Kjøpte disse fra XXL. Ikke syklet på dem enda, men de veier ikke 1600g. Forhjulet veier 880g og bakhjulet 1000g. Det er nok heller Black Flag Expert eller Comp. Virker forøvrig som greie hjul.
Er det 27.5 eller 29 du har kjøpt?
Hadde 29 fra XXL i sin tid og de veide rundt 1750 gram, som Pro skal (oppgitt til 1725). Da hadde XXL vel og merke oppgitt på hjemmesiden at hjulene veide mindre, noe jeg oppdaget i butikken før kjøp. Da rettet de vekt på hjemmesiden.
I 27,5 skal Pro veie 1690 gram, ikke 1600 som står på hjemmesiden og som jeg kom i fare for å skrive.
Vær oppmerksom på at vekt oppgitt av Sunringle er for den lettest mulige versjonen, d.v.s. ikke nødvendigvis med nav for hurtigkoblinger slik XXL selger.
Hjulene er merket Black Flag Pro. Om de faktisk veier nærmere 1900 gram i 27.5 er det uansett ille. Om det er 29, er det mer forståelig, men likevel høyt. Ville absolutt tatt det opp med XXL, ja.
Jeg har vent meg til å veie hjulene før kjøp. Noen ganger er oppgitt vekt fra importørens eller forhandlerens side helt bak mål . Har opplevd hjulsett som er 3-400 gram tyngre enn oppgitt.