Etter over 5 år på samme racer er det på tide med noe nytt, tror jeg.. Vurderer 2016-modellene med mekanisk DA som mest aktuell, men har ikke slått helt fra meg elektrisk Ultegra. Budsjettet er vel derfor mellom 30-40 000 pluss/minus. Skivebrems eller ikke diskuterer vi ikke her, har egen tråd for det..jeg drøyer nok skivebrems i et par år til...
Jeg har synset og google mye selv, men om noen vil synse litt med meg så hadde det vært interessant.
Canyon Ultimate CF SLX - venter i spenning på 2016-modellene som vel kommer om én uke eller to. Eneste "negative" slik jeg ser det er netthandel, i den grad det kan kalles negativt.
Cannondale Supersix Evo Hi-Mod Dura Ace 2. DA 1 føler jeg ikke er verdt den store prisforskjellen + at den nok er over mitt budsjett, kom gjerne med inspill her?! Hva er mest for pengene av disse to modellene? DA 1 kommer dog i en fin rødfarge, mens DA 2 er litt kjedelige, sort eller hvit.
Har og sett så vidt på Trek Emonda eller Madone. Både Cannondale og Trek kan kjøpes lokalt, noe som jeg ser på som en fordel.
Størrelse 189cm, inseam ca 93cm, sitter i dag på ca 82,5cm på en Giant TCR.
Har sammenlignet geometrien på de ulike i forhold til sykkelen jeg har nå. Jeg er ingen ekspert, men slik jeg ser det så må jeg nok ha XL om jeg går for Canyon? Supersix så er jeg litt mer usikker, men heller mest mot XL der óg. Tror L blir litt kort, samtidig som jeg kommer veeldig mye lavere, kanskje for lavt i forhold til hva jeg er vant til??
Hva er din høyde og benlengde, og hvilken str har du i Supersix eller Ultimate'n?
Re: Ny racer: Supersix, Ultimate CF SLX - str og synsing
[Re: Skoje]
#200302729/08/201515:20
Ultimate CF SLX 2016 er lansert, men ble ikke noe mer fristet av den grunn. Nokså kjedelig, ikke store forandringen fra i fjor. Gått opp i pris i tillegg.
Specialized Tarmac Pro Race virker ålreit, men da sprekker budsjettet
#200308329/08/201518:04
En Supersix Evo Himod (irritererende at de ikke klarte å kalle den nye rammen Evo 2 eller noe) skal du nok ha i str. 60, ja.
Jeg vil vel si at den Evo Himoden som gir mest for pengene er Ultegra-utgaven. Samme krank som DA 2, og så er den Cannondalegrønn. Penger til overs til gromt hjulsett og customisering blir det jo også.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
#200327730/08/201514:53
En Supersix Evo Himod (irritererende at de ikke klarte å kalle den nye rammen Evo 2 eller noe) skal du nok ha i str. 60, ja.
Jeg vil vel si at den Evo Himoden som gir mest for pengene er Ultegra-utgaven. Samme krank som DA 2, og så er den Cannondalegrønn. Penger til overs til gromt hjulsett og customisering blir det jo også.
60 altså...hmm..trodde kanskje 58 gikk greit. Noen som vet veil pris på Ultegrautgaven?
#200617404/09/201515:51
Har fått lånt meg en S-Works Venge i str 58 som jeg skal teste i 2-3t i morgen tenkte jeg.
En kjapp tur fram og tilbake i gata tilsier at str er midt i blinken. Merker at den litt kortere i overrøret. Jeg kunne nok også hatt et litt lenger stem og hatt det enda litt lavere, han jeg låner sykkelen av har 2cm med spacere.
Blir spennende med testtur i morgen
#200657205/09/201520:00
Er 187, inseam 92, sete 82. Trives godt på en supersix58. Har stem vendt opp for å ikke komme for lavt (ca. 8,5 cm sete-styre). Med stem vendt ned blir det minimum 10 cm, Hadde supersix 60 før. Dette var litt mer retningsstabil (fin i rulla), men samtidig litt mindre kvikk. supersix 58 føles kvikkere og mer kompakt i bakker.
#200683106/09/201518:59
Høres ut som 58 er str min i Supersix óg! Om jeg har forstått det rett så er det ikke mulig å kjøpe kun ramme? Kunne tenkt meg elektrisk Ultegra tror jeg, ser den ikke blir levert med det...
Fikk 3t på Venge i dag, str 58. Midt i blinken den, satt litt oppreist, men var som sagt 2cm med spacere under stem + at det var 110mm (kunne fint fjernet noen spacere og hatt 120mm stem).
#200694407/09/201507:31
Høres ut som 58 er str min i Supersix óg! Om jeg har forstått det rett så er det ikke mulig å kjøpe kun ramme? Kunne tenkt meg elektrisk Ultegra tror jeg, ser den ikke blir levert med det...
Fikk 3t på Venge i dag, str 58. Midt i blinken den, satt litt oppreist, men var som sagt 2cm med spacere under stem + at det var 110mm (kunne fint fjernet noen spacere og hatt 120mm stem).
Om det ikke er offisielt mulig å kjøpe løs ramme så er det jo sikkert mulig etter hvert. Importører sitter vel på noen reserverammer osv. som de selger etter hvert, men det er sikkert ikke kjempelett og det tar sikkert litt tid siden det er ny modell... Spørsmålet er jo også om det lønner seg siden rammene "veil." koster +20K og man får komplette sykler til ikke alt for mye mer...
Er det noen grunn til at det er Canyon og Cannondale du har landet på? Det er finfine sykler det, men det er jo også noen andre merker som trigger kjøpslysten hos meg: Cervel R3/R5, Bianchi Oltre XR2 (vanskelig å få tak i i celeste), Trek Emoda og denne Domane ramma, Ridley Helium...
#200701907/09/201509:56
Har vel egentlig ikke landet på noe, men Canyon og Cannondale var de mest aktuelle. Nå er det nå en gang slik at jeg ombestemmer med annenhver dag omtrent Canyon har jeg slått litt fra meg egentlig..
Har sett på R5, er en Trek Emonda SLR 8 på bruktmarkedet som er midt i blinken. En Tarmac er vel det som egentlig frister aller mest...i hvert fall har det vært det de siste dagene. Heldigvis er det å se på mye forskjellig og prøve å bestemme seg litt av moroa.