Mine rolige turer er rolig og lette, men mulig de harde har vært for lange og harde og har vel syklet ca 150 mil lenger i år. Kjørte samme opplegget i fjor og har aldri vært i bedre form, men mulig det har blitt for mye.
Høres litt ut som det samme jeg opplever til og fra gjennom en sesong. Jeg trener også relativt mye hardt og langt. Da blir sone 1 turene (som det også er mange av) ikke "hvile" nok til å hente seg inn.
Fikk en ufrivillig 3 dagers uten trening midt oppe i en sånn sake - ga meg en skikkelig aha opplevelse. Hvile er viktig, enda viktigere enn jeg trodde.
Forsøk med to dager uten sykkel (jeg synes 3 ble for mye psykisk)
Klem så til skikkelig, kjør gjerne 5x4 eller noe slikt + 20 rolig oppvarming og 20 min rolig nedsykling. Pass på at sone 1 turene dine ikke blir alt for lange inn mot Birken (hvis du sykler mye altså) Legg heller 1 langtur inn, er du som meg, så legg inn litt fartslek i den turen - men pass altså på å hvile nok (sove nok også)
Du høres sliten ut, ikke noe annet. Da blir beina "råtne" - men det positive er at de henter seg igjen raskt om du tør å hvile litt.
Du taper absolutt ikke noe form på å unne det 2 hviledager - bare så det er sagt.