Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 4 1 2 3 4

Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: JonAre] #2002197 27/08/2015 10:50
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: JonAre
Ikke glem at den gamle modellen også blir mindre attraktiv på bruktmarkedet også, slik at du får mindre penger igjen for den når du selger. Det er godt mulig at den gamle modellen totalt sett blir dyrere enn den nye.

Dette er et veldig godt poeng. Og muligens slår det faktisk ut i enda større grad når du selger enn når du kjøper.

Det er jo alltid slik at hva som er godt bilkjøp vet man aldri før man selger bilen igjen. Først da vet man kjøpsprisen, vedlikeholdsprisen og salgsprisen.

Bilhold er jo ganske kostbart. 10-20 000 pluss/minus i kjøp, er ikke så mye fra/til hvis man sprer det utover de 3-4 årene man har bilen og alle de andre utgiftene (og verditap) i løpet av de årene. (Litt annerledes hvis man kjøper seg en bil til under 100 00, men det er jo ikke planen her.)

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: JonAre] #2002207 27/08/2015 10:57
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Ikke glem at den gamle modellen også blir mindre attraktiv på bruktmarkedet også, slik at du får mindre penger igjen for den når du selger. Det er godt mulig at den gamle modellen totalt sett blir dyrere enn den nye.

Glemte å spesifisere at jeg planlegger å kjøpe den gamle modellen brukt - jeg er altså nysgjerrig på om prisen på brukte s-maxer også vil gå noe ned når den nye er i salg for fullt.

Dvs at jeg håper på både "ut av butikken"-verditapet og "ny modell har kommet"-verditapet har slått til, og totalt sett gjør dette rimeligere.

Har ikke økonomi til å kjøpe en ny s-max, og jeg er absolutt forberedt på at en gammel s-max vil ha mindre bruktverdi enn den nye modellen - men da snakker vi trolig minst 5 år fram i tid.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: simson] #2002214 27/08/2015 11:08
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: simson

Glemte å spesifisere at jeg planlegger å kjøpe den gamle modellen brukt - jeg er altså nysgjerrig på om prisen på brukte s-maxer også vil gå noe ned når den nye er i salg for fullt.

Dvs at jeg håper på både "ut av butikken"-verditapet og "ny modell har kommet"-verditapet har slått til, og totalt sett gjør dette rimeligere.

Har ikke økonomi til å kjøpe en ny s-max, og jeg er absolutt forberedt på at en gammel s-max vil ha mindre bruktverdi enn den nye modellen - men da snakker vi trolig minst 5 år fram i tid.

Jeg antok at du hadde tenkt å kjøpe brukt, ja.
Men gammel-modell-prisfallet slår like gjerne hardere ut om noen år, når bruktbilkjøperne kan velge mellom 4 år gammel ny modell eller 5 år gammel gammel modell.

Å kjøpe utgående modell ny i butikk derimot, kan ofte være blant de aller beste bilkjøpene du kan gjøre. Her går det an å få både 10 % og mer i rabatt, mens ved vanlig nybilkjøp er det meste av rabatt knyttet til utstyrspakker.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: anonym22] #2002217 27/08/2015 11:14
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: anonymous22

Jeg antok at du hadde tenkt å kjøpe brukt, ja.
Men gammel-modell-prisfallet slår like gjerne hardere ut om noen år, når bruktbilkjøperne kan velge mellom 4 år gammel ny modell eller 5 år gammel gammel modell.

Å kjøpe utgående modell ny i butikk derimot, kan ofte være blant de aller beste bilkjøpene du kan gjøre. Her går det an å få både 10 % og mer i rabatt, mens ved vanlig nybilkjøp er det meste av rabatt knyttet til utstyrspakker.

Ser den.
Dessverre ligger ny gammel-modell fortsatt minst 100 000 over mitt tighte budsjett (pga byggeprosjekt hus, så ikke noe ekstra å ta av) for brukt gammel-modell.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: anonym22] #2002704 28/08/2015 11:41
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Angående S-max (som trådstarter sier er uaktuell, men som likevel har blitt diskutert endel):

Ingen her har hittil nevnt at:
* takstativet på denne er ganske slitsomt å sette på (tar 20-30 minutter avhengig av hvor flaks man har med å treffe skruehullene, hvis man i det hele tatt klarer det...)
* takstativet i Ford- eller Thuleversjon blir ekstremt høyt (ingen under 185 cm vil kunne nå behagelig opp til et sykkelstativ plassert på et slikt takstativ) - ikke bare fordi bilen er høy, men fordi stativet svever minst 20 cm over taket.
* den finnes ikke med rails (hva nå det er på norsk) eller andre muligheter for å få satt på et enkelt, lavtbyggende stativ.
* de samme problemene gjelder forsåvidt også takboks/skiboks og innfesting av den. Bare enda mer slitsomt enn takstativ, og man må enten ha en garasje/carport med heisesystem, eller så må man være 3-4 personer for å sette den på uten å skade lakken e.l.

Jeg har ikke en slik bil selv, men foreldrene mine har en, og de trenger hjelp fra meg for å få satt på takstativ eller skiboks. Samt at vi må ha ei kasse å stå på for å få satt sykkel på taket av den, eller legge ski i skiboksen.
Kanskje nye S-max har en mer fornuftig løsning?

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #2002719 28/08/2015 12:08
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Möjligt att detta tagits opp i tråden... men varför är det så få bilar som har skyvedörrar? Vi köpte en bil med skyvedörar back för ett tag sedan och det är ju väldigt praktiskt, framförallt när man har barn där bak. Varför har inte för exempel s-max skyvedörrar?

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: fredriks] #2002723 28/08/2015 12:13
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: fredriks
Möjligt att detta tagits opp i tråden... men varför är det så få bilar som har skyvedörrar? Vi köpte en bil med skyvedörar back för ett tag sedan och det är ju väldigt praktiskt, framförallt när man har barn där bak. Varför har inte för exempel s-max skyvedörrar?

S-max er vel ikke nok kassebil, skråner ned litt bak?

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: fredriks] #2002732 28/08/2015 12:23
HCO Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: fredriks
Varför är det så få bilar som har skyvedörrar?

* Vekt
* Pris
* Rust

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: HCO] #2003355 30/08/2015 19:04
K
kennyo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Har vært på reisefot siden sist så det har blitt så som så med datatid. Siden sist har vi sett litt nærmere på Prius. Det viser seg at den er blitt oppgradert i år, med bl.a. et godt løft av interiøret. Vi har fortsatt ikke testet om den er stor nok, men jeg må innrømme at jeg, uten å ha prøvekjørt den, ble litt mer positiv til den nå. Ikke mye plastskrammel igjen der nei, og jaggu satt jeg ikke godt i den også. Må fortsatt ofre 2-soners klimaanlegg dog.

Personlig er V70 min favoritt så langt, men det skal testes og måles videre ICON_SMILE

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: anderfo] #2003426 30/08/2015 21:23
B
bhrsrk Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sitat: anderfo

Kanskje nye S-max har en mer fornuftig løsning?

Nye S-Max har lave rails (uten åpning under), samme type som Mondeo har nå.
Du ser dem f.eks på http://www.dinside.no/933522/test-naa-har-ford-s-max-blitt-ny

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #2003666 31/08/2015 10:09
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
Kjente (RIP) en taxisjåfør som måtte kjøre Toyota Prius. Han virket oppriktig deprimert over dette, den tok i fra han all glede ved å kjøre bil sa han. Man skal ikke se bort i fra av at det at han måtte kjøre Prius faktisk reduserte hans levetid. Ikke gå i samme fella.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: Marøder] #2004032 31/08/2015 19:59
K
kennyo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Nå er det jo veldig subjektivt hva man liker å kjøre, og det ruller jo massevis av Priuser med taxiskilt på, så så elendige kan de vel ikke være. Personlig vil jeg kjenne minst mulig til veien under bilen, og foretrekker derfor komfortable biler fremfor sportslige. Jeg kan godt tenke meg at en BMW-entusiast er totalt uforstående til det, men folk er forskjellige. Jeg har fortsatt ikke prøvd Prius, men møter den med et åpent sinn, ikke minst etter at den har blitt mye mindre "plastikkbil" i interiøret nå. Vet at de to andre som skal bruke bilen er veldig "pro-Toyota", men jeg håper at de i det minste er villige til å prøve andre også. Det skal være først og fremst en bruksgjenstand, men det gjør selvsagt ikke noe om den er god å kjøre ICON_SMILE Til syvende og sist er det et kompromiss mellom bruksbehov, kjørekomfort og økonomi som avgjør. Kulhetsfaktoren er helt uten betydning.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: anderfo] #2004066 31/08/2015 21:13
terjelo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Angående S-max (som trådstarter sier er uaktuell, men som likevel har blitt diskutert endel):

* takstativet på denne er ganske slitsomt å sette på (tar 20-30 minutter avhengig av hvor flaks man har med å treffe skruehullene, hvis man i det hele tatt klarer det...)
* takstativet i Ford- eller Thuleversjon blir ekstremt høyt (ingen under 185 cm vil kunne nå behagelig opp til et sykkelstativ plassert på et slikt takstativ) - ikke bare fordi bilen er høy, men fordi stativet svever minst 20 cm over taket.
* den finnes ikke med rails (hva nå det er på norsk) eller andre muligheter for å få satt på et enkelt, lavtbyggende stativ.

Det er riktig at festeanordningene er noe dritt, og også at avstanden mellom festepunktene er kortere enn den burde være. Men Thule leverer festebraketter som bygger lite i høyden (<10cm). Thule 753 funker, mer info her:

http://fordfreak.sosforum.net/t70-skiboks-som-tar-seg-bra-ut

Erfaringene kan tyde på at disse også fungerer med panoramatak, selv om det ikke anbefales.

Og nye S-max har heldigvis en smartere løsning.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #2004124 01/09/2015 07:09
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
Da ville jeg tatt en prat med en av disse taxi sjåførene som kjører Prius for å høre hva deres erfaringer er. Ofte eier ikke sjåførene taxien de kjører... Det kan godt hende at det er lite feil og god økonomi å eie en Prius.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: terjelo] #2004189 01/09/2015 09:32
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Sitat: terjelo

Det er riktig at festeanordningene er noe dritt, og også at avstanden mellom festepunktene er kortere enn den burde være. Men Thule leverer festebraketter som bygger lite i høyden (<10cm). Thule 753 funker, mer info her:

Erfaringene kan tyde på at disse også fungerer med panoramatak, selv om det ikke anbefales.

Takk for tips, som jeg skal videreformidle!

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #2005940 04/09/2015 08:32
shakudu Offline
Entusiast
Entusiast
+1 til Peugeot 5008 fra meg.

Vi kjøpte en i sommer og kunne ikke vært mer fornøyd.
La alt flatt bortsett fra førersetet og brukte den som microbobil under birken. Sykkel og alt inne i bilen ICON_SMILE

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: anderfo] #2006138 04/09/2015 13:53
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Sitat: terjelo

Takk for tips, som jeg skal videreformidle!

Oppfølging: Takstativet deres er fra Ford. Det er godt mulig at et av alternativene fra Thule kan være litt bedre, og da mener jeg både at de kan være enklere å sette på og at de bygger mindre (særlig 753-versjonen).

Men nå har det dessverre dukket opp et annet problem - panoramataket deres er sprukket, og visstnok dekkes det verken av garanti eller forsikring/glassforsikring (selv med originalt Ford-takstativ). Doh!

Etter å ha lest litt rundt omkring får jeg inntrykk av at sprukket panoramatak er et ganske vanlig problem (!) på S-max, og at det er en av grunnene til at Thule 753 ikke anbefales av produsenten, men problemet ser jo egentlig ut til (ihvertfall fra det jeg har lest) å gjelde alle typer takstativ...

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: anderfo] #2006290 04/09/2015 20:31
K
kennyo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Oppdatering: Vi har sett nærmere på Zafira. Bilen virker å være veldig praktisk og romslig, men vi avventer prøvekjøring foreløpig. Vi er litt i tvil om at den er det ratte valget av to grunner: 1. Forventet verditap. Dog kan dette kompenserers litt for med å gå for en "nesten ny". 2. Forbruk/utslipp. Den har ikke særlig imponerende tall for å være i 2015.

Så har vi foretatt prøvekjørig av Prius+. Lave forventninger er aldri en ulempe. Dette var toppmodellen, og jeg syns ærlig talt den er helt grei. Ikke mer, men heller ikke mindre. Påtrengende motorstøy ved hard akselerasjon, som alltid på japanske biler noen cm for korte sitteputer og så savner jeg 2-soners klimaanlegg. Men ellers er dette en bil vi fint kan leve med. Den har (så vidt) stor nok plass, trinnløs automat er jo herlig, fjæringskomforten sånn på det jevne, men grei nok. Jeg syns bremsefunksjonen i nedoverbakkene var litt for snill, slik at man nok må bruke fotbremsen en god del med fullastet bil ned fra fjelloverganger. Det blir sjelden et tema for oss, men er greit å være obs på. Den når ikke V70 til knærne på kjørekomfort, men veier opp med å være mer fleksibel i det daglige. Og så er den gunstigere priset.

Outlander er sjekket, den var for smal i baksetet og utgår.

Avventer ankomst av den nye Superb stasjonsvogn, og så seiler den nye Touran plutselig opp som en outsider. Også den ankommer butikkene i oktober. 2-serie Grand Tourer skal også sjekkes nærmere.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: anderfo] #2006310 04/09/2015 21:55
terjelo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Etter å ha lest litt rundt omkring får jeg inntrykk av at sprukket panoramatak er et ganske vanlig problem (!) på S-max, og at det er en av grunnene til at Thule 753 ikke anbefales av produsenten, men problemet ser jo egentlig ut til (ihvertfall fra det jeg har lest) å gjelde alle typer takstativ...

Kjipt. Jeg har tolket dette likedan, og når jeg ser hvordan Thule 753 ligger på mitt eget panoramatak, kan jeg ikke fatte at dette skal kunne øke risikoen på noen måte. Men at panoramataket på S-max kan være utsatt for sprekker stemmer nok, selv om jeg ikke aner omfanget av problemet. Kan jo også henge sammen med vridningskreftene man får med en skiboks i alle typer takstativ, jeg aner ikke. At forsikringen ikke dekker glasskade i taket er dessverre standard praksis, såvidt jeg har skjønt. Men hvis garantien til Ford heller ikke dekker det, uansett takstativ, kan jeg jo ikke helt skjønne hva man egentlig taper på å bruke et "ikke anbefalt" takstativ?

Her er for øvrig et annet lavtbyggende alternativ (som trolig får takene like mye til å sprekke som alle andre):

http://www.autoload.no/butikk/finn-ditt-takstativ/ford/s-max-2006

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: terjelo] #2006334 05/09/2015 06:34
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Er takstativ og glasstak et kjent problem??
Har selv en ny 308SW nå med glasstak. Denne har lave rails, som jeg har festet Thule stativ på.
Har ikke sjekket egen forsikring, men har bare skjønt at dette er potensiell utgiftsbombe...

Bør takstativ revurderes i det store og det hele på biler med glasstak?

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #2007343 07/09/2015 20:00
G
glsollid Offline
Avhengig
Avhengig
G
Tesla Model S? Kan ikke se at den bommer på noen av punktene du har listet opp sett bort fra at det ikke er en bensinbil.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #2007377 07/09/2015 20:43
D
daktari Offline
Ringrev
Ringrev
D
Ta en ny titt på nyeste Grand Picasso. Myk og bunnløs fjæring. Stillegående. Prius og gamle Superb og Octavia har en mer kortvandret følelse.
Har hatt vår i 1.5 år. Hakket mer komfortabel enn 5008en vi hadde før. Denne var noe dypere i bagasjerommet enn C4GP men siste har mye større bakseteplass. Du slipper også transmisjonstunell på disse.
En kamerat fikk nettopp sin siste generasjon s-max. Denne er 2-3 cm bredere i baksetet enn C4GP. Bagasjerom forøvrig likt avhengig av hvordan du stiller setene. Forden har noe lenger seteputer men forøvrig vanskelig å sammenligne siden den hadde el-seter.
Jeg synes begge de franske har vært veldig gode kjørebiler med en smidig antisladd på vinteren. PS har eid en IS200 og en chippa A6 quattro men nå er det plass og komfort som gjelder.

Lykkelig på sti i mer enn 25 år!
Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: daktari] #2007429 08/09/2015 05:39
K
kennyo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Hadde Teslaen kommet med større og mer praktisk bagasjerom kunne den vært aktuell, rett nok som brukt pga pris. Det blir litt vel krøkkete med hundebur baki der nå.

Crand Picasso står på prøvekjøringslista vår, den er absolutt en aktuell kandidat. Imponerende lavt forbruk på en såpass stor bil.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #2007473 08/09/2015 07:19
P
prøver Offline
Avhengig
Avhengig
P
Apropos Tesla. Jeg har en selv så mulig det er litt inhabilt, men jeg har også montert diverse stæsj i over 100 Model S og har derfor truffet på all slags eiere og bruksmønster.

Hundebur ser ut til å gå helt fint. Spørs selvfølgelig på hundens størrelse. Ideelt er det kanskje ikke i forhold til en «firkantet» stasjonsvogn.

Glem heller ikke at om du dropper bilene med AWD, altså «D» modellene, så har du svært god plass til bagasje foran også.

Drivlinjen er i hvert fall på en annen planet enn en bensin/diesel.

Redigert av prøver; 08/09/2015 07:20.

Scott Foil Premium
Scott Scale 30
Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: prøver] #2007491 08/09/2015 07:49
K
kennyo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Buret er såpass stort at vi trenger "firkantet" bagasjerom desverre. Dessuten kjører vi rett som det er på store kolli. Joda, vi kan låne andre biler til akkurat det, men det er jo greit åvære selvhjulpen.

I en annen livssituasjon hadde vi nok ikke hatt en eneste fossilbil på tunet. Vi kommer nok dit en dag, men enn så lenge må vi vente noen år.

Redigert av kennyo; 08/09/2015 07:49.
Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #2007783 08/09/2015 14:52
G
glsollid Offline
Avhengig
Avhengig
G
Jeg har hatt både Suv og stasjonsvogn. hhv 5 serie bmw og en lexua rx400h. Aldri opplevd og ha bedre bagasjeplass enn det jeg har i teslaen nå. Det kommer hundebur som er spesiallaget til Model S så det bør ikke være noe problem. Som prøver sier også så har du god bagasjeplass foran om du dropper Dual Drive.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: glsollid] #2007861 08/09/2015 18:58
K
kennyo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Med de to du har hatt fra før er jo ikke det så rart. Rett nok er vel 5-serie ganske romslig, men Lexusen er jo bitteliten baki. Har en bekjent med Tesla, så jeg har prøvd både bakseter og sett bagasjerom. Det er først og fremst utformingen av bagasjerommet som ikke passer oss. Vi har en relativt stor hund som trenger ditto bur, og det må kunne lastes kolli av volum/form som vaskemaskin etc. rett inn i bagasjerommet, rett nok ikke samtidig med hundebur der. V70 (og kanskje Superb, skal sjekke når den kommer) er de enste nye bilene som ikke er MPV'er som dette går i, og som også oppfyller de andre kravene. Men skulle det dukke opp en Tesla i fremtiden som passer oss, skal vi gjerne vurdere en ICON_SMILE

Siste nytt: Prøvekjøring av GC4P er bestilt.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #2008710 10/09/2015 15:51
K
kennyo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Oppdatering. Har nå prøvekjørt Grand C4 Picasso. Med vilje tok vi en med "dårligere" motor og girkasse enn den som evt. er aktuell. Så vi kjørte med 1,6 HDi, 115hk og EMG-kasse. Skjønner godt at folk sier man må venne seg til den girkassen, for på prøveturen fikk jeg den liksom aldri helt til. Men at den funker fint når man har lært den å kjenne tror jeg så gjerne. Uansett ikke et aktuelt tema, da vi sannsynligvis går for manuell om vi lander på denne bilen. Ingen tvil om at denne bilen kjører bedre enn Prius. God fjæring og demping, uten at den krenger noe særlig i svingene. Godt støyisolert, og setene er det bare Volvo som har klart å toppe hittil. Mange smarte løsninger, fleksibel, romslig og praktisk. Masse utstyr inkludert i prisen. Og der Prius kun har 1-sones klimaanlegg på topputgaven, har Picassoen intet mindre enn 3-soner alt på mellomste nivå. Joda, vi likte denne bilen. Det som taler i mot er et høyere forventet verditap og at den ikke kommer som hybrid. Dog veier det litt opp at bensinmotoren er svært effektiv og har lavere forbruk enn Prius på langkjøring.

Men V70 syns jeg fortsatt er hakket bedre å kjøre ICON_WINK

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #2008711 10/09/2015 15:57
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Jeg blir litt nysgjerrig på hvorfor Passat GTE tydeligvis ikke er med i vurderingen. Stor plass, plug-in hybrid og 218hk. Leveringstiden kan selvsagt være utfordrende.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: JonAre] #2008714 10/09/2015 16:07
K
kennyo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Først og fremst fordi den sprenger budsjettet. Dernest regner jeg med den, som de fleste andre stasjonsvogner, blir for smal i baksetet. Dette har vi rett nok ikke sjekket, men hittil er det kun V70 som klarer kravet vårt til bakseteplass av stasjonsvognene. Og det så vidt... Tid er ikke noe problem, dette må være på det eneste området vi har nok av akkurat det ;D

Redigert av kennyo; 10/09/2015 16:08.
Side 3 av 4 1 2 3 4

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå