Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 4 1 2 3 4

Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort

Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort #1996400 16/08/2015 18:06
K
kennyo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Endringer i familiesituasjonen gjør at vi vurderer å gjøre noe med bilparken. Vi kommer sannsynligvis til å gå fra 2 fossilbiler og 1 elbil til 1 fossilbil og 1 elbil. Elbilen er relativt ny, så den er i boks. Men så var det den andre da. Krav:

-Bensin eller bensinhybrid (gjerne ladbar).
-2 eller helst 3 isofixseter bak.
-Plass til 2 barneseter og en stor voksen bak, og alle skal kunne ha det komfortabelt på langkjøring.
-Plass til hundebur og mye bagasje i bagasjerommet.
-Bagasjerom med flatt gulv som kan lastes rett inn (altså ingen terskel)
-Effektiv motor som drar godt uten for høye utslipp.
-Minst 2-soners klimaanlegg
-God fjæringskomfort
-Max 400.000,- (Kan gå opp litt hvis drømmebilen dukker opp)

Så har han som skal ha eierskapet til bilen av en eller annen merkelig grunn sagt at Ford er uaktuelt, så da utgår Mondeo, Galaxy og S-max frown

Mine tanker er da:

-Skoda Superb
-VW Sharan
-Citroën Grand C4 Picasso
-Opel Zafira
-Peugeot 5008

Andre alternativer? Jeg liker godt Superb selv, men lurer på om den har bredde nok i baksetet og om den har terskel i bagasjerommet. Ulempe med skrå bakluke, men hundebur kan bestilles på mål så det går nok greit. Ser for meg 1,4 TSI 150hk som et greit motoralternativ.

Fyr løs!

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #1996412 16/08/2015 18:23
RaymondJ Offline
Veteran
Veteran
Misubishi Outlander hybrid?

Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: RaymondJ] #1996413 16/08/2015 18:26
K
kennyo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Et godt tips, men jeg tror den blir for smal i baksetet. Skal sjekke den nærmere ICON_SMILE

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #1996415 16/08/2015 18:35
terjelo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Du tabber deg ut ved å diskvalifisere det beste alternativet. Men det er ditt valg å ta.

Sharan og Superb er de beste av en liste med dårlige valg. Sharan er komfort- og plassalternativet, Superb vet jeg ikke hva jeg skal kalle annet enn traust, pålitelig og veldig kjedelig.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #1996416 16/08/2015 18:35
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Tre isofixfester er det vel bare MPVer som har.
Volvo V70 er vel stasjonsvognen med bredest baksete.
https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/plass-til-tre-barnestoler/

Jeg foreslår BMW 2-serie Gran Tourer.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: terjelo] #1996428 16/08/2015 18:54
K
kennyo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Sitat: terjelo
Du tabber deg ut ved å diskvalifisere det beste alternativet. Men det er ditt valg å ta.

Sharan og Superb er de beste av en liste med dårlige valg. Sharan er komfort- og plassalternativet, Superb vet jeg ikke hva jeg skal kalle annet enn traust, pålitelig og veldig kjedelig.

Ikke jeg som velger Ford bort, det er han som skal eie den. Kort fortalt er endringen i familien slik at vi har mistet et familiemedlem i bopel B og det snart kommer et nytt hos oss i bopel A. Vi vil kutte ned til 1 bil (EL) mens han i bopel B vil bytte ut sin gamle dieselsluker slik at vi kan ha en moderne fellesbil til turer og diverse bruk.

Det er ikke noe mer fornuft i avgjørelsen om at det ikke skal være Ford enn det vanlige "evig eies kun et dårlig rykte"-retorikken. Det er uansett en avgjørelse jeg ikke kan påvirke. Trur eg ICON_WINK

Disse bilene er uansett ikke noe vi vurderer for å få en kul og spenstig bil. Den skal dekke behovene våre, that's it.

Nå kan jeg legge til at jeg har i dag en C5 med hydraulikkfjæring som skal byttes ut (begynner å dra på åra, og ingen av oss kan skru) sammen med bilen til han i bopel B. Å kjøre biler uten hydraulikkfjæring syns jeg egentlig ikke noe særlig om (så utrolig harde!), men Superb overrasket meg faktisk positivt. Men mener du Sharan er enda mer komfortabel?

V70 blir nevnt her, men jeg tror den blir for trang. Kan evt. sjekkes nærmere ICON_SMILE

Redigert av kennyo; 16/08/2015 18:55.
Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: anonym22] #1996436 16/08/2015 19:00
K
kennyo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Sitat: anonymous22
Tre isofixfester er det vel bare MPVer som har.
Volvo V70 er vel stasjonsvognen med bredest baksete.
https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/plass-til-tre-barnestoler/

Jeg foreslår BMW 2-serie Gran Tourer.

BMW'en så faktisk ikke så verst ut! Frykter fjæringskomforten, men legger den til på lista. Takk ICON_SMILE

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #1996451 16/08/2015 19:09
?
åneidu Offline
Entusiast
Entusiast
?
Det er synd å si det. Men for en aktiv famile er det overlegne en Ford S-max.

Måtte krype til korset selv etter å ha hatt en BMW 520 stv i flere år og trodde den var "stor"

Det er rett og slett såpass med plass at fra å gå fra å lure på om det er plass så går det sport i å se om alt får plass under bagasjeromstrekket.

Plass til tre seter i bredden bak, justarbar rygg og posisjon på baksetene. Med 2 stk kolosser av noen barneseter i baksetet kan fortsatt både mor og far sitte komertabelt i hvert sitt sete foran.
God å kjør er den også med den ser døll ut. Det er til å leve med

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: åneidu] #1996461 16/08/2015 19:16
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: åneidu
Det er synd å si det. Men for en aktiv famile er det overlegne en Ford S-max.

Måtte krype til korset selv etter å ha hatt en BMW 520 stv i flere år og trodde den var "stor"

Det er rett og slett såpass med plass at fra å gå fra å lure på om det er plass så går det sport i å se om alt får plass under bagasjeromstrekket.

Plass til tre seter i bredden bak, justarbar rygg og posisjon på baksetene. Med 2 stk kolosser av noen barneseter i baksetet kan fortsatt både mor og far sitte komertabelt i hvert sitt sete foran.
God å kjør er den også med den ser døll ut. Det er til å leve med

Du bør også vurdere en 2-serie Gran Tourer :-)
Ikke like stor som S-Max. Men det er BMW.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #1996463 16/08/2015 19:17
terjelo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Quote:

Nå kan jeg legge til at jeg har i dag en C5 med hydraulikkfjæring som skal byttes ut (begynner å dra på åra, og ingen av oss kan skru) sammen med bilen til han i bopel B. Å kjøre biler uten hydraulikkfjæring syns jeg egentlig ikke noe særlig om (så utrolig harde!), men Superb overrasket meg faktisk positivt. Men mener du Sharan er enda mer komfortabel?

Absolutt. Litt på fjæringskomfort, men mest pga. ting som støynivå og lyd- og luftforhold i kupeen. Etter et par år med flerbruksbil er den største positive overraskelsen hvor mye bedre baksetepassasjerene trives på langtur fordi de får større vinduer og mer luft rundt seg. Mange nye stasjonsvogner er jo som å sitte i en beltevogn og se ut av trange skyteskår for de i baksetet.

Om dette er viktig avhenger jo helt av tiltenkt bruk, men det hørtes slik ut. BMW'en ser fin ut, men blir vel dyrere enn ønsket? Andre alternativer er Mazda5 (traust, støyer, men praktisk) eller Renault Grand Scenic (denne overrasket meg positivt, dog ut fra lave forventninger). Eller kjøp en SUV og få helt andre kvaliteter og problemer.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: terjelo] #1996472 16/08/2015 19:25
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
BMW'en ser fin ut, men blir vel dyrere enn ønsket?

218i (136 HK) kr 368 000.

Klart, med BMW er jo det meste ekstrautstyr. Men han var jo villig til å gå litt opp.
Ingen ender vel opp med å kjøpe noe til det de sier er max? ;-)

Jeg vurderer å få få et barn til så jeg kan kjøpe denne (da 220d xDrive , riktignok).

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: terjelo] #1996500 16/08/2015 19:43
K
kennyo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Quote:

Absolutt. Litt på fjæringskomfort, men mest pga. ting som støynivå og lyd- og luftforhold i kupeen. Etter et par år med flerbruksbil er den største positive overraskelsen hvor mye bedre baksetepassasjerene trives på langtur fordi de får større vinduer og mer luft rundt seg. Mange nye stasjonsvogner er jo som å sitte i en beltevogn og se ut av trange skyteskår for de i baksetet.

Om dette er viktig avhenger jo helt av tiltenkt bruk, men det hørtes slik ut. BMW'en ser fin ut, men blir vel dyrere enn ønsket? Andre alternativer er Mazda5 (traust, støyer, men praktisk) eller Renault Grand Scenic (denne overrasket meg positivt, dog ut fra lave forventninger). Eller kjøp en SUV og få helt andre kvaliteter og problemer.

Interessant ICON_SMILE Er også helt enig med deg i det med utsyn. Har ikke helt sett poenget med at baksetepassasjerene i stasjonsvogner skal ha minst mulig å se på. Har lest at el-dørene på Sharanen får trøbbel i kaldt vær, men det er til å leve med, da den sjelden blir brukt i mange minusgrader. Mazda 5 er blitt for gammel, og jeg mener de ikke ble levert med 2-soners klimaanlegg (Et must. Jeg blir dårlig i mer enn 18 grader, sambo fryser i under 25 ;)) Grand Scenic liker jeg, men den kommer kun i diesel. Kjører for lite i terreng til å forsvare innkjøp av SUV ICON_WINK

Beholder Sharan på listen over "skal sjekkes-biler" ICON_SMILE

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: anonym22] #1996507 16/08/2015 19:50
terjelo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Klart, med BMW er jo det meste ekstrautstyr. Men han var jo villig til å gå litt opp.

Han var villig til å gå opp for "drømmebilen". Hvis drømmebilen er en svær kladd av en forhjulsdrevet (skammen!) BMW, vel værsågod. Mine drømmer handler om andre ting enn dette. Men forøvrig ser 2-serie helt OK ut.

Lanserer en outsider - brukt Mercedes E-klasse. Enormt bagasjerom, og hvis du kommer over taxi-følelsen er dette flotte langtursbiler med god komfort. Krever sikkert litt research for å finne riktig modell.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #1996509 16/08/2015 19:52
O
oladonk Offline
Avhengig
Avhengig
O
Hva med Lexus 450 rxh? Usikker på om det er plass nok, men ellers ville sjekket den ut i hvert fall.

Ola
Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: terjelo] #1996514 16/08/2015 19:55
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Han var villig til å gå opp for "drømmebilen". Hvis drømmebilen er en svær kladd av en forhjulsdrevet (skammen!) BMW, vel værsågod. Mine drømmer handler om andre ting enn dette. Men forøvrig ser 2-serie helt OK ut.

Lanserer en outsider - brukt Mercedes E-klasse. Enormt bagasjerom, og hvis du kommer over taxi-følelsen er dette flotte langtursbiler med god komfort. Krever sikkert litt research for å finne riktig modell.

Hehe. Ikke min drømmebil heller. Men drømmebil i denne klassen, kanskje.
TS skrev "Disse bilene er uansett ikke noe vi vurderer for å få en kul og spenstig bil. Den skal dekke behovene våre, that's it.", så jeg antok at han mente drømmebil utifra forholdene.

Jeg vurderte faktisk også å foreslå E-klasse. Istemmer det forslaget. Da blir det maks uttelling på fjæringskomfort også.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #1996516 16/08/2015 19:55
T
tparsli Offline
Veteran
Veteran
T
VW Sharan og Opel Safira har vært utrolig dårlige, men skal visstnok ha blitt bra "de siste årene". Sjekk oversikten (over biler med flest/færrest feil) til TÜV før du kjøper disse bilene!

To barneseter og en voksen blir trangt i mange biler, så du bør ta med deg setene til en forhandler og prøvesitte.

Etter å ha hatt en VW Touran som firmabil (konas) føler jeg meg ferdig med Harald A Møller. Skal du ha en Sharan anbefaler jeg en annen forhandler...

Thomas
Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: tparsli] #1996527 16/08/2015 20:20
K
kennyo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Svar til de siste innspillene:

E-klasse: Ser ut til å ha greit med plass, men er himla dyr. Her snakker vi om en bil som skal brukes til unger med sand og gjørme på klærne som griser med iskrem, hund som røyter, sykkel osv. Selv om bilen er flott og sikkert knallgod, har jeg ikke lyst til at vi skal gråte blod om det kommer noen skrammer inni og utenpå.

Lexusen er vurdert, men den er nok for liten ja.

Møller-trøbbel er jeg kjent med via andre. Men det virker som det er forskjell fra forhandler til forhandler. Hva Sharan angår, har jeg forstått at det var første generasjon (trillingene Galaxy, Alhambra, Sharan) som var en rullende katastrofe. Regner med dette er ordnet på de nyeste modellene. Det samme inntrykket har jeg av Opel. Mye ræl i gamle dager, men så vidt jeg har fått med meg er det historie nå.

Prøvesitting- og kjøring er en selvfølge ICON_SMILE

Har noen noe å si om nye Grand C4 Picasso? Den leveres med bensinmotor og virker som mye bil for pengene. Veldig begrenset med nyere brukte enda, men det kommer nok til vi evt. skal kjøpe. Er Citroën-eier i dag, og har jevnt over vært veldig fornøyd med både biler (Har hatt 4 forskjellige) og forhandler. C5'en som vi nå vurderer å bytte ut, er den som har hatt mest plukk, men ikke mer enn hva man kan forvente av en gammel bil. Unntatt at det nå går en parkeringssensor i året da, det er for dårlig, men likefullt en bagatell. Forhandleren har vært veldig flink og service-minded på det vi har hatt av reklamasjoner, og det er verdt mye! De tre andre bilene (Berlingo 2 og 3 + C-Zero) har vært problemfrie. Så jeg er ikke redd for å kjøpe ny Citroën igjen.

Som tidligere nevnt, har han som skal eie bilen lagt ned veto mot Ford (joda, jeg er villig til å drive lobbyvirkomhet for å prøve å endre det), men ellers spiller ikke merket noen rolle.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #1996534 16/08/2015 20:29
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: kennyo

E-klasse: Ser ut til å ha greit med plass, men er himla dyr. Her snakker vi om en bil som skal brukes til unger med sand og gjørme på klærne som griser med iskrem, hund som røyter, sykkel osv. Selv om bilen er flott og sikkert knallgod, har jeg ikke lyst til at vi skal gråte blod om det kommer noen skrammer inni og utenpå.

Dyr? Brukt koster jo en E-klasse "det du vil", som alltid er jo det bare å kjøpe eldre.
Du får vel både 2010, 2011 og 2012 for 400 000?
Bensin er det kanskje ikke like mange av...

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #1996544 16/08/2015 20:41
A
AggN Offline
Entusiast
Entusiast
A
Nye skoda superb stv. Blir vertfall uten tvil min nye bil

www.dinside.no/933814/skoda-superb-stasjonsvogn-den-vi-vil-ha

Redigert av AggN; 16/08/2015 20:42.
Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #1996551 16/08/2015 20:49
terjelo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Grand C4 Picasso ser ikke dum ut, gitt at du er komfortabel med Citroën, og at du trives inni bilen. Jeg valgte den i sin tid bort pga. drivlinjer jeg ikke ville ha og at setene var håpløse for min kropp, men har ikke testet den nye utgaven. På papiret ser den jo spennende ut.

Nå får man den kanskje med noe annet enn den helt grusomme elektro-hydrauliske-whatever girkassen også?

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #1996568 16/08/2015 21:26
vaagen Online
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sjekk ut denne bloggen for erfaring med Grand C4 Picasso. Han har også testet bl.a. 2-serie Gran Tourer, 5008, mf. i sin jakt på den perfekte familiefrakter.

Andreas Huuse Vaagen
Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: anonym22] #1996592 17/08/2015 04:39
K
kennyo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
[quote=kennyo]
Dyr? Brukt koster jo en E-klasse "det du vil", som alltid er jo det bare å kjøpe eldre.
Du får vel både 2010, 2011 og 2012 for 400 000?
Bensin er det kanskje ikke like mange av...

Ja, det er dyrt når man får godt utstyrte biler til nesten samme pris helt eller nesten nye.

Sitat: vaagen
Sjekk ut denne bloggen for erfaring med Grand C4 Picasso. Han har også testet bl.a. 2-serie Gran Tourer, 5008, mf. i sin jakt på den perfekte familiefrakter.

Takk, skal sjekkes ICON_SMILE

Grand C4 Picasso ser ikke dum ut, gitt at du er komfortabel med Citroën, og at du trives inni bilen. Jeg valgte den i sin tid bort pga. drivlinjer jeg ikke ville ha og at setene var håpløse for min kropp, men har ikke testet den nye utgaven. På papiret ser den jo spennende ut.

Nå får man den kanskje med noe annet enn den helt grusomme elektro-hydrauliske-whatever girkassen også?

Mener det er slutt på den "jalla-EMG'en" ja. Foretrekker dog manuell, men er ingen krise om det er en skikkelig automatkasse heller.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #1996598 17/08/2015 05:06
jarlemann Offline
Medlem
Medlem
Handla nettopp ny bil selv. En Passat highline med 150hk tdi, webasto, 4x4, skinn, hengerfeste osv. Brenn ny kosta den ikke mye mer enn maksen deres, så det må være mulig å finne en pent brukt eller demobil. Steike god familiebil, med masse plass, over alt ICON_SMILE

Veldig enig i at ford er uaktuelt, men det er en personlig smakssak. Og selv om jeg er veldig glad i BMW, ville jeg aldri eid en 2 serie. Mista faktisk litt sansen for BMW når de slapp den bomba der.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: jarlemann] #1996654 17/08/2015 07:13
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: jarlemann
Handla nettopp ny bil selv. En Passat highline med 150hk tdi, webasto, 4x4, skinn, hengerfeste osv. Brenn ny kosta den ikke mye mer enn maksen deres, så det må være mulig å finne en pent brukt eller demobil. Steike god familiebil, med masse plass, over alt ICON_SMILE

Passat har god plass til en familie med to barn, men ikke god plass som i TS sin kravspec':
"Plass til 2 barneseter og en stor voksen bak, og alle skal kunne ha det komfortabelt på langkjøring."

Passat har relativt smalt baksete. Pluss at isofixfestene er plassert langt mot midten. Skal en voksen sitte samen med to barn i bilsete her, må den voksne sitte på den ene siden, og da et barnesete i midten uten isofix.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #1996664 17/08/2015 07:26
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E-klassen sin plass i baksetet er oppskrytt, det er litt bredere, men plassen fram til forsetene er ikke noe større enn i en gammel octavia. Det er bagasjerommet som er svært.

Skal du ha en bil som passer til TS sine krav må det nesten bli en slags flerbruksbil med 3 individuelle seter bak med god plass fram til forsetene.

Redigert av Hoaas; 17/08/2015 07:28.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: Hoaas] #1996679 17/08/2015 07:40
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: Hoaas
E-klassen sin plass i baksetet er oppskrytt, det er litt bredere, men plassen fram til forsetene er ikke noe større enn i en gammel octavia. Det er bagasjerommet som er svært.

Skal du ha en bil som passer til TS sine krav må det nesten bli en slags flerbruksbil med 3 individuelle seter bak med god plass fram til forsetene.

Ja, og i E-klasse står også isofix-festene vel langt inn mot midten.

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: anonym22] #1996683 17/08/2015 07:48
jarlemann Offline
Medlem
Medlem
Sitat: jarlemann

Passat har god plass til en familie med to barn, men ikke god plass som i TS sin kravspec':
"Plass til 2 barneseter og en stor voksen bak, og alle skal kunne ha det komfortabelt på langkjøring."

Passat har relativt smalt baksete. Pluss at isofixfestene er plassert langt mot midten. Skal en voksen sitte samen med to barn i bilsete her, må den voksne sitte på den ene siden, og da et barnesete i midten uten isofix.

Er nok sant det du sier. Personlig hadde jeg hatt barnesete i midten med belte de gangene det trengs. Heller det hvis alternativet er å kjøpe en litt eldre, større bil. Det er vel strengt tatt like sikkert som iso hvis det brukes riktig.
Spent på hvilken bil det blir, da jeg brukte litt tid selv for å finne det som passa best for oss :-)

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: AggN] #1996764 17/08/2015 09:10
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Sitat: AggN
Nye skoda superb stv. Blir vertfall uten tvil min nye bil

www.dinside.no/933814/skoda-superb-stasjonsvogn-den-vi-vil-ha

Skoda leverer den også med 280hk bensinmotor, da er den sikkert ikke så kjedelig heller.
http://www.topgear.com/car-reviews/skoda...dsg/first-drive

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #1996797 17/08/2015 10:06
S
slanken Offline
Entusiast
Entusiast
S
Har nettopp gjort samme vurdering selv (men jeg vil ha syv seter).

Ender opp med 5008 etter prøvekjøring. Koster med 370K.

Ville ha Outlander, men denne er for smal i baksetet.

Hvis du vurderer Sharan så husk at den kommer i ny og forberdret versjon i disse dager.

Her er det noen gode poenger: http://www.tb.no/bil/kjor/de-beste-bilene-for-barnefamilien/s/2-2.516-1.8200064

Re: Bil igjen... Familiebil med god plass og komfort [Re: kennyo] #1996834 17/08/2015 11:02
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har omtrent samme behov som TS (kid og bikkje) og har pekt ut WW caddy maxi. Nå finnes vel ikke den som hybrid enda, men jeg ser etter en brukt en og har et mye lavere budsjett en TS. Hadde jeg hatt 400K å blåse på bil hadde jeg nok likevel gått for en Caddy Maxi med 4WD. Spørs om den er fin nok og god nok å kjøre for dere, jeg bryr meg mest om plass og holdbarhet (lave vedlikeholdsutgifter).

Side 1 av 4 1 2 3 4

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå