eller forhandler - noen som vet? #2001289 25/08/2015 18:55
S
Sohoo Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Hei

Jeg har kikket litt rundt for å finne en ultimat grusracer eller sykkelkross for en som ikke er så ivrig på vedlikehold, og har kommet over Raleigh RXS 2016 modell. I tillegg til å se veldig bra ut har den spesifikasjoner jeg liker veldig godt.

Riktignok er det singlespeed med 142x12 bakaksel, men min plan er at Rohloff lanserer en løsning for dette på Eurobike i morgen slik at den få gir ICON_SMILE

Her er link til vidunderet:
http://www.raleighusa.com/bikes-open-road-cyclocross-rxs

Det jeg ikke har lykkes med finne ut av er om det er noen som importerer eller forhandler Raleigh i Norge, så det lurer jeg på om noen av dere vet. Jeg har heller ikke klart å bli klok på forskjellen på Raleigh i USA, og Raleigh i UK, er det samme firma med forskjellig produktutvalg?

Har googlet en del på dette, men får stort sett treff på bysykler og elsykler med retropreg.

Og om noen har evt har link til gode nettsider de kan anbefale som fører denne sykkelen takker jeg om dere vil dele ICON_SMILE

Sohoo

Re: Raleigh importør eller forhandler - noen som vet? [Re: Sohoo] #2004031 31/08/2015 19:59
S
Sohoo Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Ingen som vet? Også jeg som var så heldig at Rohloff innfridde som ønsket på Eurobike og all ting ...

Raleigh importør eller forhandler - noen som vet? [Re: Sohoo] #2004529 01/09/2015 20:29
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Skriv til Raleigh i USA eller i UK og spør ICON_WINK

Serviceinnstilt amerikanere svarer som regel lynraskt på alle spørsmål, selv fra forblåste/fjerne/eksotiske Norge. Jeg blir like imponert hver gang.

Og ja, Raleigh i USA, UK og Canada er samme selskap: http://www.raleigh.co.uk/Global/

Men tyske Raleigh som lager e-sykler er åpenbart noe annet.

Fine sykler!

Re: Raleigh importør eller forhandler - noen som vet? [Re: Sepeda] #2005149 02/09/2015 19:23
S
Sohoo Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Takk for svar, og hadde det bare vært så enkelt at serviceinnstilte amerikanere stod i kø for å svare ville alt vært fryd og gammen.

Men status på mine undersøkelser til nå er som følger:
- Finner ingen e-postadresse til Raleigh USA
- Har ikke fått svar på min henvendelse til Raleigh Canada
- Finner en e-postadresse på sidene til Raleigh UK, men der presiseres det at denne bare er for forhandlere, og at andre henvises til lokal forhandler
- Jeg har nå tatt kontakt med Raleigh UK på Facebook, så får vi se om det fører frem

Men kjenner jeg blir ganske skeptisk til å skulle handle fra en produsent som gjør seg så utilgjengelig for kundene. Så selv om sykkelen ser helt super ut, er det nok tvilsomt om det blir handel.

Sohoo

Re: Raleigh importør eller forhandler - noen som vet? [Re: Sohoo] #2005192 02/09/2015 20:32
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Ja, mange gode alternativer som er lettere tilgjengelig, spesielt siden du uansett ikke vil ha singlespeed ICON_SMILE

Re: Raleigh importør eller forhandler - noen som vet? [Re: Sohoo] #2007008 07/09/2015 09:35
Ratatosk Offline
Fersking
Fersking
Hør med Erik$ her på forumet. Jeg kjøpte Raleigh'en min brukt fra han. Muligens den ble bestilt fra England. Utrolig fin den 2016-modellen du linka til forresten.

Moderator  support, Valentino